Zanussi ZTE 285 gaat niet aan

Op 2 januari 2021 14:20:36 schreef EricN:
Stekkers vd condensator los leggen en dan de meter op stand capaciteitsmeting. Best mogelijk dat je budgetmeter deze stand niet heeft. Heb je een foto?

Is de riem niet gebarsten als je hem plooit? Aka slechte staat? Verwarmingelement stofvrij? aka brandgevaar...

Okay, grote kans dan van niet....

Zitten op het moment in de voorbereiding voor een verhuizing dus al het gereedschap is al ingepakt. Kan er niet zomaar bij ben ik bang.

Zover ik weet zitten de volgende functies erop: ampere, ohm, wisselspanning en gelijkspanning

Als je de print dan toch ergens laat maken kun je mss de condensator (of condensatorsss) meegeven ter test. Wel onthouden wat waar vandaan komt. Alcoholstift doet wonderen hier.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

En als je het heel goed wildoen ookde smd weerstand 470 in midden print hersolderen... Heb je weer een goede print!!

Wil best doen, maar dan opsturen??

Op 2 januari 2021 19:10:59 schreef smd:
En als je het heel goed wildoen ookde smd weerstand 470 in midden print hersolderen... Heb je weer een goede print!!

Wil best doen, maar dan opsturen??

Bedankt voor de tip en het aanbod SMD. Neem het mee.

Even een update van onze zijde.

De vervanging van de delen is onlangs gedaan door Rene, AKA Empowered.

Ik heb contact gehad met hem en de uitgebouwde printplaat naar hem verzonden per pakket.
Enkele dagen later had ik de gerepareerde print weer terug in huis en inmiddels is hij weer ingebouwd.

Eerst nog een vreemde code in het scherm maar met een 360gr van de keuzeknop was alles weer normaal. Eerst een kwartiertje proefdraaien met een vochtige handdoek. Dit ging goed, handdoek iets droger en lekker warm.

Dezelfde avond een wasje erin om te drogen en het resultaat is als vanouds.

Superblij met de hulp hier op het forum, en de hulp van Rene!
Onze droger kan weer even mee, kosten uitgespaard voor een nieuwe of nieuwe onderdelen, en het milieu bespaard van nog een stuks witgoed op de stort.

Keep on the good work!!

Die code komt van print los testen, error in geheugen. Na uit/opnieuw aan start programma normaal. Is geen probleem!