storing hoogwerker

Dit topic is gesloten

ja er zit een ronde waterpas in. Als je hem handmatig waterpas zet dan geeft hij hem wel vrij(maar daar moet je erg veel moeite voor doen).
Dan kan je hem 1.5mtr de lucht in doen en dan stopt hij, ook wil hij dan niet uitschuiven.(het rode gevaren lampje in bak knippert)

Henk H.

Golden Member

Ik heb m even opgezocht, dit is een hoogwerker die op een bus is gemonteerd met max. werkhoogte van 18m. Een flinke jongen dus.

Om een andere oorzaak uit te sluiten: Er zit genoeg olie in het systeem?

idd hydrauliek olie niveau, en gewrichten met vetnippel die droog staan. iets wat te zwaar loopt geeft ook storingen. als het helemaal niet werkt als de poten tegelijk lopen, maar wel met poot voor poot zou ik toch ook denken wat henk zegt, te weinig olie..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

olie zit er voldoende in. peilglas zit 3/4 vol.

als je de oliepomp inschakelt wat blijft er dan aan spanning over op de pomp? kan een rotte verbinding zijn waardoor het ding geen druk zat op kan bouwen met enig gewicht op de cylinders.. ook kan de evt accu spanning te ver inzakken.

het niet ver omhoog willen gaan laat ook denken dat de machine denkt dat het ding niet waterpas staat, dan komt de arm ook niet ver naar buiten. miss is de hoogte afhankelijk van de hoek waar deze ophangt? zo ja de sensor..

die balans sensor is op t werk ook al vaker oorzaak geweest van niet hoog zat gaan van de bak, dat is een schaar hoogwerker..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Henk H.

Golden Member

Werkt de hoogwerker met een elektrische pomp of met een pomp op de dieselmotor? De hoogwerkers op een bus die ik ken werkten allemaal met een pomp op de dieselmotor.

Als het eentje is met een pomp op de dieselmotor zou ik eerder richting een waterpas-sensor denken. Of misschien een drukschakelaar?

Eindcontact defect van de poot die blijft gaan?

pomp werkt volgens mij op diesel motor. je moet koppeling intrappen en schakelt hem dan in het werk.

ik zie 2 schakelaars op voorpoten zitten. en 1 druk zender.

1 word bediend als de poot de grond raakt. deze is goed. andere kun je moeilijk bij.

is er ook een manier om waterpas zender uit te sluiten. Er zitten 3 draden aan. Hoe werkt deze bijvoorbeeld?

Henk H.

Golden Member

Wellicht helpt het als je ons een typenummer van die sensor kan geven. Wij zien niet wat jij ziet.....

Overigens moet je wel heel voorzichtig zijn als je die sensor buiten werking stelt. Enerzijds voor omvallen, anderszijds om overbelasting door scheef staan te voorkomen.

er staat op POWER
type LS60-c2.0
serie nr.449917

meer kan ik er niet van maken. sticker is beschadigd

zoiets: http://sps-bhv.seeyou.de/AlarmSicherheitZubehoer/Neigungswaechter/LS60…

Er zal er wel ergens 1 niet binnenkomen, vermits het maak/verbreek contacten zijn.

[Bericht gewijzigd door Damic op zondag 31 augustus 2014 19:39:04 (24%)

Ben Belg sowat :D :: plaatjes zijn meestal klikbaar

ja, alleen rand is rood, maar maakt niet uit volgens mij.

Er zal er wel ergens 1 niet binnenkomen, vermits het maak/verbreek contacten zijn.

wat bedoel je hiermee?

Als dit een machine is waar personeel mee moet werken, zou ik mijn pollen daarvan af houden. Zelfs als er binnen een x aantal jaren een ongeluk mee voorvalt, zal jij als hersteller alles op uw nek krijgen. Vrees niet, de verzekering vindt u wel. Trouwens moeten deze toestellen jaarlijks gekeurd worden( toch in België).
Dus denk toch maar even goed na voor u hier aan gaat prutsen.
Bob.

Met proberen ben ik getrouwd geraakt.

daar ga ik niet aan prutsen. Alleen om uit te sluiten of het hier aan licht.

meen dat ze in nl ook jaarlijks worden gekeurd. er komt igg jaarlijks een keurder voor dat ding op t werk. samen met de valbeveiligingen het enige wat we niet zelf keuren..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Dat kan in heel veel dingen zitten, zowel de sensoren, hydraulische kleppen (welke weer elektrisch worden aangestuurd), of een (interne) lek ergens.

Met proberen ben ik getrouwd geraakt.

Een monteur van de onderhoudsfirma bellen?

is ook een idee.

vrijdag voor 2 weken terug al gebeld. De persoon die ik aan lijn had zuchte toen ik het type hoogwerker noemde. En vertelde dat ze er weinig ervaring mee hebben.
ik moest een mailtje sturen met gegevens en klacht. dat heb ik gedaan. nog geen reactie gehad. dit was haulotte nederland. Heb ook aan gedacht duitsland te proberen maar nog niet gedaan.

Een zucht aan de telefoon duidt er meestal op dat ze zo'n ding zat zijn omdat ze vaker uitvallen en ze de storing dan niet kunnen vinden.

Je belt Haulotte voor een apparaat van Haulotte, dan mag ik toch aannemen dat ze daarvoor komen.

2 weken niks laten horen is ongehoord, je klant heeft dat apparaat nodig voor zijn werk neem ik aan en doordat dat apparaat niet werkt loopt hij inkomsten mis, zo simpel is dat.

Bij mij kwamen ze hier niet zomaar mee weg.

Domoticz en ESP8266, goede combo!!!

Hoi, ik heb dezelfde hoogwerker, waar heb je hem in onderhoud? Ik ga na dat ik ook slechte ervaringen had met haulotte nederland naar landbouw mechanisatie bedrijf in Wezep.
Deze jongens zijn niet van haulotte maar hebben wel gezond verstand.
Wellicht is het interessant meer nederlandse gebruikers te zoeken omdat met dit soort machines vaak dezelfde problematiek voorkomt.

GJ_

Moderator

Hoi Hartogzwolle. Welkom op CO. Het is hier niet gebruikelijk om na twee jaar nog te reageren op een topic tenzij het iets toevoegt aan het topic. In dit geval gaat het niet over de weigerende hoogwerker maar om service bedrijven en dat is al lichtelijk off-topic.

Dit topic is gesloten