12V 2A DC Adapter stuk?

Ik heb een schakeling gemaakt van telkens 4 ledjes in serie met een weerstand. Hiervan zitten 8 van deze serie schakelingen op een bordje gesoldeerd. Het heeft nu een tijd lang zeer goed gewerkt. Ik wil er een paar bijmaken, en daarvoor wilde ik even doormeten hoeveel stroom het hele circuit vraagt van de voeding. Ik zette een stroommeter in serie met de adapter om het circuit zo door te meten. Nu geeft de adapter ineens nog wel 12V, maar pikt het circuit nog nauwelijks spanning op van de adapter! Met een andere 12V voeding (zelfde specificaties) werkt het circuit nog wel. Wat heb ik misdaan?

als de adapter wel aanstond al die tijd kan de adapter net zijn overleden van het uitzetten en weer aanzetten. vaak een rotte primaire of secundaire elco.. meet je overigens nog wel 12v als de leds aangesloten zijn?

overigens nooit een smps adapter op het maximale vermogen continu belasten! die dingen zijn imv hitteontwikkeling in het plastic doosje niet gemaakt om continu de maximale stroom te leveren. daarom zijn bijgeleverde adapters 2 of 3x zo zwaar van vermogen als nodig is..

[Bericht gewijzigd door testman op woensdag 30 oktober 2013 12:26:20 (39%)

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Ik meet 12V parallel over het circuit. Maar over een enkele led niet meer dan 0.3V terwijl dat normaal rond de 1.5V moet liggen.

dan lijkt het probleem eerder in de schakeling zelf te zitten, heb je de + en - wel goed zitten? of een losse verbinding ergens.

geeft de goede voeding ook 12v? en is de batterij van je meter nog vol? als de afvlakking ( elco) stuk is van de adapter meet je vanalles maar klopt niet..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Inderdaad, + en - zaten verkeerd om. Heel slim. Toch bedankt!