electr. verwarmde handschoenen

Dit topic is gesloten

alu en ijzerdraad zijn te stug om steeds mee te bewegen met je vingers. dat zal vrij snel afbreken waar het veel beweegt.

handschoenen met die plastic knokkel beschermers zijn in koude rijwind ook niet gunstig, die dingen laten de koude juist door. m'n jas is ook niet dikker als 2 t-shirts, maar wel wind en waterdicht.

edit: mijne zijn ook skihandschoenen. ik heb de verwarmde ook nog niet nodig gehad. de gewone skihandschoenen zijn nog warm genoeg. wel heb ik de helm wat gedicht, de wind gierde erdoorheen, de afdichting kon wat verbetering gebruiken. miss binnenkort weer nodig, er staat al -7 voor komende week in de nacht..

[Bericht gewijzigd door testman op vrijdag 24 januari 2014 22:58:15 (33%)

waar rook was, werkt nu iets niet meer
fred101

Golden Member

Net even gemeten, de weerstand is 33 Ohm, de oplaadbare batterijen zijn 4,8V, dus ongeveer 150 mA en 750 mW. Een stuk minder als ik had verwacht.

Overigens zijn dit eigenlijk skihandschoenen en ze worden minder warm dan de 12V versies met draad. Maar ik heb heel snel koude handen. Samen met de handvat verwarming werkt dit perfect voor mij. Die handvaten worden zo warm dat het zonder handschoenen te heet is. Als ik ze vol open zet bij temperaturen als de afgelopen dagen dan is het zelfs met handschoenen (waarvan de verwarming niet aan staat) aan te heet.

Ik heb ze deze winter nog niet aangehad, de handvat verwarming was genoeg.
Mijn vervoer:
http://www.pa4tim.nl/wp-content/uploads/2010/11/trike.jpg

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
Frederick E. Terman

Honourable Member

750 mW. Een stuk minder als ik had verwacht.

Inderdaad verrassend weinig.
Veel zal ook afhangen van de isolatie van de handschoen naar de koude buitenlucht. Als die perfect zou kunnen zijn zou je helemaal geen vermogen nodig hebben. :)

Laatst hadden we het (in een ander topic) over lensverwarming om condens op telescopen of camera's te voorkomen. Dáár ging het over 1 tot een aantal watt, bedenk ik me nu, maar daar heb je verder ook geen isolatie. Dat was ook al minder vermogen dan ik geraden zou hebben.

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org
GJ_

Moderator

Op 24 januari 2014 21:27:28 schreef ariej:
goed, het zal idd uitproberen zijn, alleen waar dat mysterieuze draad te vinden.

Als je wil rekenen voor je koopt hier wat weerstandswaarden voor gewone standaard NiCr laagohmig/hoogohmig:
ronde draad:
rond 0,3mm: 12,45/15,84 Ohm
rond 0,5mm: 4,48/5,71 Ohm
dikker is niet meer door handschoenen te vlechten.
vlakke draad:
1x0,15mm: 5,87/7,47 Ohm
2x0,10mm: 4,4 Ohm
2,5x0,25mm: 1,41/2,24 Ohm

Ik heb daar 2 jaar geleden ook over zitten denken maar het uiteindelijk niet gedaan, heb mijn onderhandschoenen (linkje aan het einde van de comment) gekocht en heb er geen seconde spijt van gehad. Goeie prijs snel in huis en je weet gewoon zeker dat het werkt wat ondanks deze hobby bij mijn nog altijd geen zekerheid is ;)

mod edit: knip

[Bericht gewijzigd door GJ_ op woensdag 23 september 2020 16:17:33 (8%)

Jinny

Golden Member

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen
Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Dit topic is gesloten