Pimp-my-site

Jochem

Golden Member

Ik zie wat nieuwe features en een nieuwe look in de zoekfunctie, en een nieuwe weergave van de 'nieuws' sectie. Eigenlijk een nieuws-item an sich :), heb ik nog iets vernieuwends gemist?

Ik vind de extra benodigde klik om een gezochte/gevonden discussie te bekijken wel onhandig. Aan de andere kant is het wel handig om gelijk de beperking te kunnen kiezen van alleen de berichten met het gezochte trefwoord of gebruiker. Maar die 'popup' is niet helemaal mijn ding. Ik had liever een default gehad van de discussie 'op de normale manier' bekijken, en een apart icoontje of linkje om te beperken tot de berichten die de zoekterm bevatten.

Maar ieder z'n voorkeur natuurlijk. Stilstand is achteruitgang, dus de doorgevoerde veranderingen zijn sowieso goed.

Heb geduld: alle dingen zijn moeilijk voordat ze gemakkelijk worden.
maartenbakker

Special Member

Alleen achteruitgang is achteruitgang, opzich... Zowel stilstand als verandering kunnen naar keuze neutraal (never change a winning team, of als je maar lang genoeg hetzelfde blijft wordt je vanzelf weer bijzonder, volgens de reclame) of achteruitgang zijn, maar verandering kan natuurlijk ook vooruitgang zijn. Statistisch gezien is er misschien weinig verschil, maar als de verandering zorgvuldig gekozen is is het natuurlijk wel duidelijk.

Maar wat ik absoluut vooruitgang vind, is de keuze om alleen berichten met de zoekterm erin te tonen. In topics van 32 pagina's maakt dat het verschil tussen vinden en niet vinden!

"The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Jochem

Golden Member

Het kón al, door de in-thread-zoekoptie onderaan de pagina te gebruiken, die volgens mij ook automatisch al was voorgevuld met je zoektermen als je vanuit de zoekpagina afkomstig was (of vanuit google). Maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen dat wist.

Jeroen

Moderator

Wat is er anders aan de nieuws sectie? Wat als het goed is werkt dat nog hetzelfde als voorheen :).

De extra klik is een beetje een compromis. Een extra link leek mij niet bevorderlijk voor de overzichtelijkheid omdat je de functie van de link niet in 1 of 2 woorden kunt uitleggen. Bij een icoontje moet het ook meteen duidelijk zijn wat het doet. En dan moet het op een mobiel/tablet ook nog goed werken en overzichtelijk zijn. Dus dat waren mijn overwegingen om hiervoor te kiezen, maar ik sta open voor andere oplossingen.

Andere nieuwe functies: een functie die andere zoektermen voorstelt als ie denkt dat je een spelfout hebt gemaakt. Daarvoor moet de zoekindex opnieuw geïndexeerd worden, momenteel loopt dat nog.

Jochem

Golden Member

Op 9 mei 2013 23:24:19 schreef Jeroen:
Wat is er anders aan de nieuws sectie? Wat als het goed is werkt dat nog hetzelfde als voorheen :).

Oh :D Ik dacht dat op de overzichtspagina de nieuws-items voorheen niet zo ver 'open geklapt' waren, dat je dus meer een samenvatting zag. Maar ik zie al wat het is, ik verwar het met de homepage.

De zoekfunctie is inderdaad een lastige. Hoe doen ze dat bij Tweakers (onder het mom van 'beter goed gejat...')? Want ik kan me herinneren dat ze daar ook een dergelijke optie hebben.

Ik zal het nog eens op me in laten werken.

Waarom zijn de paginanummers weg bij de topics?
Ik vind dat best wel irritant.

Maak me niet gek, ik ben al gek.
Jeroen

Moderator

Op lage resoluties worden die inderdaad weggelaten zodat het op mobiel/tablet prettiger werkt. Welke schermresolutie heb je, staat de browser gemaximaliseerd, en heb je ook ingesteld dat de rechter balk weggelaten moet worden?

Shiptronic

Golden Member

ik vind het nogal een lastig om iemands laatste post te vinden.Bij Tweakers gaat dat ook handiger, een lijste met iemands laatste posts.

en dat zoeken in een zoekopdracht wist ik ook niet maar bedankt voor de tip.

Ehm, en die ander balk mag van mij ook wel weg >:)

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op 10 mei 2013 01:09:49 (11%)]

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Op 10 mei 2013 01:05:28 schreef Jeroen:
Op lage resoluties worden die inderdaad weggelaten zodat het op mobiel/tablet prettiger werkt. Welke schermresolutie heb je, staat de browser gemaximaliseerd, en heb je ook ingesteld dat de rechter balk weggelaten moet worden?

Aha zit hier nu op mijn aaiphone, ben weer gerustgesteld :)

Maak me niet gek, ik ben al gek.
Jochem

Golden Member

@ship: rechter balk instellingen hier.
En je hebt mail (over heel iets anders).

Shiptronic

Golden Member

Ja, hoe je die recht weg haald is me duidelijk, maar die andere mag van mij ook weg , geen mail gezien ?? (naar welk e-adres?)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
Jochem

Golden Member

Oh, die andere balk.. kan denk ik niet :)

Het mail-adres uit je profiel @chello. Mail mij anders even een adres waar ik je wel op kan bereiken.

Ik vind het wel jammer dat de paginanummers weg zijn op een tablet (TF101), heb er nooit problemen mee gehad, en keek af en toe toch direkt naar een pagina....

Domoticz en ESP8266, goede combo!!!