Samsung UE32D5000PWXXN

Hallo,

Ik heb een Samsung UE32D5000 LCD TV.
De TV gaf een knipperende LED aan, ondertussen heb ik een paar Elco's vervangen, ik heb ze niet allemaal kunnen vervangen omdat die niet verkrijgbaar zijn, de juiste waarde wel maar dan zijn ze veel te groot in afmeting.

Nu Ondertussen start die TV wel en sommige zenders zijn in orde en andere niet, het beeld geeft verticale strepen, het geluid is wel OK.

Weet iemand een oplossing aub.

Ik ben ook opzoek naar een service manual maar die heb ik op internet niet kunnen vinden.

Alvast bedankt

Met vriendelijke groeten,

D.J.

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

Zie hier de beeldfoto

http://www.uploadarchief.net/files/download/dscn0046.jpg

Als je de TV aan zet speelt hij normaal, op het ogenblik dat je een andere zender kiest heb je enkel nog strepen zoals op de foto
dan moet ik de tv uitzetten en even wachten en dan start hij weer normaal.

Ah, duidelijk. :)

De beeldfout ligt dus niet zo zeer aan de zender(s), maar vooral aan het feit 'overschakelen'. Het lijkt alsof het T-CON niet goed opnieuw wordt geïnitialiseerd na zenderwisseling. Mogelijke oorzaak daarvan is een probleem in de verbinding tussen mainboard en T-CON. Controleer of de LVDS-kabel aan beide zijden goed in de socket zit (eventueel even los halen en opnieuw plaatsen).

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

Ik heb de T-Con aan beide kanten losgemaakt en
opnieuw aangesloten maar het probleem blijft

Iemand een service manual van deze tv? Of weet iemand wat IC202 is op het logic board. er staat op 9010J.

b.v.d.

Heb het al gevonden

Op 22 september 2017 11:07:51 schreef joe-joe:
Mogen wij het ook weten?

Sorry joe-joe. Ik weet nog steeds niet wat de 9010J is maar de oorzaak zat ik C205 . daar zat sluiting in.