Wasmachine Candy c1 145 geeft foutmelding

Hallo mensen

Ik heb hier een wasmachine : Candy c1 145. Deze stopt met het programma en geeft een knippercode. Het ledje naast de toerentalknop en het ledje van de 90 minuten indicator knipperen tegelijk.

Heeft iemand een idee wat deze melding betekend? Ikzelf gok óf op het niet verwarmen óf een motorstoring.

EDIT:

ik heb net een programma laten draaien zonder was. De machine neemt netjes water en warmt ook op. Na een tijdje draaien viel mij op dat tijdens het water innemen en wanneer de trommel rechtsom draait hij soms hikt in toeren. Ik ben blijven kijken en het bleek dat hij af en toe op centrifugeersnelheid gaat draaien en dan weer normaal. Dit alleen bij rechtsom draaien.

Na een tijdje had de besturing dit ook door en stopte het waterinnemen en de trommel en probeerde de machine het opnieuw. (weer water innemen en weer naar volle toeren). Na 5 keer proberen ging hij weer in foutmodus.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?

Groeten,

Meander

[Bericht gewijzigd door meander op 10 juni 2014 00:07:39 (49%)]

Spanning staat en stroom gaat!

als de machine met water in de kuip gaat centrifugeren is er iets met de stuurmodule van de motor niet goed. de machine zou met water in de kuip tussen links en rechts moeten schakelen en langzaam draaien.

triac op de module, en wisselrelais zijn kanshebbers. ook even naar de koolborstels kijken of deze niet op zijn..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Ik heb net de hele machine open gehad.

De triac meet tussen de annodes in beide richtingen oneindig. Echter meet ik 60 ohm tussen 1 van de annodes en de gate in beide richtingen. Tussen andere annode en gate meet ik oneindig. Is dit normaal?