afstandsbediening voor eigen robot

Hallo,

ik zou graag zelf een robot maken die kan rijden, varen, (eventueel met een robot arm), ... en die op afstandsbediening werkt maar weet niet waar ik een afstandsbediening met ontvangersmodule kan kopen.

nog andere tips over robots zijn altijd welkom.

alvast bedankt

Met een beetje 9 channel afstandbediening wel te bereiken
Te koop bij praktisch alle modelbouw/RC vliegtuig/auto/boten winkels
Uitgang vd receiver zijn praktisch altijd servo signaal uitgangen

Goedkoop ken ik ze oa van orange, heb er nu zelf een van turnigy, beide merken besteld vanaf hobbyking, maar er zullen honderden fabrikanten van zijn.

of wil je liever iets zelf bouwen met losse zender, losse ontvanger, aan beide kanten een microcontroller en een of ander zelfbedacht protocol? kan ook natuurlijk

Klinkt als een leuk project, onderschat niet de hoeveelheid werk, hou ons op de hoogte :)

Je kan meschien zelf een afstandbediening maken met een bluetooth, is makkelijk je kan deze gewoon op de UART pluggen van een µC ofzo.

Op de robot zelf dan zet je er ook 1 en kan je deze met elkaar laten communiceren.

In plaats van een afstandsbediening kan je dan eventueel ook een GSM of laptop gebruiken die bluetooth heeft. Het is het SSP protocol dat je gebruikt dan, hierdoor kan je over bluetooth gewoon werken zoals met een serieelcomunicatie.

Meer info op:

http://nicomichiels.be/gip.html

Indien je dit een intressant iets vind kan ik je al vast wel wat op weg helpen.