Philips 47PFL7603d/10

Die smd condensator in de voeding hoe groot moet die dan zijn.
Fred.

Gaat nog over de Philips 47PFL 7603 D/10
De voedings print heeft de code DPS-351AP B/PEC DGVO-3A
E177671

Volgens mij zit de T-con op de voedings print.

Fred.

maartenbakker

Golden Member

Hooguit de inverter.

De TCON is de print die meestal onder een blikken kapje midden bovenaan of midden onderaan het paneel zit. Bij hoge uitzondering zit hij wel eens op het kleinsignaalpaneel (main board)

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op maandag 28 april 2014 14:04:45 (33%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Maarten, bedankt voor de tip.
Als ik het goed begrepen heb
Is het 1 print met een brede platte stekker.
Die kan ik dan los nemen en dan moet de voeding in stand blijven.
Fred.

Het is een brede witte platte kabel die loopt tussen het mainboard ( rechts) naar de t-con ( midden bovenaan ).
Als de sluiting in de t-con of panel zou zitten dan moet het toestel na loskoppelen kunnen opstarten.
Je krijgt dan geen beeld maar de backlight moet wel aangaan.
Afhankelijk van de zender / bron kun je ook geluid horen.

Was even uitbeeld door de griep, kan gebeuren.

De bevindingen zijn tot nog toe;

Na inschakeling voeding schakelt relais en valt na 20 sec af.
- Solderingen na gelopen met loep en hersteld.
- Geen uiterlijke verkleuringen aan componenten
- Geen beeld en blacklight gaat niet aan.
- Stekker van T-con los genomen, na inschakeling voeding, gaat de voeding weer na 20 sec in protetie

- Elco,s van de voeding staan niet bol, eruit gehaald voor ERS test en capaciteit test.
- Na de trafo de 4 blauwe 6Kv condensatoren getest en ook geen beschadigingen c333 c334 c337 c338

Afgaande spanningen gemeten.3.3, +12 -12 en 24 volt, over alle afgaande spanningen meet ik ook een wisselspanning van 5.5 volt?

Heb begrepen dat de voeding en mini en max stroombegrezing heeft,klopt dit.

Kan je ook de blacklight testen of uitschakelen.
Zijn er nog aanvullende tips.
Alvast bedankt voor het meedenken in dit project.
Fred.

Bij het aanzetten van de tv (stekker in stopcontact) knippert de led 1x rood.
Via de afstand bediening reageert ook de rode led (knippert dan)

Fred.

Bij lijkt de T-Con het ook opgegeven te hebben. Extra complicatie is dat de T-Con ver weg gestopt zit. maar de uitleg van Sebastian Tobias McShane maakt heel veel duidelijk. Het handelt weliswaar om een ander model, maar de opbouw is het zelfde als bij een 47PFL7603d/10. Daarom denk ik dat deze quote toch wel iets toevoegt. https://www.youtube.com/watch?v=WoOUWTaHE00
T-Com besteld bij Www.lcd-onderdelen.nl. Helaas is de levering niet bijster snel. Woensdag besteld. Wordt pas maandag geleverd.
Hou jullie op de hoogte of dit daadwerkelijk de oorzaak is.

Offtopic.

Op 3 april 2016 14:04:02 schreef Nickr100:
Helaas is de levering niet bijster snel. Woensdag besteld. Wordt pas maandag geleverd.

Uhm, aan wie ligt dat?
Volgens de gegevens van PostNL is het pakket al aangeboden.
02-04-2016 16:23 uur Eerste bezorgpoging niet geslaagd. Tweede poging volgt

Allereerst: Het was de T-con! Na vervangen en ineen bouwen speelt het toestel als vanouds. We zijn er erg blij mee.
Eenieder die een bijdrage aan het artikel geleverd heeft: van harte dank voor ieders hulp!

