Automower lusonderbreking signaal

We hebben een Husqvarna Automower rijden in de tuin. Om deze robot binnen de tuin te houden, is gans de tuin omboord met een lus. Gevaar is dat je die lus doorsteekt bij tuinwerken. Zo heb ik dit weekend 2 uur aan het zoeken geweest naar de draadbreuk :-)

Kan ik geen sirene plaatsen die bij onderbreking van de lus onmiddellijk een geluid maakt?

Aan de automower heb ik 220V. De sirene moet ook geschikt zijn voor buitengebruik.

Kan ik de lus aftakken om een normal closed signaal op te vangen? Of zal dit de normale functie van de automower verstoren?

Kan iemand aanbevelen welke onderdelen ik nodig heb?

Mvg - Ivan

De Automower werkt op basis van 3 draden. Vooreerst is er een volledige lus rond de tuin (dus dit zijn 1 kabel die vertrekt van de Automower en 1 kabel die terugkomt naar de Automower). Tenslotte is er 1 kabel die vertrekt vanuit de Automower en die in het midden van de lus wordt bevestigd. Dit is de "zoekdraad". In feite heb je dus 3 draden die geconnecteerd zijn als een M. Hopelijk is dit duidelijk genoeg.

Aan de hand van 2 relais en een AND (XAND) relais had ik een schakeling gemaakt om de 3 draden van de automower te beveiligen. In een testfase werkte dit perfect. Als ik 1 van de 3 draden onderbrak, ging een sirene af. Maar in de praktijk lukt het niet zo goed. Ik heb ondertussen al een aantal keer een draad doorgestoken zonder dat de sirene afgaat. Ik vermoed dat de AND (XAND) relais niet gevoelig genoeg is op een afstand van 50m.

Nu wil ik de AND (XAND) relais eruit gooien en vervangen door een schakeling met 3 relais.

Daarbij heb ik 2 vragen.
- Is de schakeling die ik heb getekend op pagina 2 correct?
- Kan iemand de schakeling hertekenen volgens de standaarden? Ik zou echt niet weten hoe ik zo'n schakeling moet tekenen. Ik zou dit toch graag correct noteren zodat ik na 10 jaar er nog steeds aan uit kan.

Op http://www.uploadarchief.net/files/download/untitled_2014091...10_001.pdf vind je een tekening. Pagina 1 toont mijn eerste schakeling (die dus niet werkt) en op pagina mijn tweede schakeling.

Tx voor de hulp

Ivan