JVC subwoofer ombouwen

Goededag,

Ik probeer een SP-PWDD3 subwoofer om te bouwen zodat deze los te gebruiken is ivm kapotte dvd speler. Nou heb ik op dit forum er al veel overgelezen maar het wil niet helemaal lukken. Ik heb de relais in de voeding al doorverbonden, bij het aan zetten zie je nu even de fan draaien. Ook meet ik nu dat er 230 naar de trafo toe gaat. Alleen de power led wil nog niet gaan branden omdat er nog 12 volt op de p-pin moet blijkbaar. Nou heb ik dit geprobeerd met een externe adapter maar dit werkt helaas niet. Ik weet niet waar ik op de printplaat 12 volt vandaan kan plukken. Kan iemand me hier mee helpen? Of heeft iemand tekenings van de schema's? Zou super wezen!

De sub heb ik nu werkend door de relais van de sub zelf door te verbinden!!. Nu de rest nog :"(. Iemand ideeen? Ik zie geen relais meer zitten. Wel een hele grootte transistor met koelbok (zou die de andere 2 versterkers schakelen?). Ik hoop dat iemand me kan helpen.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op woensdag 27 augustus 2014 19:27:29 (17%)

Zonder een schema of uitgebreide fotoreportage kunnen we heel weinig doen. Of iemand moet stom toevallig dezelfde sub hebben, en hem speciaal voor jou open willen maken.

Mijn echte naam: Joris | Mijn elektronica website: Fuzzcraft.com
bjokal

Golden Member

Het schema heb ik hier voor je neergezet.

Deze subwoofer is geheel anders als diegene waar ik in het verleden al wel eens wat over heb geschreven.
Ik heb dit model dus ook nog nooit "los" aan de gang gekregen.
In principe moet het je met het schema erbij wel lukken denk ik.

De 12V die normaal via de speciale aansluiting uit de DVD speler komt moet in ieder geval ook aanwezig zijn, anders gaat het niet werken.

Die zou je op CN304 pin 14 kunnen aftakken.

"Of all the things I've lost I miss my mind the most"

Jahoor, super super bedankt! Het werkt! Echt onwijs bedankt! Nu nog een klein subvraagje (wat wel past in dit onderwerp). Een volume knop zou ook nog best handig zijn. Is dit een kwestie van een simpel potmetertje tussen de com plaatsen?

Hallo,

Nieuw hier en in het bezit van een SP PWDD3, en een heeeel klein beetje verstand van electronica (dus graag duidelijke uitleg als iemand de tijd heeft). Zou dus heel graag de speakers willen ombouwen zodat zij zelfstandig werken. Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om dat schema dat bjokal hier heeft neergezet voor mij om te bouwen zodat met een 220V stekker en een minijack ik hier geluid uit kan krijgen?

Alvast bedankt!