Volgens de dame van PostNL die het pakketje vandaag rond 14:00hr aanbood, zou de zending eerder aangeboden zijn op Zaterdag, maar dat betwijfel ik ten stelligste:
Er waren op dat moment zeven mensen in huis en twee kinderen zelfs aan de voorkant van het huis aan het spelen. De kans dat er iemand aangebeld heeft en dat we dat gemist hebben met zeven mensen lijkt me onwaarschijnlijk.
Bovendien verwachtte ik het pakketje rond de namiddag en hield ik voordeur en bel goed in de gaten. Als het pakketje niet zou komen, zaten we ook de Zaterdag en Zondagavond zonder TV.
Dit is niets ten nadele van Uw firma: u hebt prima werkend materiaal geleverd.
Maar dat het pakketje op Zaterdag aangeboden is, bestrijd ik.

Ach William, dat is schering en inslag met de post...

maartenbakker

Golden Member

Niets ten nadele van de goede bezorgers, maar er is binnen het systeem van postnl geen enkele controle op liegende bezorgers voor zover mij bekend. De afscheepdienst legt automatisch de schuld bij de verzender (als de geadresseerde contact opneemt) of bij de geadresseerde (als de verzender contact opneemt).

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Offtopic.
Dat geld voor elk bedrijf wat iets bezorgd, als de bezorgers op tijd naar huis willen maken ze er gewoon van dat er niemand thuis was. Met name op de Zaterdagen.
Ik ben bekend met dit fenomeen en de bezorgers hier aan de deur ontkennen dat ook niet. Zolang de "bazen" het maar niet weten blijven ze dat ook doen.

Ontopic. Goed om te vernemen dat het probleem is opgelost!

Helaas was de vreugde van zeer korte duur. william1967
Vanmiddag TV weer aangezet en wederom dezelfde klacht. Wel geluid maar geen beeld meer. Exact dezelfde klacht als waar het verhaal mee begon.
De TV heeft het van dinsdagmiddag tot dinsdagavond perfect gewerkt, maar toen die vanmiddag weer ingeschakeld werd, deed het beeld het weer niet.
Bij het opstarten van de TV hoor ik het relais van de voedingssprint klikken, de backlight komt op (even een lichte vage flits over het beeldscherm), daarna gaat het geluid spelen, maar geen beeld.
Ik heb nu toch ernstige twijfels over deze toegezonden T-con. Morgen gaat de TV weer uit elkaar maar goede ideeën over wat er nu moet gaan gebeuren, heb ik nog even niet.

Als het beeld flits en de backlight schakelt uit ligt dat niet aan de t-con.

maartenbakker

Golden Member

Hmm, dat krijg je bij een topic-kaap, fikse verwarring en ongezien aanhaken bij de diagnose van een ander toestel. Je schrijft zelf al dat het niet eens hetzelfde type is, het komt niet uit de verf of de symptomen exact overeenkomen en als klap op de vuurpijl is het nooit duidelijk geworden of het bij de TS wel de TCON was. Bij een weigerende backlight is die kans maar klein.

Ik denk dat dit een modeltopic wordt voor moderatoren om naar te verwijzen waarom een topickaap niet alleen contraproductief en hinderlijk is maar zelfs geld kan kosten.

