final pocket powersupply

Prototype pocket powersupply

afmetingem: 4cm x 4cm x 2cm
gewicht: 50g
kosten: 10eu
accu: 3.7v 1700mAh
output: 0-30v 200mAh

http://postimg.org/image/6eatimzmp/

ps; werkt enkel nog niet helemaal

het lijkt alvast mooi op die foto :-P

[Bericht gewijzigd door Henry S. op maandag 12 augustus 2013 18:15:43 (64%)

Sonytech

Overleden

Als je hem nabouwt zoals op het schema getekend is dan gaat 'ie nooit werken ook.

"Verbaas u niet, verwonder u slechts."

Gewoon 8 maal van die 3,7V accu's nemen, in serie, en klaar is kees :9~
MVG Gerard.;)

soms zoekt men te diep in het EENVOUDIGE.
Frederick E. Terman

Honourable Member

Wat is dat geheimzinnige blokje linksboven, dat zonder spoel de spanning verhoogt?

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org

het misterwinner prototype spanningomhooggooiding :-).

zoals ik in het andere topic al vermelde, probeer eerst eens van 3,7V naar een stabiele 5V te gaan, en dan eventueel 12V voor je iets regelbaars probeerd te bouwen.

dit is al niet meer 'proberen lopen terwijl je nog niet kunt stappen', maar 'triatlon proberen winnen voor je kan stappen'.

begin stap voor stap en probeer vooral te begrijpen wat elke component doet.

zoals een LM317 of 7805 regelaar, die brengen de spanning altijd OMLAAG.
de LM bv heeft minstens 30V nodig om in de buurt van 30V uitgangsspanning te geraken
een 7805 heeft minstens 8V nodig om 5V stabiel te maken.
je ingang is 3,7... er ontbreekt nog iets dan. in stijl van je vliegenmepper moet je die 3.7 omhoog krijgen.

electronica begint met "dingen nabouwen",
daarna komt het "schema begrijpen",
daarna komt al "schema aanpassen/verbeteren",
en dan kun je eventueel "complexe dingen gaan ontwerpen".

[Bericht gewijzigd door fcapri op vrijdag 9 augustus 2013 16:35:12 (11%)

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

ok in de klas had men eens een ladertje vam 4.5 naar 5 v gedaan door 1 regelaar niet die 7805 maar een andere wat kon dit geweest zijn? als ik dat weet heb ik al een stabiele 5 v

Anoniem

batterij 0,5V in serie met de lader?

[Bericht gewijzigd door Anoniem op vrijdag 9 augustus 2013 18:01:34 (44%)

nee ik zat erop te kijken het wa zo een soort 7805 die lagere spanningen op5 stelt ik kan dat moeilijk tijdens de vacantie vragen eh

lees jij mijn reacties wel?

ik heb in je vorige topic 2 oplossingen aangeboden. werkt kant en klaar en komt een mooie spanning uit.

wat je nu probeert werkt niet en zal nooit werken. leuk om zo'n lm317 voeding te bouwen, maar je hebt geen @#$#% benul van waar je mee bezig bent. iedere keer maar topics openen.

je hebt geen draagbare 30 volt voeding nodig. laat het varen. je hebt totaal geen nut voor 30 volt. als je met stappenmotoren gaat werken ga je toch geen lineaire regelaar gebruiken?

bestel er een op ebay, en speel daar mee. een foto plaatsen van een paar componenten zonder printje is geen topic waardig.

en dit is mijn laatste optie:
http://dx.com/p/usb-dc-1-5v-to-dc-5v-voltage-step-up-boost-module-gree…

als je niet wil wachten, dan verkopen ze voor 15 euro bij de action zo'n noodaccu waar dit inzit.

GMT+1
Anoniem

het wordt tijd dat de scholen weer beginnen. Elektronica uitleggen is leuk, maar uitleggen aan iemand die het niet leest is niet meer leuk.

fred101

Golden Member

http://www.pa4tim.nl/?p=4364
Bouw een van die maar eens na, het is 12V naar wat je wilt, met de goede spoel haal je > 50V. De ingangspanning kan ook lager maar hoeveel lager heb ik nooit geprobeerd.

