(Lang geleden hier) Bauknecht vaatwasser F5 NTC, na vervanging relais en element niet verder....

hoi hoi,

Lang geleden hier op dit forum. Binnenkort weer eens een leuk project starten! ;o) Alleen nu het volgende
Mijn Bauknecht GSF 6619 r vaatwasser geeft nog f5: NTC storing???

dit is terecht v ervangen:

verwamingelement (clickonde oude was kapot)
Print relais van het element (was verkleefd)
NTC in de bak (na aangevebn storing), echter storing blijft.

Kortom vaatwasser verwamt weer en verwaming schakeld goed af. Echter geeft f5!

eerst bij het starten van het drogen en nu gelijk bij het starten. Wat kan dit zijn??? NTC is vervangen. bekabling ook gecheckt.ook ok

stuurprint kapot? ik zie niks verbrand ofzo. kan f5 ergens anders voor staan?

bij voorbaat dank

heb onderstussen al een miele gekocht. maar wil het gewoon oplossen ! gewoon de uitdaging kick! ;o)) moet lukken toch???

Relais blijft vermoedelijk plakken en slaat niet goed af of geheel niet gezien de clixons kapot waren. De machine al eens gereset?? Staat in handleiding.

[Bericht gewijzigd door smd op woensdag 8 oktober 2014 18:37:51 (20%)

Relais op print voor het element heb ik vervangen. Werkt ok. Dat is dus opgelost. Machine is gereset. Maar blijft f5 geven tot wanhoop toe.......

btw: Ik stel me voor dat de enige NTC in de bodemplaats zit naast de vuilwatervoeler zeg maar. De NTC bekabeling van het moederbord waar ook NTC staat gaat ook naar deze voeler toe.

In het element (de stalenbuis) zit neem ik aan toch geen extra NTC waarop hij de F5 geeft?? Dat het nieuwe element ook kapot is? (heeft namelijk wel even aangestaan met klevend relais(element etc is goed) door gemeten en gemegerd

[Bericht gewijzigd door Ari mouwvrie op donderdag 9 oktober 2014 08:35:35 (59%)

In de stalen buis zit geen NTC IDD. De NTC kan door oververhitting nu defect zijn. Ik het NTCs wel een stuk gehad, maar niet vaak. Duur zijn ze niet, dus gokje wagen??

Ntc is vervangen . Nog steeds f5. Bekabeling is doorgemeten en ok.

is dit ook geen probleem mbt waterniveau sensor? bij drogen en nu bij water pakken doet daar wel aan denken.. evt de waterafvoer bekneld?

waar rook was, werkt nu iets niet meer

was meen ik de startknop 5 sec inhouden met aanzetten..

Reset idd 5 sec op reset knop.

F5 storing verholpen door klein onderbroken printspoortje door behuizing.

Yes dacht ik. Nu f3 storing. Element en clicksonde en relais ok alleen machine verwarmt soms wel en soms niet. Heb gemeten op het stuur relais dus 12 volt zijde van element contact. Deze heeft soms geen 12 volt als het element moet verwarnen.

Wat een rampen machine

bautknecht cq swirl in the pool , je komt er vanzelf achter waarom :P

We geven niet op.....moet uitzoeken waarom het relais soms 12 volt krijgt en waarom niet altijd.....

Ook een printspoortje vermoed ik dan. Maargoed, heb geen klagen over Whirlpool/ Bauknecht. Mn vaatwasser draait al 20 jaar, alleen een omwalspomp defect / lekte. Verder totaal niets aan gehad!!. Whirlpool combi, draait al 12 jaar, afzuigkap, draait al 12 jaar etc

die heb ik meer gehoord, maar bij navraag bleek moeders de was te doen, 4x per week buiten de deur eten, dan worden toestellen wel oud :P

Hahahah. Heb nu de condensatoren vervangen. Ga weeer opnieuw testen. Als het de microcontroller is gooi ik hem weg.

Ondertussen Miele gekocht.....

Btw ben nu aan het test draaien. weet iemand hier hoe een vaatwassser globaaal geprogrammeerd is.