Overigens ook mijn excuses, in mijn vorige reactie ging ik alleen in op verzending per post maar was kennelijk niet scherp genoeg om het echte probleem op te merken.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op woensdag 6 april 2016 12:38:39 (51%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Voor alle duidelijkheid. Met de andere T-CON van William gaf de TV, een 47PFL7603d/10 op maandag 4-4-16 , na de installatie een prima beeld, diverse uren met veel plezier gekeken.
Woensdagmiddag wordt de TV gewoon weer aangezet.(stekker niet uit het stopcontact geweest) en helaas geen beeld meer, wel geluid.
De begin-situatie was, wel geluid, geen beeld meer bij opstarten TV. relais komt op na enkele seconden, valt af na een tijdje. Beeldscherm licht eventjes flauw op, soort vage flits, alleen zichtbaar in een niet al te fel verlichte ruimte. Mijns inziens wordt dit niet de T-Con verzorgd, maar is het opstarten van het back-light daarvoor verantwoordelijk.
Omdat de analyse wees naar de T-Con, bij LCD-parts een T-CON besteld.
Na het plaatsen daarvan, startte geluid én beeld wel op.
Helaas de volgende dag alweer, exact dezelfde klacht. Wel geluid, geen beeld. Beeldscherm licht eventjes heel flauw op bij het starten van de backlight.
Backlight blijft zo te zien gewoon actief, maar beeld gaat op zwart omdat er geen beeld is om weer te geven.
Zolang het niet te licht is, is het zichtbaar dat de backlight actief is. Deze situatie bestond al en is nu weer aan de orde.
Alleen lijkt de toevoer van beeld zelf naar het beeldscherm niet meer te functioneren.
Weer terug bij af. Conclusie T-Con heeft het na zeer korte tijd begeven.
Ik controleer strak nog even of de multistekker naar de T-Con nog wel goed zit. Dat lijkt me de enige zwakke schakel nog die ik kan bedenken.

Om 14:55hr de kabel gecontroleerd en geen fouten gevonden. Vervangende T-Con lijkt nog steeds de hoofdoorzaak te zijn.

Het kan zo maar zo zijn dat het originele T con niet defect was.
Juist met het plaatsen van een ander KAN een toestel dan even spelen.
Mogelijk is de LVDS kabel niet goed en pakte deze even bij het wisselen.
In deze zeg ik ook, schoenmaker blijf bij je leest.

Daarom juist probeerde ik de kabel, ook met die gedachte op de achtergrond, maar los/vast maakt niet uit. De kabel heeft geen visuele schade verder. Ook ermee rommelen op het moment dat het apparaat onder spanning staat, maakt niets uit.
En wat betreft de schoenmaker. Na meerdere jaren als elektricien en later als elektronicus bij Medical Systems te Best en Halin BV te Veldhoven gewerkt te hebben, denk ik wel een en ander van electronica te weten.
Alleen kun je met een DVM niet zo heel veel achterhalen bij digitaal gerichte printen. Of met een Scoop.
En fora zijn er toch om informatie uit te wisselen, niet

En aan William: het backlight gaat niet uit, blijft gewoon branden. Is er een mogelijkheid om de T-Con te testen?

12V lijn op de t-con kun je meten om te beginnen.En geen beeld is niet altijd per definitie een defect aan de t-con, er zitten nog wel enkele andere dingen te noemen als oorzaak. Meten = weten.

DAT bedoel ik met die schoenmaker. METEN is weten nog steeds! Heb je trouwens alle voorzorgmaatregelen in acht genomen?
Met name een T con module is extreem gevoelig voor ESD.
Dan kan hij een paar dagen spelen en huppa .
Met alle respect maar het verhaal klinkt zo rommelig .

maartenbakker

Golden Member

Sowieso rommelig, want bij de TV van de TS ging de backlight niet aan en bij de TV van Nickr100 kennelijk wel (als dat vermeld stond heb ik het in elk geval gemist). Zoals ik al zei, aanhaken bij een willekeurig topic helpt daar niet echt heel erg bij.

Ik zou zeggen, slotje en opnieuw beginnen. Ik stop heel even met meedenken tot er een modje langs is geweest.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Hulde aan alle meedenkers.
De echte boosdoener bleek een koude las op de voedingsprint te zijn. Deed het meestal wel en dan deed de TV het ook prima. na een X-tijd viel er een voedingslijn af en viel er een gedeelte uit. T-Con is voor niets vervangen door mij en mijn conclusies bleken te kort te schieten. TV werkt alweer twee jaar sindsdien en doet minstens twee tot drie keer per week dienst voor de spelcomputer.

Wel leuk om te lezen zo,n reactie na zo,n tijd. Jammer dat niet veel meer mensen dat doen want dan weet je toch ook een beetje waarvoor je het doet.

maartenbakker

Golden Member

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."