Antwoorden in 'Schoolvragen'.

Sonytech

Overleden

Bij het bekijken van een topic zie je bovenin de "navigatieregel" het pad naar de plek waar je op dat moment bent:

Forum >> 'sectie' >> 'onderwerp'

http://www.uploadarchief.net/files/download/untitled1_jal.png

Als je gaat antwoorden, dan worden de sectie en het onderwerp niet meer getoond:

Forum >> Beantwoorden

http://www.uploadarchief.net/files/download/untitled2_jal.png

Is het wellicht een idee om ook bij het beantwoorden in elk geval de sectie te tonen, en bij de sectie 'Schoolvragen' die string in een afwijkende kleur / font weight?

Forum >> Algemene elektronica >> Beantwoorden

Forum >> Schoolvragen >> Beantwoorden

"Verbaas u niet, verwonder u slechts."
Jeroen

Moderator

Om bij het beantwoorden ook de sectie te tonen staat nog op de todo-lijst. Ik begrijp alleen niet helemaal waarom het bij Schoolvragen in een afwijkende kleur zou moeten?

Tidak Ada

Golden Member

Soms valt het niet (direct) op en worden er te uitgebreide antwoorden gegeven. Een rode waarschuwing (al dan niet in het woord verwerkt) kan daartegen helpen

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Of misschien een andere vorm van waarschuwing als je post (zoals bij verouderde topics).

Zoiets als : Let op! dit is het schoolvragentopic. Hiervoor gelden speciale regels.

Jeroen

Moderator

Dan zou ik daar niet de breadcrumb voor gebruiken, maar eerder een zin boven het reactieformulier. Waar dan eventueel voor andere secties nog een andere waarschuwing kan staan.

Tidak Ada

Golden Member

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Jeroen

Moderator

Ja, dat zeggen ze ;). Ik zet het op de todo :).

In de categorie: "waarschijnlijk te moeilijk, laat maar": Een knop (voor ervaren forummers?): Ik denk dat dit in schoolvragen had gemoeten.

Er zijn nog wel eens wat scholieren die hopen meer huiswerk gedaan te krijgen als ze niet in "schoolvragen" posten. Mogelijk kan zo de "dit is toch een schoolvraag" detectie iets versneld worden.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

@rew: een knopje hoeft niet... daar hebben we moderatoren voor. ;-)

Ja, dat blijf ik toch ook irritant vinden. Misschien zou er toch een sanctie moeten staan voor een poging tot het ontwijken van de schoolvragen sectie, bijvoorbeeld standaard het topic voor 24 uur op slot of zo. Ik krijg nu vaak de indruk dat mensen het gewoon proberen, want zolang als het lukt denken ze er profijt van te hebben, en ze worden er nu toch niet voor gestraft.

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken

Misschien is het goed om als lezer bij twijfel ook een beetje door te vragen voordat je inhoudelijk antwoordt. Soms worden er compleet uitgewerkte antwoorden gegeven terwijl het overduidelijk een schoolvraag betreft.

Waarom niet de hele sectie "Schoolvragen" afschaffen en alleen nog leden toelaten die minstens 1000 posts hebben. Geen nieuwe leden meer toelaten want het zijn deze die met schoolvragen en irritante vragen komen.
Dan kunnen de ouwe ervaren rakkers hier gezellig keuvelen over hoe geweldig ze wel zijn en wat ze allemaal kunnen.

Wie de kudde volgt loopt uiteindelijk in de ...

@ElekTech

Ik begrijp je reactie niet. Het gaat er niet om dat iemand meer weet of beter is dan een ander.

Het gaat erom dat er forumregels zijn over hoe je met schoolvragen omgaat. De gedachtengang erachter is dat de topicstarter zelf inzet toont en het probleem zelf oplost. Andere forumleden kunnen daarbij behulpzaam zijn. Maar het is niet bedoeld als gratis huiswerkservice.

Franzki :Aantal geposte berichten 981
In het nieuwe systeem mag jij niet meer meedoen.

Wie de kudde volgt loopt uiteindelijk in de ...
benleentje

Golden Member

Ik wil iedereen hier helpen maar verwacht van de TS toch eigen inzet. Bij de sectie schoolvragen is de eigen inzet het belangrijkst en geven ik enkel aanwijzingen hoe hij het probleem zelf kan oplossen. Toont de TS geen inzet dan komt het antwoord op zijn vraag ook niet.

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.

Op 14 mei 2014 22:36:15 schreef ElekTech:
Franzki :Aantal geposte berichten 981
In het nieuwe systeem mag jij niet meer meedoen.

Ik weet niet waarom je nu moeilijk tegen mij begint te doen...

Het enige dat ik zeg is dat er forumregels zijn. En in het geval van de schoolvragen vind ik die helemaal terecht.

