Die 35kv is wel erg hoog.
Wat nogal eens voorkomt is dat de condensator resonant is met de nst. De condensator wordt kan dan tot 2 keer het piekvoltage van de nst opgeladen worden als de sparkgap wijd genoeg staat. Dan zit je toch al op 22kv met een 8kv nst.
In tesla spoelen wordt meestal de maximum DC waarde van de condensator aangehouden. Eigenlijk zou je de AC waarde moeten aanhouden. Maar omdat tesla's maar kort draaien voldoet de DC waarde meestal.
In de grote tesla met 12 kv trafo heb ik een MMC van 20 kv gemaakt. Die houdt het prima uit, terwijl er duidelijk resonant laden plaats vindt. Dat betekent over de 30 kv. Maar dat kan voor ieder type condensator anders zijn.
Ik gebruik 150 nF Cornell dubilier 942c condensatoren en die zijn uitgebeid getest door veel coilers en blijken het erg goed te doen en zijn praktisch onverwoestbaar. datasheet
Zo blijken ze bijv. tot 5kv dc aan te kunnen.
Of je met andere types zover over de specificaties kan gaan is maar de vraag.
Ze zijn tekrijgen bij rell.com. Je hebt een btw nummer (of eentje van iemand die je kent) nodig en de minimum afname is 50 stuks. Dan kom je op 150 euro met verzend kosten, btw enz. Wel veel geld maar een 2kv 150nF cap voor 3 euro is niet duur. Zeker niet gezien de mishandeling die ze aankunnen.
Van 12 in serie kun je een 24 kv 12 nF condensator maken die tot 400A aankan. Maar 500A lijkt me ook geen probleem.
edit: De piepschuim vat geen vlam ofzo. Ik heb de kleine tesla best lang laten draaien maar de toroid is nooit warm geworden of iets dergelijks. Ik denk dat de alutape de warmte snelgenoeg verspreid.