TIP: LED Bar voor breadboard

Een tijdje geleden heb ik voor de fun deze LED Bar voor een breadboard gekocht op eBay.

http://i1325.photobucket.com/albums/u637/ritmeester1/s212892309_zpsd8e93113.jpg

Vandaag heb ik deze voor het eerst gebruikt om I/O signalen te testen vanuit mijn PIC.

Ik moet eerlijk zeggen dat dit een hele mooie en handige module is om te gebruiken.

Werkt op 5V en heeft 12 LED's, NPN transistors en de weerstanden.

Voeding van 5V op de module aansluiten en je dan maar 1 draadje nodig van je PIC (of wat dan ook) op je breadboard.

Mooi en simpel spul ! De verschillende led kleuren zorgen ervoor dat je een helder overzicht hebt.

Als je er twee koopt dan heb je geen verzendkosten zag ik net.

2 stuks voor $ 12,96 = € 9,91 inclusief verzendkosten.

http://r.ebay.com/aeKbRT

I love it when a plan comes together !
Arco

Special Member

Voor een breadboard (vooral goedkopere) zijn die lompe pinnen funest. Na een paar keer insteken zijn de kontakten naar de knoppen...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 30 april 2013 19:26:30 schreef Arco:
Voor een breadboard (vooral goedkopere) zijn die lompe pinnen funest. Na een paar keer insteken zijn de kontakten naar de knoppen...

Daarom steek ik al deze pinnen (pinheaders, mosfets, en noem maar op) aan de buitenste rij van mijn breadboard, en heb dus nooit problemen :-)

I love it when a plan comes together !

Dat zijn toch vierkante pinnen zoals bij een header? Ik gebruik die wel meer op een breadboard - dat gaat prima.

@Arco: je moet ze d'r niet met een hamer inkloppen, uiteraard... >:)

Maar om eerlijk te zijn: een breadboard gebruik ik niet vaak, zeker niet in combinatie met microcontrollers. Daar heb ik een aardige testbank voor.

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)
Arco

Special Member

Als je ze altijd in dezelfde positie steekt gaat het wel...
Probleem is meestal dat kontakten van goedkope breadboards niet echt goed veren, na een paar keer te ver zijn uitgerekt houden ze het voor gezien...
(Zeker als je daarna een dun transistorpootje probeert in te steken in de zelfde positie)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Dan koop je toch een extra breadboard voor €2 en laat hem mooi zitten waar hij zit :)
Of je zet er zelf even een andere pin header op.

[Bericht gewijzigd door Nisei op vrijdag 10 mei 2013 10:40:51 (23%)

Is echt afhankelijk van de kwaliteit van het breadboard. Ik heb op mijn Wisher board nog nooit problemen gehad met dikke pinnen.

Mijn echte naam: Joris | Mijn elektronica website: Fuzzcraft.com