Beginner microcontrollers, spullen kopen

Alleen berichten met de trefwoorden “breadboard” worden getoond. Alle berichten tonen

Ik heb dat boek. Het is puur gericht op de PIC24 serie, en best wel handig als start, maar alleen als je geen ervaring hebt met C, OF geen ervaring met embedded programmeren.

Ik zou die Explorer laten zitten, en een paar PIC24's in DIP uitvoering kopen en op een breadboard zetten. Voor de SMD PIC24's zijn adapterbordjes te koop. Je kunt alles met USB voeden via de Pickit3, tenzij je flink wat stroom wil trekken, dan is een 5-volt hub-adapter wel handig. Voor simpele zaken is een aparte debugger echt niet nodig. Ik doe het ook zonder.

Mijn echte naam: Joris | Mijn elektronica website: Fuzzcraft.com

Hoe ben ik begonnen;
- Het boek Pic in Practice van DW Smith
- Pickit 2
- Breadboard en wat klein spul (LEDs, weerstanden, ed)

Als ik jou was zou ik het volgende gebruiken;
- Pickit 3
- Breadboard en klein spul
- En deze site; http://www.engscope.com/pic24-tutorial/

Henry S.

Moderator

Op 17 oktober 2013 22:36:15 schreef SparkyGSX:
Henry S.: Waarom zou dat geen beginners setje zijn? Ik ken weinig ervaren programmeurs die graag zo'n board gebruiken, omdat de hardware toch niet is wat je wilt, je geen enkele vrijheid hebt in de indeling van de I/O en de keuze van de componenten, en bij de meeste dergelijke boards zijn het overgrote deel van de I/O pinnen niet meer bereikbaar voor andere doeleinden. Als het niet voor beginners is bedoeld, is het mij een raadsel wie de doelgroep zou moeten zijn van zulke hardware.

Ik hou er ook niet van, maar blijkbaar zijn er genoeg mensen die er mee uit de voeten kunnen, hetzelfde geldt voor de bordjes van Mikroe.

Hetzelfde heb ik met evaluation boards, die ik gezien heb kan ik ook niet zo noemen, omdat het uiteindelijk ook weer om boards met van alles en nog wat er op gaat. Veel te veel voor een beginner, en veel te weinig vrijheid voor een gevorderde. Ze hebben allemaal meer weg van trainingsboarden.

Doe mij maar een klein bordje met alle I/O direkt beschikbaar, plus een klein hoekje gaatjesprint of breadboard. Formaat Arduino/Amicus/Futurlec.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.