Daarna bouw je een buck-boost converter en heb je wat je wil. Die through hole onderdelen vervang je natuurlijk door SMD.

Dit zou een 4e jaars electronica (met wat moeite en hulp) moeten kunnen bouwen lijkt me. Maar sorry dat ik het zeggen moet, als je zelfs met de datasheet erbij en 3 topics over een LM317 nog steeds niet weet wat dat simpele ding doet geef ik je weinig kans.

Je hebt echt een cursus basis electronica nodig. Het is leuk dat je van alles wil proberen maar begin eens met een knipper ledje, wienbrug oscillator, audio ampje enz. En dan nabouwen, vergeet ontwerpen voorlopig maar. Ga eerst eens wat dingen solderen en probeer te begrijpen wat het doet en daarna evt wat aanpsassingen. En vergeet voorlopig al die wazige dingen.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

ten eerste lees ik alle berichten
en om niemand nog meer op te jagen ga ik iets zelf bedenken dat tegen morgen af zal zijn tot morgen alvast

Dit is mijn laatste idee lm27313 boost converer
Vin 2.7v - 14v
Vout 30v
temp max 125
1.3 MHz
800mA
beter kan niet

[Bericht gewijzigd door Henry S. op maandag 12 augustus 2013 18:16:00 (30%)

morgen af zal zijn

ben benieuwd naar de foto's :D

[Bericht gewijzigd door Progger op vrijdag 9 augustus 2013 20:18:56 (37%)

GMT+1

Die 800mA is wel ingangsstroom, als je 4v 800mA erin stopt haal je er maximaal uit:

4*0.8 = 3,2 watt

3,2/30 = ~100mA uit bij 30 volt

En er gaat dan nog iets af van de verliezen.

Ik raad je aan iets mooiers te maken met een LM350/LM2596 o.i.d.

Ik ben benieuwd of ie werkt, vooral als TS denkt dat hij alleen dat ic nodig heeft

dat wist ik al maar bwt schema heb ik ook in dezelfde pdf

[Bericht gewijzigd door Henry S. op maandag 12 augustus 2013 18:16:17 (61%)

Krijgen we al je berekende waardes nog te zien?
Of ga je meteen voor de typical 5v?

2 in serie 7.4*0.8 _9.2watt
9.2watt/30v___300mAh net wat ik wilde meer dan genoeg

[Bericht gewijzigd door Henry S. op maandag 12 augustus 2013 18:16:25 (53%)

juist..
ik bedoelde meer die balans tussen condensators weerstanden en spoel rondom een boostconverter
verder geef je je chip wel goed op z'n donder door hem tegen zijn absolute maximum te gaan gebruiken,

these solutions perfect for boosting to voltages of 5V to 28V.

nouja bijna maximum zulle we maar zeggen, volt of 2 meer of minder achja (rook is goed voor het leerproces zullen we maar zeggen)
maar dat had je zelf dus ook al gezien

Met daarbij de opmerking dat 7.4*0.8=5.92 Watt dus maximaal 200 mA.

Gr.F_S

ja type foutje

Op 9 augustus 2013 21:22:43 schreef DK:
verder geef je je chip wel goed op z'n donder door hem tegen zijn absolute maximum te gaan gebruiken,

ik heb nog koelblokjes tegen de warmte

[Bericht gewijzigd door Henry S. op maandag 12 augustus 2013 18:17:12 (45%)

succes met je 30V voeding
mijn hints waren al niet te subtiel maar je wilt het weer niet inzien

dus weer een topic 'ik geef het op'

ik heb net goed bedoelt geantwoord op je hints
ic te warm koelichaam errond

[Bericht gewijzigd door Henry S. op maandag 12 augustus 2013 18:18:10 (61%)