Puntentelling met leds

Beste forumleden

Ik moet voor mijn project punten kunnen uitlezen met behulp van LED's. Concreet betekent dit dat wanneer er een puls wordt gegeven er een eerste LED gaat branden, bij een 2de puls een 2de LED, ...
Mijn vraag is of dit te realiseren is met een schuifregister en hoe ik daar dan zou moeten aan beginnen. Als er misschien iemand een beter idee heeft om dit op te lossen is dat altijd welkom.

Alvast bedankt :)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - www.arcovox.com

Een decade counter dus en geen schuifregister, heb eens zitten kijken naar filmpjes en ik heb nu al een idee hoe ik het zou realiseren. Bedankt voor de tip!

Shiptronic

Golden Member

met een schuifregister gaat dit toch ook prima?

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
Sonytech

Overleden

"Verbaas u niet, verwonder u slechts."
Shiptronic

Golden Member

OK ! Begin eens met een schuif register te zoeken (en post de link) de DS te downloaden ( & post link) en gewoon te lezen . waar kom je niet uit ?

begin met de voeding , spanning/stroom ? ingangen? uitgangen?

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Ik zou toch zweren dat ik een half uur geleden een ander topic zag met nagenoeg dezelfde vraag, maar ik zie hem niet meer... worden dubbele topics tegenwoordig verwijderd in plaats van op slot gedaan?

@TS: opleiding, niveau, en leerjaar alsjeblieft. Daarbij mag je eerst zelf opzoeken wat een schuifregister is en doet, en hoe je daar jouw probleem mee op zou kunnen lossen.

@Sonytech: if you don't care where you're going, any road will take you there.

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
Henry S.

Moderator

Op 25 maart 2014 18:59:12 schreef SparkyGSX:
Ik zou toch zweren dat ik een half uur geleden een ander topic zag met nagenoeg dezelfde vraag, maar ik zie hem niet meer... worden dubbele topics tegenwoordig verwijderd in plaats van op slot gedaan?

http://www.circuitsonline.net/forum/view/118250

@MG_: Laat je de forumvervuiling voortaan even achterwege?

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Nee, dat was hem niet, deze was het: www.circuitsonline.net/forum/view/118273

Maar dat is al meer dan een maand geleden; hoe ik daar vandaag terecht gekomen ben is me wel een raadsel. Niet alleen de vraag is vrijwel identiek, daar werd ook de suggestie gedaan van een schuifregister, en deze TS stelt exact hetzelfde voor, alleen heeft hij geen idee hoe. Dat deed mij vermoeden dat het dezelfde TS is.

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
Henry S.

Moderator

Helaas zat de TS ook dat topic te vervuilen met internet graffiti...

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.