Traag draaiende elektromotor of kleine overbrenging gezocht

Hallo,

Ik ben voor een project op zoek naar een elektromotor welke een bereik heeft van 5-50 RPM, de 5 mag ook minder zijn, de 50 zit wel aan zijn maximum. Nu is het natuurlijk altijd makkelijker om te gaan voor een overzetting van veel naar weinig RPM. Ik heb echter een (erg) beperkte ruimte en het moet allemaal weg gewerkt kunnen worden (met uitzondering van de motor zelf) in een cilinder van circa 10 mm en een maximale diameter van 140mm.
De behuizing is nog niet ontworpen dus er is enkele speling in deze afmetingen, dit neemt alleen niet weg dat er beperkte ruimte is.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Wat voor vermogen of koppel heb je nodig? Als ik het goed begrijp, heb je dus een redelijk grote schijf beschikbaar om een overbrenging in te plaatsen? Een dergelijke vorm suggereert een planetair stelsel, of een harmonic drive. Met die laatste kun je een enorme overbrenging krijgen, maar het is waarschijnlijk niet eenvoudig om iets dergelijks zelf te maken.

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken

Ik ben niet zo ervaren met elektromotoren dus vergeef me voor het niet kennen van alle termen. De motor (het liefst enigszins spat-water dicht trouwens) zal een soort 'molen' aan drijven, vergelijkbaar met een vliegwiel dus.
Over de schijf; er is er zit al 1 schijf in het model, daar kan een tweede vergelijkbare opgezet worden. Deze zal echter wel direct afgerond worden dus dat zorgt voor wat minder ruimte aan de randen van deze cirkel.
Het model tot nu toe is enkel 1 grote schijf, namelijk de rechter kant van de behuizing. Omdat ik geen motor heb gevonden ben ik op dat punt nog niet verder gegaan.
http://i.imgur.com/4SZPfAk.png