Medion PC MT7 geeft geen beeld

Hallo pc start op maar geeft geen beeld,haal ik de spanning er van af start die soms wel soms niet,heb al op verschillende schermen geprobeerd,altijd hetzelde probleem.Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen kabels ook al vervangen.Heb nog al problemen gehad met deze pc in de voeding slechte elcos vervangen maar daarna probleem opgelost,maar nu zit het probleem niet in de voeding denk ik.

[Bericht gewijzigd door JimA op zondag 14 september 2014 13:54:52 (25%)

M-i-c-h-e-l

Golden Member

Op 14 september 2014 13:53:21 schreef JimA:
Hallo pc start op maar geeft geen beeld,haal ik de spanning er van af start die soms wel soms niet

Als ik de spanning van mijn pc haal, start die nooit op...

Je kunt beter een computerforum benaderen.

bios reset wil weleens helpen, alsook kan de videokaart problemen geven..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

bios reset hoe doe je dit? Ik bedoel als ik spanning eraf haal en terug inplug.de videokaart hoe kan ik dingen testen of uitsluiten heb maar heel beperkte kennis.

de bios batterij( lithium knoopcel) eruit halen met de netspanning eraf voor een minuutje zou moeten werken.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
maartenbakker

Golden Member

Vaak zit er een jumpertje op het moederbord om een bios-reset uit te voeren.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

is je video plug 2gele en 2 zwarte die de voeding voor je video gedeelte wel aan gesloten op het moederbord anders heb je ook geen beeld

Dan zou hij helemaal nooit beeld geven.
En soms doet hij het wel :-)

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

@gadget waar staat dat ??????????????

Op 14 september 2014 13:53:21 schreef JimA:
Hallo pc start op maar geeft geen beeld,haal ik de spanning er van af start die soms wel soms niet

100% zeker weet ik het natuurlijk niet, Maar als ik dit zo lees....
Zou het kunnen betekenen dat de TS bedoelt dat hij soms wel en soms geen beeld heeft.

Maar dat zijn slechts aanname?

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
maartenbakker

Golden Member

Op 15 september 2014 18:11:50 schreef jokker:
is je video plug 2gele en 2 zwarte die de voeding voor je video gedeelte wel aan gesloten op het moederbord anders heb je ook geen beeld

Je haalt nu dingen doorelkaar. De videoplug is een relatief recente ontwikkeling heeft 3 gele en 3 zwartedraden en gaat in je videokaart (uitsluitend bij zwaardere types, en niet bij onboard video). De 12V voeding naar het moederbord staat in een of andere versie van de ATX spec en heet in de volksmond P4-plug, omdat deze vanaf de Pentium 4 nodig was voor de voeding van de processor. Tegenwoordig inplaats van 4 draden ook wel eens 8 draden, maar nooit 6.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op maandag 15 september 2014 21:05:50 (14%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Idd Gadget soms heb ik wel beeld als ik geen beeld heb neem ik de 220 weg en koppel terug aan dan komt soms het beeld terug op.

Ok, wellicht maakt je PC ergens slecht contact. een kaart kan loszitten, of een voedingskabel maakt slecht contact.

dat lijkt me sterk, dus ik gok dat dat het niet is.

waarschijnlijker is dat een onderdeel de geest aan het geven is. wellicht je videokaart of anders een deel van je moederbord. ook is het mogelijk dat een (deel van de) voeding niet de juiste

ik heb laatst een videokaart van een medion PC gekregen. was nog een AGP kaart (bruine slot, herken je aan het feit dat deze verder van het achterpaneel af zit.)
http://www.geeks.com/techtips/2005/Images/agp%5B1%5D.gif

maar aangezien AGP minimaal 5 jaar oud is zou ik een nieuwe PC kopen. AGP moederborden hadden nog niet van die enorme vermogens nodig, dus je voeding moet je sowieso vervangen als je het moederbord upgrade. ook de videokaart, processor en harde schijf kun je vervangen, en aangezien medion PC's niet volledig standaardkasten gebruiken kun je die ook net zo goed vervangen.

dus je moet het juiste onderdeel identificeren en vervangen of het ding afschrijven. maar dat is mijn mening.

GMT+1

agp minimaal 5 jaar oud.. ik denk wel ouder zelfs. de standaard is al jaren pci-e. m'n asus p4p van 2005 had nog agp, de opvolger al niet meer. de agp standaard kwam rond de eerste pentium in 1993. voorganger vesa local bus op 486 borden was niks..

het klinkt alsof er iets met de videokaart is, maar dan zou je wel bios piepjes moeten horen of zelfs de pc aan het booten gaan zonder video..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Shiptronic

Overleden

Ook gehad met een Medion, de videokaart elcos waren allemaal opgezet en lekten, repareren was me teveel werk en heb er een hier rondzwevende kaart in geprikt , en hij doet het al weer jaren.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Is het opgelost?
laatste post is nu een week oud.
Mijn optie is als er een onboard video aansluiting op zit (vga)
dan daar de monitor op, alle kaarten er af, alle schijven eraf
en dan opstarten, dan moet je minstens peepjes horen en in het bios kunnen komen. Vandaar uit er steeds meer komponenten aan het moederbord aansluiten totdat de fout weer op treed en je weet het probleem zit in de laatst aangesloten komponent,
Geenbios, geen piepjes dan zit het in of het moederbord, processor of memory, waarbij het moederbord de grootste kans van het defect is.

Was het scherm zelf gekende fout bij technici,modificatie op ic weerstand bijplaats over ic.

HVinduction

Honourable Member

Op 15 september 2014 17:40:20 schreef testman:
de bios batterij( lithium knoopcel) eruit halen met de netspanning eraf voor een minuutje zou moeten werken.

dat noem je een CMOS batterij, soms heb je een reset pin, geheugen slecht contact? Moederbord kapotte condensators of losse Northbridge?

maartenbakker

Golden Member

CMOS komt er tegenwoordig waarschijnlijk ook niet meer aan te pas. Eigenlijk heet het gewoon een lithiumbatterij, maar het probleem is al opgelost, dus dat scheelt weer. De laatste post was van april dus je hebt de rode waarschuwing gezien en dan lees je dus de laatste berichten nog eens goed door.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op vrijdag 5 augustus 2016 13:13:07 (13%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ik pc opengehaald alle stof verwijderd komt percies veel in,dus volledig schoongemaakt,ook heb ik dvd brander gekuist.Nu nog een tijd met deze pc voort als die goed blijft werken,anders op zoek naar nieuwe.En dan moet ik alle data goed kunnen overzetten,weet alleen nog niet hoe.