Als jij het niet eens bent met de forumregels, zit je misschien op het verkeerde forum.

Thevel

Golden Member

Op 14 mei 2014 22:36:15 schreef ElekTech:
Franzki :Aantal geposte berichten 981
In het nieuwe systeem mag jij niet meer meedoen.

En mensen met 0,03 geposte berichten per dag moeten helemaal hun mond maar houden :)

Ja, misschien kan men een waarschuwing laten zien als iemand zich lid wil maken van dit forum.
"Waarschuwing: Als je een vraag hebt zoek dan zelf eerst zeer goed met alle middelen naar een antwoord. Als je hier toch een vraag stelt denk er dan over na of jou vraag niet irritant is of de forumleden of de mod's kan storen.
Als jou vraag ook maar iets met school te maken heeft hou er dan rekening mee dat hier een bende opvoeders zit die willen dat jij je huiswerk zelf maakt, die onnozel kunnen doen en dat er mod's zijn die slotjes zetten."

Wie de kudde volgt loopt uiteindelijk in de ...

Ik wilde iets gaan zeggen over een bepaalde gebruiker die in bijna een jaar tijd (tot dusver) welgeteld 11 berichten heeft geplaatst, waaronder maar liefst 2 keer in een topic van een ander (afgezien van dit topic), maar toen zag ik het bordje "Trollus Magnificus. VERBODEN TE VOEREN".

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken

In een topic van een ander iets posten mag dat niet.
Als men hier iets zegt wat men niet graag hoort is men een trol.

Nog een regel die zeker moet getoond worden aan een toekomstig nieuw lid. "Het is hier geen democratie. De leden met meer dan duizend berichten op hun naam denken allemaal dat ze mod zijn.De echte mod's zijn de absolute baas. Zij mogen jou bericht wijzigen en zelfs verwijderen. Je laten wachten en je in de ban slaan."

Nu gaan ze hier natuurlijk in koor roepen: "Als het jou hier niet aanstaat vertrek dan."

Ik verander mijn e-mail adres in mijn gegevens in een onbestaand en ben weg. En de volgende keer dat men weeral zeurt over schoolvragen en huiswerk ben ik terug onder een andere naam.

[Bericht gewijzigd door ElekTech op woensdag 14 mei 2014 23:49:52 (24%)

Wie de kudde volgt loopt uiteindelijk in de ...
Shiptronic

Overleden

@Elektech, Als het jou hier niet aanstaat vertrek dan!

IP-bannetje dan maar ? Hoef je de kudde ook niet meer te volgen.

Maar dit gaat nergens meer over, idd. een herkenning dat het een schoolvraag is zou handig zijn, daarbij is het voor de TS zijn eigen belang, hij wil toch iets leren ?

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
Henry S.

Moderator

@ElekTech: Kan je dat trolgedrag even achterwege laten?
http://www.circuitsonline.net/forum/faq#replys

Op 14 mei 2014 23:30:18 schreef ElekTech:
Het is hier geen democratie.

Sinds wanneer is een forum een democratie?

En de volgende keer dat men weeral zeurt over schoolvragen en huiswerk ben ik terug onder een andere naam.

Dat is heel erg onverstandig.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op donderdag 15 mei 2014 00:10:43 (29%)

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Inderdaad, dit forum is geen democratie, maar een dictatuur, en dat is prima zo.

De topicstarters die graag iets willen leren zullen hun topic zelf wel in de schoolvragen sectie zetten, tenzij ze niet op de hoogte zijn van het bestaan daarvan. Het zijn juist degene die helemaal niets willen leren, maar huiswerkservice willen zodat ze nog een avond extra in de kroeg kunnen hangen, en voornamelijk geïnteresseerd zijn in het behalen van een diploma met een minimale eigen inspanning. Naar mijn idee wordt dat gedrag hier nog steeds teveel beloond; ze worden er wel op aangesproken, maar sancties zijn er niet, de ze krijgen alsnog wel de antwoorden die ze wilde hebben. Hierdoor is het geen zelfregulerend systeem; als het voor iedereen duidelijk is wat de consequenties van zo'n leugen zijn, houdt dat waarschijnlijk snel op. Degene die daardoor boos worden en vertrekken zouden zeer waarschijnlijk toch nooit iets zinnigs gaan bijdragen hier.

Op 14 mei 2014 23:30:18 schreef ElekTech:
... ben ik terug onder een andere naam.

Geen zorgen, we herkennen je toch wel. Groetjes!

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
Sonytech

Overleden

Zeg ElekPech, jij lijkt me nou echt een fijn mens.

Daarom is het jammer dat ik het vermoeden heb dat we hier niet zo heel veel van je zullen gaan horen.

Toch denk ik ook dat ik dat verlies emtioneel gezien heel erg snel verwerkt zal hebben.

"Verbaas u niet, verwonder u slechts."