Banshee Slow Whoop MK4 aansluiten

Uit de oude doos in een fabriek:
http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/2014-01-31%2019.24.22%20(large).jpg

Ik snap alleen niet hoe dit aan te sluiten, aantal dingen vallen op;
- er is iets uitgeknipt thv de header links
- er zit een weerstand van 10K over +24V en INT'

Verder:
- blauw cont'
- geel int'
- rood +24V

Nu wil ik hem aansluiten op +12V of op de deurbel. Hoe moet ik cont' en sync' interpreteren, wat doet die weerstand en waar zit de min?

Ik krijg geen datasheet van dat ding gevonden... mijn idee:
rood spreekt voor zich
blauw min
en geel zit met 10k als pull up?

Sonytech

Overleden

Misschien kunnen ze je hier verder helpen.

"Verbaas u niet, verwonder u slechts."

heel simpel, + van 12v gebruiken, en de min op continu zetten. evt die weerstand eruit halen als het niet werkt. heb je de voet er ook nog bij? de deurbel zal niet werken als dit een trafo gevoedde is, daar komt ac vanaf, deze wil dc spanning..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Sonytech

Overleden

http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/slowwhoopalsdeurbel_jal.jpg
Groter.

Je zal dan ongetwijfeld ook willen dat de "Whoop" iets langer aanhoudt dan dat er op de bel gedrukt wordt.

Met deze schakeling kan je die tijd tot ca. een minuut instellen.

Je kan er een losse beldrukker op aansluiten, zoals op de tekening. De onderdelen die in grijs getekend zijn die heb je in dat geval niet nodig.

Wil je geen losse beldrukker gebruiken maar is het de bedoeling dat 'ie in een bestaande bel-installatie komt te zitten, dan kan je hem parallel over of in plaats van de bestaande bel aansluiten. Je hebt dan ook de grijs getekende onderdelen nodig. De punten X en Y worden dan in plaats van of parallel over de bel aangesloten.

[Bericht gewijzigd door Sonytech op zaterdag 1 februari 2014 12:00:24 (15%)

"Verbaas u niet, verwonder u slechts."

De sync is overigens om meerdere slow-whoops te synchroniseren zodat ze allemaal gelijk klinken, dat is in Nederland verplicht. De weerstand naar INT is dan (gokje) mogelijk voor de eerste in de rij om deze als master in te stellen. Heb hier ook nog ergens zo'n ding liggen die ik als deurbel wilde inzetten. Dat is er echter nooit van gekomen.

miss nog een weerstandje van de min aan de slow whoop naar de plus, anders kan de lekspanning over de bd135 miss de slow whoop gaan triggeren.

waar rook was, werkt nu iets niet meer