Philips 42PFL9803

Hallo ik ben in het bezit van een Philips 42pfl9803 en sinds kort zijn de kleuren erg vreemd iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Sonytech

Overleden

Lijkt het op het probleem dat hier beschreven wordt?

Dan is er grote kans dat de oplossing ook hetzelfde is. Philips gebruikt ook panels van datzelfde merk als in de daar genoemde TV zit.

"Verbaas u niet, verwonder u slechts."

Bijna 100% zeker veroorzaakt door een defecte t-con. 100% zeker een AUO t-con.(T420HW02 V1)

Deze zijn er met een AS15-F ic, deze is dan zeker defect.
Echter is deze t-con er ook met een ander ic, deze heb ik nog nooit vervangen maar zal ongetwijfeld ook de oorzaak zijn

Deze panels zijn goed te herstellen .
Het zijn nog steeds heel goede toestellen.
Bij ons kost een reparatie van een T con €120

Bedankt voor alle snelle reacties,dit is voor mij de eerste keer dat ik op deze side iets plaats en ik ga de gegeven tips zeker uitvoeren en het ic vervangen.Ik post over een paar dagen wel de resultaten die het heeft opgeleverd.
Groet

Is Q529, heel goed chassis.

Volgens mij AUO panel, dus AS15.

Wat een plaag tegenwoordig,gelukkig doet mijn 32PFL8404 in de slaapkamer het nog (Is al 4 jaar oud en heeft AUO panel,dus lang zal het niet meer duren)

Hoi Arnold en Jeso,
Ik ben net nieuw op dit forum en heb me aangemeld omdat ik met dezelfde flatscreen 9803 hetzelfde probleem heb sinds gister.
Vanmorgen met Philips customercare gebeld en een voorlopige afspraak gemaakt voor reparatie na opgave van kosten.
Wellicht kan ik beter bij een van jullie terecht aangezien e-care uit Duiven mi iets duurder zal uitvallen als de €120 die Arnold aangeeft.
Ik woon in de buurt van Nijmegen.
Ik hoor graag van jullie.
Groetjes,
Erik

Wel wij zitten in de Drechtsteden. Kom je hem zelf brengen dan scheelt dat natuurlijk in de kosten. Je krijgt bij ons gewoon 3 maanden garantie op de uitgevoerde werkzaamheden.
Wanneer we hem moeten ophalen dan zal het totaal bedrag hoger zijn dat spreekt voor zich

@erik48

Als je me een privemail stuurt kunnen we evt eea bespreken.
Ik woon nabij Utrecht mocht dit dichterbij zijn.

Hoi Arnold,
Brengen kan natuurlijk, kan ik er dan op wachten?
Stuur anders een pb naar mijn e-mail adres met nadere info.
Gr.,
Erik

Wij hebben ook een phillips 42pfl9803 gehad, problemen begonnen toen hij ongeveer drie jaar oud was, om een lang verhaal kort te maken het scherm was ineens stuk, nu komt het mooie Phillips heeft geen schermen meer voor reparatie. Het was een heel duur toestel en daar mag je wel wat van verwachten, uiteidelijk na veel heen en weer gemail hebben wij een nieuwe kunnen kopen met een deel garantie maar wel 870 euro moeten bij betalen, Bah Phillips,geen onderdelen meer....

En waarschijnlijk was het scherm niet eens stuk......alleen het ic op de tcon. Maar dat zeggen fabrikanten niet......

maartenbakker

Golden Member

Waarschijnlijk lag de situatie zo dat Philips zelf uitsluitend een compleet paneel bij AU! kon claimen als de TCON defect was, of dat ze de claim afgekocht hebben. Nadat duidelijk werd dat het vaak aan een simpel IC'tje lag, hebben ze dat alsnog niet in hun logistiek opgenomen. Misschien op enig moment wel een TCON als uitwisselbare module, maar als die op zijn... Tsja.

Repareren is altijd al meer voor inventieve mensen geweest en in deze tijd al helemaal. En zoals vmaxnl aangeeft: je kunt er een hoop geld mee besparen.

