JVC rx e11 overheating

Hallo,

Ik heb een JVC rx e11 home cinema versterker op de werkbank staan, die de fout overheating aangeeft. Zolang de radio gewoon via de kabel muziek afspeet is er niets aan de hand, wil ik het geluid van de tv over de boxen laten lopen is het helaas na een kleine 10 minuten gebeurt. Er komt overheating in het display. Het gekste is dat de versterker dit ook aangeeft wanneer ik hem s morgens aan zet na een nacht lang stroom vrij te zijn geweest. Hij bromt ook in het begin maar dit verdwijnt na een tijdje weer.

Alvast bedankt voor je hulp.

Gr,
Bas

http://elektrotanya.com/jvc_rx-e11s_rx-e12b_sm.pdf/download.html

Misschien dat je iets aan de schema's hebt. Troubleshooting is niet opgenomen in deze handleiding....
Wat een apparaat, 10% harmonische vervorming bij 60W vermogen.....pffff.....

Bedankt voor je reactie. Heb er wel het e.e.a. uit kunnen halen. Waarschijnlijk zit het in de eind trap dus einde oefening voor dit ge-wel-dige apparaat.

ik vermoed dat de radio niet alle boxen gebruikt, waar de tv wel surround heeft en dus alle versterkers gaat gebruiken. wrs is er dus 1 van de surround trappen gaar. je kunt eens proberen of het nog uitmaakt of er boxen aanhangen of niet.. met boxen eraan kan het opwarmen al zat zijn om dc op een uitgang te krijgen. het kan ook oscillatie zijn of een extern component wat rot is.

deze set werkt met stk eindtrappen, deze zijn berucht om het in sluiting vallen van 1 kanaal. er zit stk 412-400 en 413-400 in..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Beetje een oud topic, maar voor mij actueel :-)
Hij viel bij hoog volume uit. Bij mij bleek het sluiting te zijn bij een van de speakers.

Groet Rudie