Wanneer verwamt die? Een vast programma? Cyclus per programma

Of vast programma en gestuurd door ntc

Of vast prgramma met ntc en watermeter of meer acuatoren? Sensor?
Ding is drie jaar oud

Bij voorbaat dank

High met Henk

Special Member

bauknecht/whirlpool lijkt sprekend op LUCAS
hahaha, succes met dat ding, ik had hem al lang de vuilbak in gegooid

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

jij wat weggooien? ik wou hem aan je verkopen? ;o))

frusterende is dat hij het koud even doet, het verwarmen.......daarna niet meer.

ntc is vervangen

maartenbakker

Golden Member

@HmH: Niet voor alle apparaten. Ik heb ervaring met diverse magnetrons, en ook het koel & vriesgebeuren schijnt weinig aanleiding tot klachten te geven.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
High met Henk

Special Member

toen ik mijn keuken (showroom model) kocht, was alles bauknecht.. zat er dus bij, maar het zou het laatste zijn wat ik gekocht had.

vaatwasser, koelkast, magnetron, wijnkoeler.
Allen de afzuigkap niet en die ging dus verrot...
en de vriezer hebben we seperaat bijgekocht..

vooral vanwege de GEWELDIGE ervaringen met bauknecht uit het verleden... (mijn pa belde bauknecht service punt op toen hij na 2 jaar al 3x de lagers in de wasmachine en al 2 pompen versleten had of dat normaal was, waarop ze hem garandeerde dat hij de enige was. toen hij de wasmachine winkel (die bestond toen nog) binnen kwam: "AHA, meneer heeft een Bauknecht, die pompen hebben we er altijd zeker 3 op voorraad"

[Bericht gewijzigd door High met Henk op maandag 13 oktober 2014 22:40:07 (33%)

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

de vaatwasser verwarmt niet meteen bij water innemen bij elk programma, vaak zijn de langere programma's voorzien van een voorspoel cycle. na een 15 minuten pompt het water weg , bij nieuw water innemen gaat pas de verwarming aan. als de machine klaar is, maar nog niet door de droogcyclus heen is zou de machine heet moeten zijn. doorgaans maakt er dan nog weinig geluid afgezien van de afvoerpomp of ventilator af en toe..

bauknecht heb ik voor 6 jaar wekelijks onder gelegen, de kwaliteit komt er wel wel uit als je die machines met 9 man 3x daags gebruikt. bestekbakken gingen 4 maanden mee, de siemens bestekmanden 2 machines met 6500 wasbeurten op de klok. ook andere onderdelen sleten bij de vleet, pompchassis, zeepbakjes en frontpanelen welke uiteen vielen was standaard. de bosch/siemens hadden een slechte bodemfilter ( nog steeds) en dat was zo'n beetje het meest voorkomende probleem. in mindere mate de computer welke zelfontbrandend was >:)

het is als met auto's , voor een taxi is mercedes een betere keuze omdat ook het interieur degelijker is als een renault bijv. beiden hebben slijtage met vele kilometers maar er slijt meer in een taxi als alleen banden en motoren..

[Bericht gewijzigd door testman op maandag 13 oktober 2014 22:53:08 (11%)

als je veel draait met zo'n machine wel, elke 2 dagen 1 keer wassen lijdt minder.

jerome

Golden Member

Als je naar de electrozaak gaat, neem dan wat gereedschap mee om U er ter plaatse van te vergewissen dat het toestel wat je voor ogen hebt geen magneet omwalspomp in zich heeft. Je komt dan wel vrij dicht in de buurt van Miele denk ik.

Jerome, Ook bij Miele komt het. Ook hebben de Miele bovenladers al kunstof kuipen en gesealed. Ook al weggooi Brol dus. Ik koop nooit een Miele vaatwasser gezien wat er voor neergeteld moet worden gaan de rekken erg kort mee.wasprestaties zijn zeker niet beter!!! Is er iets mee?? gelijk de jackpot. Nee hoor, wel weer een Bauknechhie. of een Bosch...