Na lang zoeken na wat het was kwam ik erachter dat de labvoeding iets te laag stond,deze heb ik wat hoger gedraaid en kon iedergeval mijn excute list uitvoeren via bumbleBee. misschien is hiermee wel mijn PIC naar de maan gegaan maar dat weet ik niet zeker

Vanuitgaande dat wat ik zie (de afbeelding) betekend dat BumbleBee het HEX.Bestand heeft geladen in de PIC.
zie ik vooralsnog niet de LED branden,deze heb ik vervangen en extra nagekeken of deze goed is geplaatst in het bord. Of jullie zien de fout, ik 1,2,3, niet 
Voeding van je WISP kan misschien problemen geven?
Ik zie dat je op de ingang van je wisp spanning hebt, en via je breadboard ook. De ingangsspanning van de wisp is minimaal 9 volt (door spanningsval 7805). als je tegelijkertijd via de rode kabel ook nog eens 5 volt aanbied kunnen er rare dingen gebeuren.
De Wisp werkt op 9 tot 12 volt. Voeding alleen op de kroonsteen op de wisp aansluiten en de target PIC voeden vanuit de DB15 stekker op de wisp.
Dus het is verstandig om de voeding van het breadboard te halen en alleen via de WISP (de kroonsteen) voeding aan te bieden ? Om te programeren.
Dan heeft de PIC 13 volt op pen 3 gehad en mogelijk is de pic nu defect. Pen 4 is een speciale programmeer poort die er tegen kan.
dan kan ik beter effe wat nieuwe PICjes bestellen.
Want d.m.v. mijn labvoeding en aansluitingen lijkt er dus op dat mijn PIC kapot is gegaan.
Maar om in het vervolg te voorkomen,
- 5 Volt aanbieden vanaf mijn labvoeding wanneer PIC is geladen.
- PIC laden met WISP met op de kroonsteen 9-12v en geen 5 volt voeding op het breadboard, "dus niet van eenzelfde voeding zeggen jullie"
- Moet er dan tussen de voeding en het breadboard ter veiligheid nog iet komen qua schakeling of maakt dat niet uit?
- en de J1 jumper moet over twee pennen staan zo dicht mogelijk bij de rand.