storing op Samsung-tv bij inschakelen verlichting

Alleen berichten met de trefwoorden “digitale voeding” worden getoond. Alle berichten tonen

Allemaal blokjes? Je kijkt "digitale TV"! KPN DVB-T ?

Als je een digitale video stream decodeert en er zitten wat bitfoutjes in, dan krijg je dat blokken-gedoe. Kennelijk veroorzaakt jou lamp een paar bitfoutjes in de digitale video data. Dan krijg je die blokjes.

Ik zou me er geen zorgen over maken.

TV en verlichting zitten via een stekkerdoos geschakeld op hetzelfde stopcontact.

Ah! Dat maakt het waarschijnlijker dat via de voeding voldoende storing binnenkomt om de bitwaardes te doen veranderen. Je draagt hiermee ook direct een oplossing aan.....

Die piep weet ik niets van. Zou een ouderwetse TV van 1 van de buren kunnen zijn?

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Even ter aanvulling: wij hebben digitale TV van UPC.
(een pakket van TV, telefoon en internet)

Ja, als je echt dvb-t van KPN had gehad, dan had je het blokjes-patroon herkend als: "er rijdt een brommer door de straat". Het is dus iets minder voorkomend, maar precies dezelfde oorzaak: er vallen een paar bitjes om in de ontvanger als je de lamp aanzet. Doe de lamp of de TV in een ander stopcontact, en het probleem wordt veel minder. Of accepteer dat je bij het aanzetten van de verlichting dus wat blokjes ziet.

Het zijn hele zwakke signalen waar de bitjes uitgevist moeten worden. /daar/ zal de storing optreden. Het is niet zo dat de digitale signalen van de TV zelf gestoord worden. Het gebeurt aan de ingang.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

wrs is de coax kabel zonder aardscherm in de mantel deel van het probleem. goede kabels met metalen stekkers zonder wit plastic kapje erop zijn voor digitale tv nodig om storingen van schakelaars, koelkasten weg te houden in het tv beeld. als er nog van die 80's coax in huis zit met dit stekkers zit daar vaak het probleem in..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 26 juni 2013 13:39:14 schreef testman:
wrs is de coax kabel zonder aardscherm in de mantel deel van het probleem. goede kabels met metalen stekkers zonder wit plastic kapje erop zijn voor digitale tv nodig om storingen van schakelaars, koelkasten weg te houden in het tv beeld. als er nog van die 80's coax in huis zit met dit stekkers zit daar vaak het probleem in..

Inmiddels heb ik de verlichting en de TV, ieder op een eigen stopcontact aangesloten. De storing is nog niet helemaal weg maar lijkt zeker minder geworden.

De coax-kabel is verbonden met de decoder. De kabelingang op de TV is daardoor niet in gebruik. Kan het zijn dat onze TV via die ingang signalen opvangt van bijv. de buren en er zo een hoge pieptoon onstaat als gevolg van feedback?
Is deze kabelingang afsluiten nuttig en zoja, hoe doe ik dat?
Ter informatie: Onze woning is ca 4 jaar oud.

Dank alvast!

als je wilt weten of het in je eigen huis veroorzaakt wordt dat piepgeluid, kun je eens beginnen met de hoofdschakelaar eens uitschakelen en dan luisteren. is het dan weg weet je dat het probleem wrs een voeding oid is. je kunt dan nog groep voor groep uitschakelen en verder inzoomen op het probleem.

je huis is 4 jaar oud, je hebt dus ook rookmelders hangen op 230v? die kunnen dit probleem ook veroorzaken.. verderrest is alles met een smps voeding verdacht, zeker dingen met een accu aan boord. die zouden het erger worden van het geluid verklaren, laadstroom die hoger of lager is.

vergeet ook jezelf niet, tegen bedtijd hoor je vaker beter omdat je dan rustig op de bank hebt gezeten. zeker met alleen een boek erbij, geen tv. dan lijken die geluiden ook sterker te worden terwijl dat niet zo is. ook versterkt de ruimte zelf ook wat, de plek waar je staat of zit kan die piep versterken..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 28 juni 2013 11:15:10 schreef testman:
als je wilt weten of het in je eigen huis veroorzaakt wordt dat piepgeluid, kun je eens beginnen met de hoofdschakelaar eens uitschakelen en dan luisteren. is het dan weg weet je dat het probleem wrs een voeding oid is. je kunt dan nog groep voor groep uitschakelen en verder inzoomen op het probleem.

Hallo testman, ik zal deze stappen nogmaals doorlopen. Ook je opmerking over de manier waarop geluid ervaren wordt, klinkt logisch.