Powerdip IC koeling

Hallo
Ik heb hier een stappenmotor en die zal aangestuurd worden door een l6208, dit is een IC in een PowerDIP uitvoering... Het ziet er uit als een gewoon DIP 24 pins ic, maar de middenste 4 pinnen zijn massa en dienen ook voor de afvoer van de warmte. In theorie zou een koperoppervlak voldoende moeten zijn om dit ic te koelen volgens de datasheet. Door het ontwerp (single layer) en door het ontwerp zodanig dat ik het ook zelf kan maken haal ik het vereiste oppervlak niet. Iemand een alternatief? Bestaan er IC-koellichamen, of hoe monteer je een gewoon koellichaam op het ic, je kan er maw geen vijs door draaien...

Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Kijk eens op pagina 6 van de handleiding in onderstaande Link. Daar staat een plaatje van een "extra koelplaat". Je kunt deze eventueel zelf maken van een dun plaatje koper en aan de middelste 4 pinnen vast solderen

http://www.st.com/web/en/resource/technical/document/datasheet/CD00000…

Groetsels van Impatt

die dil heatsinks vereisen een speciale lijm?

Henry S.

Moderator

Officieel thermische lijm, maar ik heb al eens een losgelaten koellichaam van grafische kaart met een dotje secondelijm op de hoekjes, en koelpasta in het midden, vast gezet. Dat bleef beter zitten dan de originele lijm.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Er bestaan ook bijpassende verende klemmen. Dat is een draad die door een ribbel gaat en de beide uiteinden onder het IC klemmen en zo de boel vast houden.

Edit: zoals die onderste op het datablad bij Farnell, with clip

[Bericht gewijzigd door MAH op woensdag 29 januari 2014 20:51:00 (18%)

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough