draadjes voor breadboard

Alleen berichten met de trefwoorden “breadboard” worden getoond. Alle berichten tonen

hallo
ik zoek dus voor breadboard en arduino ,stug draad van 0.5 of 0.6 mm
nou las ik op deze site ergens dat iemand daar 5cat utp kabel voor gebruikt.
is dat altijd stug draad??
want ik kan wel een connector er af knippen ,maar als het getwiste kern is is dat zonde.
ik heb wel speciale breadboard draadjes ,maar er moet aan gesoldeerd worden,dus is dat zonde om die te gbruiken.
of is er ander draad in de handel bij gamma of zo te krijgen??

Aan draad voor een breadboard hoef je toch niet te solderen?

Voor ruim een euro liggen er 65 op de deurmat.
Moet je zoveel gaan solderen (iets wat eigenlijk niet de bedoeling is bij gebruik van een breadboard)?

http://www.ebay.nl/sch/i.html?_sacat=0&_from=R40&_so...p;LH_BIN=1

Take care to get what you like or you will be forced to like what you get

3 euro is nog duur hoor
wat dacht je hier van ???
1,30 euro ofzo
http://www.ebay.com/itm/65Pcs-Male-to-Male-Solderless-Flexib...2eccdcf458

ja zie je nog goed koper

[Bericht gewijzigd door Henry S. op 31 mei 2014 21:02:07 (6%)]

chuckie

Honourable Member

Tegenwoordig heb ik zoveel soorten kabel liggen (ook rollen van 6x0,8) dat ik nergens naar hoef te kijken, maar vroeger had ik een bakje waar ik alle afgeknipte draadjes van componenten die ik op een print had gesoldeerd in bewaarde.

Dat heeft 2 voordelen;
Je hebt geen losse eindjes meer op je werkblad die aan de onderkant van een print waar je aan het meten bent sluiting veroorzaakt.

En je hebt draadjes die je voor kleine brugjes op een breadboard kan gebruiken of aan b.v. schakelaars kan solderen om in dat breadboard te steken...

Ervaring is de naam voor de som der fouten die we gemaakt hebben--Oscar Wilde

ken je geen vrienden in de regio die in de IT werken?
die gooien met hopen kabels weg (voedingskabels, utp kabels, coax kabels....

ik heb hier gewoon dozen vol korte UTP kabels liggen (1-1,5meter), en als ik eens een kabel nodig heb, neem ik gewoon de rol en zet er snel 2 connectors aan.
met zo 1 kort kabeltje van 1meter kan je al hopen breadboard draadjes maken.
als je op de kop van de connector kijkt, zou je direct moeten kunnen zien of die harde kern heeft ofniet.

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken