Op 17 juni 2014 12:02:31 schreef maartenbakker:
Laat eens zien wat je al hebt slaat ook op jouw kennis en het onder woorden kunnen brengen van wat je denkt te missen en wat je nodig denkt te hebben, zodat we concreet vragen kunnen beantwoorden (hiaten in die kennis opvullen, eindjes aanelkaar knopen).
Je bericht van maandag 14:39 was een goed begin, maar bijvoorbeeld met mijn hint over plaatsamenstelling heb je niets gedaan, misschien omdat je hem niet kon plaatsen. Dus nog wat leeswerk te doen.
Als ik het zo even in probeer te schatten, ben je nu pas in het stadium van bronnen verzamelen, dus dan heb je inderdaad niet meer te geven dan een paar linkjes en heb je helemaal gelijk dat je nu nog weinig vragen hebt om te stellen. Dan kan je inderdaad het beste even terugkomen als je je stevig ingelezen hebt, wat toch niet heel lang zal duren.
Beste maartenbakker,
Ik ben het voor een gedeelte met je eens, maar voor een andere gedeelte ben ik het dan ook niet eens met je, want,
tot op dit moment heb ik alle andere vormen van loodaccus, zoals de startaccu en en tractie accu beschreven en onderzocht. Redoxreacties die er optreden en de manier van energieopslag staan er ook allen in. Wat ik dus tegenkwam is dat deze accus zich van elkaar onderscheiden door de variërende interne weerstanden van de accus en het elektrolyt wat er in deze accus zitten.
En juist daarover zit ik mij als een gek te zoeken, over het elektrolyt waardoor deze accus zich van elkaar onderscheiden. De reden waarom een starteraccu een starteraccu is en waarom een tractieaccu een tractieaccu is dus...
Waar ik concreet op zoek naar ben is de verschillende voorkomende elektrolyten in stationaire accus, en zoals jij al zij (overigens een hele goede opmerking) iets over de plaatsamenstelling...(buisjes ? grote opp. platen ??) kan er niets over vinden.
Bedankt voor je richtinggevende kritiek overigens, mijn reactie moet je niet opvatten als een verdediging.