Vragen over draadloze schakelingen

Hallo,

Ik moet een verslag schrijven over draadloze schakelingen , de leraar zei kijk maar op wikipedia, daar vind ik niets, kan iemand mij hierbij helpen of een andere site vermelden betreffende dit .

dank u Ste_99

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!
fripster

Golden Member

Zoek maar eens op klik-aan klik-uit

Eens een wirehead,altijd een wirehead.... gopher://fripster.ydns.eu

Beste Ste, welkom op het forum.

je kan op circuits online en op wikipedia veel informatie vinden.

kun je uitleggen wat je bedoeld met een draadloze schakeling? kristalradio of een 4G GSM?

je zit alvast in het goede sectie (schoolvragen), maar dit betekend ook dat je inzet moet tonen en veel informatie moet geven.

GMT+1
Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!

Welkom op de website over het voormalig zendstation Radio Kootwijk PCG, een stukje industrieel erfgoed tussen Zand en Zenders. Het zand is er nog steeds, de zenders worden tegenwoordig in de ether gezet door zendamateurs van de Vereniging van Radiozendamateurs.

http://radiokootwijk.free.fr/index.php?section=1

[Bericht gewijzigd door Roland van Leusden op woensdag 15 oktober 2014 15:38:11 (14%)

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

beste Progger, wat ik bedoel met draadloos schakelen is de schakeling met infrarood sensoren

Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Schakeling met infrarood sensoren. Tja, dan kun je nog honderd kanten op. Lichtsluis? PIR? RC5? Of is dat wat je bedoelt? Wat de verschillende mogelijkheden zijn voor IR communicatie?

Het is een schoolvraag, maar we moeten de achtergrondinformatie er weer met geweld uit trekken, is het niet?

Mijn echte naam: Joris | Mijn elektronica website: Fuzzcraft.com
Arco

Special Member

Een soort 'hints'... ;)
Behalve het geven van een antwoord moeten we ook de vraag nog raden...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

foei toch, die leraars die een opdracht geven en niet eens zelf gecontrolleerd hebben of de info wel bestaat op het net .... :-)

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

Bij draadloze electrisoteit denk ik aan de draadloze experimenten van Tesla. Hij was (een van) de eerste die experimenteerde met draadloos schakelen.

GJ_

Moderator

Bedoelt ie niet pneumatiek of zo?

Neenee. Wel electrisch maar met zonder draad. En het staat in google. Ik denk dat ik hetzelfde als die leraar gezegd zou hebben bij een dergelijk gebrek aan zelf werkzaamheid, initiatief en interesse.

En volgens sommige websites had Tesla een volledig draadloos laboratorium. Helaas schijnt hij het geheim van die draadloze energie overdracht mee het graf in genomen te hebben. Het enige dat we nu nog kunnen bedenken is de kristalradio, rfid en de Braun oplaadbare tandenborstel.

GJ_

Moderator

Er bestaan ook nog draadloze sensoren, draadloos voor zowel voeding als signaal. Speciaal voor o.a. robots.