Manual database

Ik kwam op een idee voor de site en wil dit graag voorstellen.
Van tijd tot tijd zijn de meeste van ons op zoek naar een service manual. Soms niet makkelijk te vinden en wordt er een oproep gedaan in het forum of de v&a. Vaak heeft wel iemand hem op de plank liggen en kan de vraagsteller weer verder. Mijn idee is om een database aan CO te hangen waar iedereen zijn service manuals in kwijt kan die hij wil delen. Iemand controleert ze op volledigheid/kwaliteit voordat ze geplaatst worden. Op deze manier zijn ze voor iedereen toegankelijk. Meestal gaat het om oude apparatuur waarvan het commercieel helemaal niet meer uit kan om te herstellen en zelfs de producenten geen herstellingen meer uitvoeren of hiervoor onderdelen leveren. Om de stijgende data opslag en verkeer te compenseren is dit onderdeel bijvoorbeeld alleen toegankelijk voor een jaarlijkse E3 extra. Wat vinden jullie van dit idee?

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
Henk H.

Golden Member

Zoiets is er toch al, alleen niet op CO?

Elektrotanya doet zoiets (incl. controle van de uploads). Daar aanhaken lijkt me om meerdere redenen veel handiger. Daar staat nu al heel veel meer dan we hier beschikbaar kunnen maken, ik vermoed dat Elektrotanya internationaal ook al veel bekender is dus is het publiek groter (meer mensen zijn met Elektrotanya geholpen en er zijn ook meer mensen die iets uploaden) en zit het CO-webteam niet met de kosten voor meer serverruimte. En Elektrotanya is gratis als je er beperkt gebruik van maakt.

Enige minpuntje is de beperkte engelstaligheid van de site.

[Bericht gewijzigd door Henk H. op zondag 31 augustus 2014 11:45:29 (12%)

Hoi

Schematheek in Wageningen heeft zoiets al opgezet.

Groet Joop

blackdog

Golden Member

Hi MAH,

Ik vind het wel een goed plan, en die drie Euro/jaar is toch een peuleschil.
Ik blijf het vreemd vinden dat dit het eerste is waar men over klaagt...

Als je als donateur van CO een database krijgt die zonder reclame is, voor die drie Euro, wat is het probleem dan.
Kan je zeg één biertje per jaar minder drinken, is nog beter voor je lijn ook.

Ik heb hier een redelijke collectie handleidingen van meetinstrumenten op mijn Server staan en help graag die van jullie te vullen en dan stort ik ook nog die 3 Euri ;-)

Blackdog

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.
maartenbakker

Golden Member

Een database suggereert dat de manuals elders ondergebracht worden, maar daarna wordt voorgesteld om ze te hosten. Lijkt mij toch dat daar al veel sites voor zijn en versnippering is gewoon niet zo handig.

Als ik moest kiezen waar ik 3 euro per jaar aan uitgaf, dan zou dat duidelijk aan fotohosting voor het forum zijn. Te vaak dat foto's na een aantal jaar buiten beeld zijn, en soms sneller.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 31 augustus 2014 11:44:14 schreef Henk H.:
Zoiets is er toch al, alleen niet op CO?

Elektrotanya doet zoiets
Enige minpuntje is de beperkte engelstaligheid van de site.

of ik het nu goed of fout doe , ik krijg altijd 4 foute antwoorden , dus kom er niet in .
net nu ik ook eens iets nodig heb .
of iemand die mij uitnodigt bij electrotanya is een mogelijkheid .
wie wil ? ben je dankbaar .

Verder geniet ik van mijn f9638 geluid in mijn werkplaats en huiskamer
Arco

Special Member

Ik zie niet goed in wat zo'n database voor meerwaarde zou hebben. Sites als Elektrotanya zijn vrij compleet.
Voordat je zoiets vergelijkbaars van scratch opzet ben je vele jaren verder voor het ook maar in de buurt komt daarvan...
Ik heb bij Elektrotanya nog nooit problemen gehad. (behalve het gebrekkige Engels)
Wat bedoel je met " ik krijg altijd 4 foute antwoorden , dus kom er niet in . "?
Als je geregistreerd ben hoef je alleen met naam/password in te loggen, en als guest (2 downloads per dag) helemaal niet...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com