12V motor op afstand schakelen

Hallo,

Ik heb ene technische vraag. en ik hoop dat iemand van jullie mij kan helpen.

Ik heb een 12V motortje en een 12V Bron. Nu wil ik het motortje op afstand activeren. Hiervoor heb ik een 12V remote switch uit China laten komen.

(deze: http://www.ebay.nl/itm/160981845702?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_t...…)

Maar ik krijg hem met geen mogelijkheid aan de praat. Nu begin ik sterk te vermoeden dat deze schakelaar niet geschikt is voor het doel dat ik wil bereiken. Namlijk 12V invoeren. en en doorsluisen naar mijn motor zodra de schakelaar geactiveerd word.

De schakelaar reageerd wel op me afstands bediening. Dit kan ik zien door de ledjes op de printplaat.

Graga jullie hulp.

Mvg Koen

Hoe heb je je 12V voeding en motor aangesloten op de module ?

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

12V en Motor+ op de NO en anker van een van die relais, en de motor- weer recht naar de 0v van de voeding, moet lukken toch?
Anders heedt iemand hier vast nog wel een schematische uitvoering

[Bericht gewijzigd door DK op dinsdag 22 oktober 2013 10:13:24 (21%)

Maak eens een tekening van wat je hoe hebt aangesloten. Als ik jouw schrijfsel goed begrijp moet het n.l. juist niet gaan lukken.

Een paar knappe foto's willen ook wel helpen.

Ik heb het thuis liggen.
Dus ik zal vanavond de boel weer is aansluiten en daar foto's van maken,

Het ziet er op de foto gewoon uit als een klik aan klik uit module met 2 relais, mits de motor niet te zwaar is moet dat gewoon prima werken, zit er geen aansluithandleiding bij?

Nou ik heb weer een avond lopen kloten... maar zonder succes.
Ik heb voordat k er verder induik... vast een vraag over.
Moet dit systeem zodra er 12v op de + en - wordt aangesloten al volledig reagern op de afstandsbediening?
Ik krijg namelijk wel een reactie dmv een LED... maar ik hoor geen relais schakelen.

Waarschijnlijk moeten de spoelen van de relais ook nog eigen voeding krijgen. Het ding heeft nogal wat terminals zo te zien.
Heb je al een beschrijving?

Action expresses priorities LH

Ik heb helaas geen beschrijving erbij...
Helaas heb ik ook voor me gevoel alleen mogelijke opties een x gedaan.

Maar bij geen 1 heb ik het relais kunnen laten reageren op de AB.... wel de led elke x

Ik heb een afbeelding van me laatste poging mee gestuurd

(als ik trouwen + & - aanlsuit hoor ik het relais wel 1 x schakelen...

https://dl.dropboxusercontent.com/u/1983527/uitleg.jpg

Aansluiting lijkt wel in orde zo.
Wellicht te simpel, maar is je bron echt 12V? en kan die voldoende stroom leveren? Misschien is het wel net te laag en trekt het relais daarom niet aan.

Action expresses priorities LH

JA dat dacht ik ook...

de voeding die ik nu hebruik komt bij me deurbel voeding vandaan.
En die meet ik op 14V

Ik wilde trouwens een alternatief proberen en had een adapter van een oud speakersetje gepakt
met een DC 12V output..... daar had ik de stekte rvanaf geknipt... om aan te sluiten.
Maar vreemd genoeg gaf me multimeter 38V aan opv de 12V die op de adapter staat.
Dat snap ik dus niet helemaal

Er zit nog een knopje op de ontvanger. Deze zal wel gebruikt worden om in te leren. Als je deze lang indrukt gaat er dan een led op de ontvanger knipperen?

Als dit zo is moet je als de led knippert een knopje op de afstandsbediening indrukken.

Bij vlagen ben ik geniaal, helaas is het hier altijd windstil

Dat knopje is inderdaad om de AB aan te leren.
Ook daarbij heb ik al het mogelijke al geprobeerd

38V? Is je meter wel in orde? En wat voor voeding is de deurbelvoeding?
Is het wel DC?

Action expresses priorities LH

Ik reken erop dat die in orde is... maar na het toch aangesloten te hebben werkte het alsnog niet...
deurbelvoeding.... kan niet precies zien wat het is

Shiptronic

Overleden

deurbeltravo is vaak AC. en die dc voeding die je hebt zal waarschijnlijk een belasting moeten zien om 12V te worden

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Ok... Ik kom er net achter dat de voeding can de bel 5,6 of 8 v is
Weet niet of het ac is....
Ik heb nu een instelbare adapter gepakt op 12 v gezet weer gelijk als het plaatje aangesloten maar zonder succes
Het motortje is trouwens een deur buzzer om te openen. Deze werk normaal op de bel voeding (gaat dan buzzen) maar rechtstreeks op de 12 v gaat die wel open maar buuzed die niet....
Snap er niks meer van... :(

Even voor de duidelijkheid: laat eens zien hoe je het nu hebt aangesloten. op de foto heb je het al anders aangesloten dan beschreven (-op de com aansluiting ipv de +)

Je beltrafo is denk ik AC, de buzzer werkt met mbv een spoel op 50Hz.
Dus je deurbuzzer gaat het niet doen op 12V DC.
Als je het uberhaupt (nog los van het draadloze) wil laten werken zal je de buzzer apart moeten voeden met je beltrafo en de print apart met 12V DC

Action expresses priorities LH
Shiptronic

Overleden

Je hebt dus AC op de print gezet, met het risico dat die nu stuk is.( je hebt denk ik mazzel, er zit een diode op de print)

12V DC op de print zetten , en de AC van de bel trafo gebruiken om de motor aan en uit te zetten.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Beide op gescheiden voeding haalt niks uit! Op moment dat er 12v op de ontvanger komt hoor ik de relais schakelen' maar de AB veranderd daar niks in

Ik begin sterk het vermoeden te krijgen dat het apparaatje niet werkt!
Is er iemand die me zou kunnen adviseren om dit wel aan de praat te krijgen?

Wat voor een systeem moet ik aanschaffen of waar moet ik op letten in mijn geval? Ik heb dus een 5, 6, 8 travo... (Van de bel!) en daar heeft de deur bijzet altijd op gewerkt... Ook via remote.. Ik gebruikte daar een klik aan klik uit systeem voor met de ontvangen type WSR-1000. Ze hebben dit type uit het assortiment gehaald! En ben dus opzoek naar een andere hopelijk goedkopere oplossing...

Je kan de motor van linker-poot-van-het-relais naar de rechter-poot-van-het-relais verplaatsen. Als de motor dan gaat draaien en nooit uitgaat werkt het relais niet....

Meet de spanning over de relais spoel eens. (dat zijn de buitenste aan de kant van de meeste electronica).

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/