Oude "Bouw het zelf boeken"

fzwart

Golden Member

Ik heb hier zelf deel 6 liggen. Ooit voor mijn verjaardag gekregen ...

Al is een spreekwoord nog zo raar, als het rijmt dan is 't waar

Doe mij ook maar een exemplaartje!

't schaap is de preut af, meestal vooralleer het spel hespe is! (of in het AN: Meestal zal het eerst mislukken voor alleer het lukt..)

Als het mogelijk is ook graag een pdfje.

Ook hier interesse.
Kan ik nog iets voor je terug betekenen ?

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
Schimanski

Golden Member

Ik heb volgens mij alle Engineers Mini Notebooks als pdf.

code:


Engineer's Mini-Notebook - 555 Timer IC Circuits.pdf
Engineer's Mini-Notebook - Basic Semiconductor Circuits.pdf
Engineer's Mini-Notebook - Communications Projects.pdf
Engineer's Mini-Notebook - Digital Logic Circuits.pdf
Engineer's Mini-Notebook - Environmental Projects.pdf
Engineer's Mini-Notebook - Formulas, Tables and basic Circuits.pdf
Engineer's Mini-Notebook - Magnet and Sensor Projects.pdf
Engineer's Mini-Notebook - Op Amp IC Circuits.pdf
Engineer's Mini-Notebook - Optoelectronics Circuits.pdf
Engineer's Mini-Notebook - Schematic Symbols, Device Packages Design and Testing.pdf
Engineer's Mini-Notebook - Science Projects.pdf
Engineer's Mini-Notebook - Sensor Projects.pdf
Engineer's Mini-Notebook - Solar Cell Projects.pdf
Getting Started In Electronics - Forrest M. Mims.pdf
The Forrest Mims Engineer's Notebook.pdf

Totaal 101MB in een zipfile. Kan verstuurd per WeTransfer.

Roland van Leusden, HoiHoi, Sonytech: Jullie hebben mail.

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum

Ja, leuk!

[Bericht gewijzigd door Henry S. op dinsdag 14 januari 2014 22:58:55 (98%)

Michel
Sonytech

Overleden

"Verbaas u niet, verwonder u slechts."

@Schimanski

En ontvangen, bedankt !

Van "Bouw het zelf" heb ik trouwens deel 5 & 6 liggen. Gezien de drukte op m'n werk kan ik ze echter niet op korte termijn inscannen. Nu nog iemand met deel 2 & 3 en we hebben de eerste 6. :-)

[Bericht gewijzigd door Roland van Leusden op vrijdag 10 januari 2014 21:37:56 (14%)

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
Schimanski

Golden Member

Voor alle andere geïnteresseerden in de Engineers Mini Notebooks tot 17 januari hier te downloaden. http://we.tl/dbwYpQ08W4

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum

Inderdaad jeugdsentiment...

Ik heb nog ergens zo'n notebook met gele kaft liggen. Destijds met veel korting bij de Tandy gekocht.

Helaas zijn veel boeken en tijdschriften hier gewoon helemaal versleten. Ik kocht ooit (25 jaar geleden?) op een radiobeurs het boek 301 schakelingen voor een tientje met daarbij voor 2 gulden een zwaar gehavende versie van 300 schakelingen. Het zijn nog steeds de beste investeringen die ik ooit heb gedaan... samen met wat halfgeleidergidsen die ik ook op beurzen kocht.

Nadeel van Elektuurschakelingen vind ik wel dat sommige schakelingen vooral heel theoretisch waren en dat het in de praktijk veel minder goed leek te werken.

En overigens... in de PDF van de 'Bouw het zelf' reeks heb ik ook wel interesse.

Anoniem

Op 10 januari 2014 21:39:37 schreef Schimanski:
Voor alle andere geïnteresseerden in de Engineers Mini Notebooks tot 17 januari hier te downloaden. http://we.tl/dbwYpQ08W4

Schimanski Bedankt! Heerlijk om deze boekjes te kunnen lezen :-)

Tidak Ada

Golden Member

Iemand nog in het bezit van die boekjes van de Radio Praktiker Bücherei (Franzi's Verlag)? Daar zaten hele leuke dingen bij.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
pa3gws

Golden Member

@Schimanski
Top super gaaf bedankt Schimanski ;-)

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

graag wil ik ook wel op de lijst,kan er nog veel uit leren

Schimanski

Golden Member

Iemand nog in het bezit van die boekjes van de Radio Praktiker Bücherei (Franzi's Verlag)? Daar zaten hele leuke dingen bij.

Je bedoelt deze.... Daar heb ik een hele serie van maar niet digitaal (en ook geen scanner). Zijn i.d.ook heel leuke boekjes.
http://www.uploadarchief.net/files/download/rpbr.jpg

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum
Dok

Golden Member

@Schimanski,
Heel mooi, heb er weer leuk leesvoer bij!

Wie niet horen wil moet TV kijken.
bprosman

Golden Member

Hoog op mijn "ToDo" lijstje staat nog steeds het maken van een website waar dit spul (eventueel afgeschermd) gehost kan worden.
Na met Joomla en Wordpress geknutseld te hebben kom ik toch niet tot iets waar ik tevreden mee ben.
Binnenkort nog maar eens proberen.

Groeten, Beam

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Op 11 januari 2014 12:40:48 schreef Schimanski:
[...]Je bedoelt deze.... Daar heb ik een hele serie van maar niet digitaal (en ook geen scanner). Zijn i.d.ook heel leuke boekjes.
[afbeelding]

Als ik je een scanner toe stuur, doe jij dan de rest ? :-)

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

en dit geval ook graag op de lijst.

als je iets doet,weet dan dat je het goed doet!
Tidak Ada

Golden Member

@Mans:
Het zijn inderdaad die boekjes.

Ik ben alleen bang dat scannen de boekjes vernachelt. Maar met een goede camera op een reprostatief, dat goed parallel staat, zal het beter en veel sneller gaan. Dat doen ze op de Koninklijke Bibliotheek ook zo.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Hugo Welther

Moderator

Op 11 januari 2014 12:40:48 schreef Schimanski:
[...]Je bedoelt deze.... Daar heb ik een hele serie van maar niet digitaal (en ook geen scanner). Zijn i.d.ook heel leuke boekjes.
[afbeelding]

Ik kan ze door de scanstraat op het QRL halen.
Helaas is dat wel destructief. De boekjes moeten uit elkaar of worden los gesneden.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.
Schimanski

Golden Member

Ik hou mijn boekjes graag in de staat waarin ze nu verkeren :). Dus destructief scannen wordt het niet.

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum

@Schimanski: bedankt, heerlijk leesvoer!
Gr. Hans.

Een buizeneindtrap dat is het.