Dat heeft eigenlijk niets met Philips te maken, andere bruingoedfabrikanten doen het lang niet altijd beter.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Wel Maarten ik heb al eerder aangegeven dat ik ruim 5 jaar geleden al heb aangegeven dat deze ic defect ging bij de AU panels.
Het was volgens philips niet de oplossing en wij mochten dus alleen complete panels vervangen al helemaal in garantie en dat is nu nog steeds met SHARP panels zo.
Nu krijgen we uiteraard wel groen licht van PHILIPS om de panels te herstellen met de zogenaamde niet oplossing.
AU heeft hun panels maar kort in het programma daar kan philips dan weer niets aan doen maar het is natuurlijk bizar dat ook wij toen al een dergelijk toestel niet mochten herstellen voor een appel en een ei en de klant zoveel nog moest bijbetalen .
Voorts nog even over dat IC . Te snel wordt er nu weer gezegd AS defect. Vandaag een PES met wit beeld en de AS was NIET de oorzaak !!! wel gevonden uiteraard .
9803 is zonder meer een zeer goed toestel geweest en nog steeds. Beetje traag dat wel. Wij maken ze voor een normaal bedrag om en nabij de 120 euro en dan verdienen we ook nog wat

Hallo allemaal, eindelijk de tijd gevonden om de tv uit elkaar te halen wat niet eens mee valt want de bewuste print zit nogal diep weg gestopt. Maar uit eindelijk toch gevonden, maar nu doet het volgende probleem zich voor hoe krijg ik de flatband aansluitingen los van de printplaat, heb de gebruikelijke dingen al geprobeerd maar krijg er geen beweging in en ben een beetje huiverig om wat te vernielen. Ik zie het namelijk niet zo zitten om het ic in de tv te vervangen ipv op mijn werktafel met goede loeplamp, iemand nog goede tips?

groet Relsin

maartenbakker

Golden Member

De clipjes waar de kabel mee in de connector zit, kunnen meestal omhoog scharnieren waardoor de kabel los in de connector komt te liggen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

De 9803 het panel verdient extra aandacht wat betreft flat kabels. Vanaf de T con lopen er kabels naar de balance modulen voor de back light. Deze gaan vaak defect bij demontage en heel vaak bij opnieuw montage.
Je moet hier heel goed op letten bij opnieuw monteren.
Zie je een eilandje van de kabels los liggen knip dan een stukje van de kabel af waarna deze weer goed gebruikt kan worden.

is er nog iemand die iets meer kan zeggen over de flatband connectors die op de t-con print zitten en hoe je die het beste kan los maken en of welke kant de vergrendeling op gaat.

BVD Dank

Sonytech

Overleden

Misschien wel als je er een foto van maakt.

"Verbaas u niet, verwonder u slechts."

Je maakt die open door het zwarte deel naar boven te kantelen.

@Jeso,
Nog bedankt voor het vervangen van de beruchte chip in mijn 9803.
Hij doet het weer perfect.
Groet,
Erik

@JeSo,

Ik heb ook een 9803 met gelijke problemen als in dit topic. Ik zou graag met je in contact komen, hoe kan ik je bereiken?

@ iGeneric

Je kan me mailen.
mijn emailadres zie je in mijn profiel staan als je links op mijn naam klikt.
Als je dan je telefoonnummer achterlaat zal ik je bellen.

Mvg Jeroen

[Bericht gewijzigd door JeSo op maandag 18 augustus 2014 12:34:17 (15%)

Hallo . Ik heb ook een probleem met een 42pfl9803h/10 van 8 jaar oud
scherm heeft last van zware flickering met zijlingse en horizontale strepen in het scherm. zie https://www.youtube.com/watch?v=-cAJoF9GfUg

dit komt uitsluitend voor bij bewegend beeld met een menu is het beeld stabiel.
als je een laptop aansluit en een Youtube filmpje laat spelen op full screen is er ook geen probleem maar als je bv een xbox aan sluit is het terug van dat. als je dan terug het laptopscherm aansluit is er terug de zelfde storing tot je de resolutie laat zakken of de tv een herstart laat doen. kunnen jullie me zeggen waar het probleem zou zitten? ik heb alle spanningen en condensatoren en kabels nagezien.