Dc motor 10A Arduino

Hallo allemaal!

Ik ben totaal nieuw op dit forum dus neem me niet kwalijk
als ik iets niet in een keer snap haha..

Ik ben zelf elektromonteur in de woningbouw en utiliteit,heb m'n eerste monteur
sterkstroom installatie's papieren.
Heb wel wat werk in de inbraak beveiliging gedaan dus misschien komt het van pas.
Nu wil ik graag dieper de elektra in dat lijkt mij een grote uitdaging om een hovercraft te bouwen.

Na maanden lang Google en informatie opdoen gaat het nu toch echt gebeuren

Ik ben er uit dat ik wil gaan beginnen met Arduino
Daar zijn mooie starters kits verkrijgbaar van, mijn situatie ideaal.
Ik heb begrepen dat er een motor shield voor de arduino beschikbaar is en wil die ook gaan bestellen

Nu last mij nog een laatste raadsel.. Ik wil een Dc motortje gebruiken die zo'n 10A trekt voor een mooi resultaat
Maar nu lees ik dat het arduino shield max 2A per uitgang aan kan! Help wat nu?
Ik heb veel gelezen over een H brug maar dat is mij nog een raadsel..

Wie kan mij wat meer info geven en helpen met mijn project?
Thankss!

Lambiek

Special Member

Ten eerste welkom op het forum,

Hier heb je wat info over mosfets, lees dat eens door.
Daar staat ook info op over H_bruggen.
http://www.circuitsonline.net/artikelen/view/41
Anders heb ik misschien nog wel een ander schema voor je.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Thanks
Heel erg leerzaam voor mij en zeker interessant..
Hoe laat ik de arduino communiceren met de mosfet?
Zijn daar shields/boards of iets anders
in die richting voor?

Je kan simpelweg een geschikte mosfet op de gate van de mosfet aansluiten.

Een geschikte mosfet is bijvoorbeeld de PSMN0R9. Ik heb er net... ehh... besteld, ze komen morgen pas.... Mogelijk lastig te solderen voor je.