weerstandarray's voor breadboard

Alleen berichten met de trefwoorden “breadboard” worden getoond. Alle berichten tonen

hallo

ik wil resistor aray's bestellen van 220 ohm en 330 ohm
maar is dit geschikt voor breadboards,en hoe zit de aansluiting,bij dit voor beeld is een 5 poots array dus ik neem aan 5 weerstanden,maar hoe sluit je zoiets aan.
je hebt ook ICtje uitvoering daar snap ik het wel van
http://www.ebay.com/itm/20x-330-OHM-Thick-Film-Network-Array-Resistor-…
dit is de 5 poots uitvoering

De datasheet met aansluitingen staat er bij in de link.
Duidelijker kan toch niet, em ja, ze passen in een breadboard.
Het zijn 4 werstanden met 1 common.

Let op dat van sommige types de pootjes wat kort kunnen zijn voor een (solderless) breadboard.

Heb geduld: alle dingen zijn moeilijk voordat ze gemakkelijk worden.

Dank,Dank allen
en welke zijn nu het beste ,voor gebruik ,van breadboardjes???

[Bericht gewijzigd door vanschagen op 12 augustus 2014 16:04:50 (68%)]

fatbeard

Honourable Member

Op een breadboard heb je gewoon wat minder aan de DIL-uitvoeringen (die kosten meer ruimte dan ze opleveren); die rechtsonder is een trimmer-array met de verkeerde pootafstand voor een breadboard en die linksonder kom je alleen nog in antieke apparatuur tegen (past overigens -mits niet uitgesoldeerd ivm pootlengte- wel goed op een breadboard)...
De modellen van de derde en vierde rij passen gewoon goed op een breadboard, kun je gewoon in de winkel kopen en hebben ook nog redelijk lange pootjes.

Merk? Dat wat de winkel toevallig voert, meestal Bourns. Maar dat kan zomaar ook Dale, Beckmann, Vishay, AVX, of nog een paar dozijn anderen zijn...
Type? Dat hangt af van de configuratie (losse weerstanden of met een gemeenschappelijke poot, ik denk niet dat je terminators wilt), belastbaarheid, etc, etc.
Maakt voor het gemiddelde breadboardgebruik allemaal niets uit, gewoon wat aan jouw specificaties (configuratie, aantal elementen, waarde, tolerantie, belastbaarheid, temperatuurcoëfficient) voldoet en verkrijgbaar is.

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

Op 12 augustus 2014 20:19:35 schreef Sjoerd Kreyns:
Wat je ook kan doen is het zelf samenstellen op experimenteerprint. Dat doe ik althans. Dat neemt natuurlijk wel meer ruimte in.

Als hij gewoon wat wilt experimenteren met wat weerstanden op een breadboard, lijkt mij dit wel de beste oplossing voor TS.
Een stukje experimenteerprint, haakse headers en weerstanden. Zo geflikt.

Veni Vidi Vagina - Ik kwam, en zag dat het kut was.
Sjoerd Kreyns

Golden Member

haakse headers dus dan komt het printje recht op te staan??

Dat is het makkelijkste. Dat neemt de minste ruimte in op je breadboard.

SMD weerstandjes zoeken in grijze vloerbedekking is ook een uitdaging ... 8*1=255 ... Het nadeel van ruimte: Als je het hebt, staat het binnen de kortste keren weer vol.