Op 11 april 2014 12:03:32 schreef chuckie:
Tja, ik weet ook niet hoe groot het vliegtuigje is, de kleinste cilinders die ik heb draaien hebben een slag van 350mm.
Daarbij maakt het dan niet uit of het standaard Rexroth of Festo cilinders zijn...
Voor een kleine slag zou inderdaad een klepstandsteller ook een mooie oplossing zijn.
Maar ja, weet niet wat het budget is voor zoiets en misschien heeft die school nog iets liggen.
Ik zie dat hier wel vaker voorbij komen, zo'n gip of zoiets..., ik heb dat vroeger op school nooit hoeven doen, weet dus ook niet of een school dat betaald of jijzelf of dat je gebruik moet maken van materialen die een school nog heeft liggen.
-edit-
Misschien als hij toch perslucht perse moet toepassen een venturi kan gebruiken om rook mee te blazen in de luchtstroom, wat ze altijd doen in windtunnels om de luchtstroom zichtbaar te maken.
Het vliegtuig dat ik zou willen gaan gebruiken zal een spanwijdte hebben van ongeveer 280mm en een hoogte van ongeveer 100mm.
Ik denk dat ik beter een klepstandsteller ga gebruiken want de cilinders die beschikbaar zijn op school (en die we wel degelijk mogen gerbuiken) hebben een maximum slaglengte van ongeveer 350mm.. Hangt er zowat van af wat er beschikbaar is op school..
Normaal gezien betaalt de school voor eventuele nieuwe onderdelen die aangeschaft moeten worden tenzij de onderdelen reeds aanwezig. Het mag natuurlijk niet TE duur zijn.
Ik ben is gaan zoeken wat een ventur 'pneumatic air blower' kost, best wel duur denk ik... Ben eigenlijk iets anders van plan, door iets te laten sublimeren of verdampen (hangt af van de gebruikte stof) verkrijg je een gas, als je dat gas door de ventilator laat gaan wordt het gas zichtbaar in de tunnel, alleen.. weet ik nog niet goed welk vaste stof of vloeistof kan gebruiken dat geen gevaar of risico met zich meebrengt voor de omgeving.