DYMO LabelWriter 400 Turbo

ik heb een DYMO LabelWriter 400 Turbo die bij het uitprinten een witte streep vertoont van 2mm breed.
heb de printer open gehad en alle connectoren gecontroleerd hiermee was niets aan de hand.
wat kan ik hieraan doen ?
mvg
Quinten

Je kunt de thermische print kop voorzichtig schoonmaken met wat wasbenzine om eventuele lijm resten te verwijderen.

als het geen vuil is dan is er wrs een deel van de thermische kop stuk.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

kan dat gebeuren van het ene op het andere moment

Wat een rare vraag. Ja, natuurlijk kan dat.

Mijn echte naam: Joris | Mijn elektronica website: Fuzzcraft.com

ik dacht dat het misschien langzaam vervaagde of dat hij midden in een label kapot ging

meestal is het tipex op het thermisch element, helaas is die kans bij een labelprinter niet zo groot. als je vaker labels hebt geprint met een zwarte balk op de plek waar nu die witte baan zit heeft de thermische kop meer geleden. de aansturing zelf kan ook stuk zijn natuurlijk..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Zelf geen ervaring met een Dymo maar wel met z'n tegenhanger van Brother. Als ik daar zo'n witte streep constateer dan doe ik er een, daarvoor bedoelde, schoonmaaktape in. Dan effe iets "uitprinten" op die tape en dan is het euvel verholpen. Wellicht dat er zoiets ook voor Dymo is? Schoonmaken van de kop hielp in elk geval niet mbv alcohol.
Edit: er zijn dus cleaning cards voor dit doel, google er maar eens naar.

Kennis leert wat mogelijk is, ervaring wat onmogelijk.

ik zal eens kijken en weet iemand een site die thermische elementen voor deze printer verkoopt

Misschien een domme opmerking maar is het niet het einde van de cartridge en een signaal dat hij bijna op is en je een nieuwe moet kopen? Het staat me bij dat ik op m'n werk ook eens zoiets had maar dat waren verticale lijnen.

maartenbakker

Golden Member

Printkop, flexkabeltje naar printkop, printkopdriver? Kan allemaal, denk ik.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Henry S.

Moderator

Ik heb vaak genoeg dat opeens een stukje ontbreekt en later weer terugkomt, Beetje IPA over het kopje en het is weer goed.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

een labelwriter heeft geen bewegende printkop, alleen een strip met thermisch element net als een kassabonprinter..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

wasbenzine werkt niet heb alle kabels nagekeken wat kan ik nog meer doen ?

luisteren hoe het klinkt als je het ding van 5 meter in de kliko mikt
:)

kun je nog wel printen als je smallere labels gebruikt ? ofwel zit de baan aan de rand van het printbereik ?

waar rook was, werkt nu iets niet meer

de streep zit iets over het midden van het label

Doh, ik bedenk me nu dat het om zo'n etikettenprinter gaat. Ik dacht zo'n Dymo waar zo'n 1cm breed labeltje uitkomt die de lettertang opvolgden. Mijn opmerking sloeg dus nergens op :)