schema voor lcddriver

hallo

ik heb deze foto gevonden en zoek het schema er van.
foto:
http://i.ebayimg.com/00/s/MTIwMFgxNjAw/z/nskAAMXQHO9ReO9f/$T2eC16ZHJHIE9nysezCsBReO9fGSQg~~60_57.JPG
weet iemand het schema van deze( driver).
en graag een simple schema. :)

edit:

hoer heb ik het vandaan: http://www.ebay.com.au/itm/M-NT68676-2A-HDMI-DVI-VGA-AUDIO-LCD-LED-Con…

edit2:
er zit hdmi en die pc aansluitingen aan.
allen hdmi is ook goed.

Je hebt alleen een plaatje, en verder niks? Vergeet het maar dan.

Mijn echte naam: Joris | Mijn elektronica website: Fuzzcraft.com

En simpel zal het ook niet zijn.

Zo goed als het vroeger was, is het nooit geweest.

maar weet iemand het schema?
al is het niet simple

bekijk mijn edits is ;)

[Bericht gewijzigd door Henry S. op dinsdag 17 december 2013 18:47:30 (21%)

Wat wil je exact maken? HDMI naar Parallel RGB of HDMI naar LVDS? Voor dat eerste kan je naar de TFP401/TFP403 van TI kijken. Als je naar LVDS wil, zal je daar nog een serialiser achter moeten hangen, 75LVDS??? van TI bijvoorbeeld. TI heeft ook application notes voor deze toepassing.

Je zal echter meer geld kwijt zijn dan aan dat eBay ding.

Zo goed als het vroeger was, is het nooit geweest.
maartenbakker

Golden Member

Kennelijk wil je het ding zelf nabouwen. Dat is een niet zo evidente onderneming omdat losse chips relatief lastig te krijgen zijn en het geheel meestal duurder uitvalt dan de complete modules zoals op de foto afgebeeld en in China massaal te koop zijn voor 37 knaken of minder. Verder is het niet het makkelijkst na te bouwen ding voor een beginner.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 17 december 2013 18:21:40 schreef Tommyboy:
Wat wil je exact maken? HDMI naar Parallel RGB of HDMI naar LVDS? Voor dat eerste kan je naar de TFP401/TFP403 van TI kijken. Als je naar LVDS wil, zal je daar nog een serialiser achter moeten hangen, 75LVDS??? van TI bijvoorbeeld. TI heeft ook application notes voor deze toepassing.

Je zal echter meer geld kwijt zijn dan aan dat eBay ding.

wat doet het eerste van dat ti precies?

Henry S.

Moderator

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Je doet je nick wel eer aan :-)
Gezien je andere topic, voorlopig nog veel te hoog gegrepen.

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
maartenbakker

Golden Member

Nog wat ter aanvulling op mijn eerdere opmerkingen: de resolutie en het soort aansturing dat je aangeeft nodig te hebben (aan de hand van het type paneel dat je ermee wil gaan aansturen) wordt in die module ingeprogrammeerd door de verkoper. Dit zal onverminderd opgaan voor alle losse chipsets die je aanschaft, dus dan mag je ook nog eens gaan leren hoe dat werkt (ik gok een tiental zorgvuldig uitgezochte parameters in een EEPROM blazen met een SPI-snoertje, maar met wat pech heb je het over een complete firmware).

Wil je in de electronica verder, dan is het altijd aan te raden jezelf eerst de basis te leren. In dit geval is de basis het kunnen beoordelen van wat er nodig is voor een bepaald project (en dan concluderen dat je beter een module kunt kopen en daar eerst eens goed mee gaan spelen - door met kant-en-klare spullen te spelen, werkingsprincipe, aansturing en later misschien modificatie, leer je veel meer dan door een slecht haalbaar project te kiezen en daar je tanden op stuk te bijten zonder echte ontsnappingsmogelijkheid simpelweg omdat je de achtergronden mist).

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
DEADBEEF