Flinke storing op lange- en middengolf

pa3gws

Golden Member

Een goed glas en bijbehorende zaken lariekoek? ;-)

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
fatbeard

Honourable Member

Ik vrees dat Martin wat teveel (of juist te weinig) geknipt en/of geplakt heeft.
Zeer zeker te weinig gedronken :+

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
Frederick E. Terman

Honourable Member

Het gebruikelijke integratieinterval is geloof ik 'from DC to daylight'. :)

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org

Ik heb hetzelfde probleem. Storing; van 100Khz tot ongeveer 14Mhz de ratel zoals hier gepost en boven 14Mhz een dikke ruis tot 25Mhz.Ik luisterde graag naar de 80 meter amateurs en daar zit nu een s9 ratel.Ik heb dit al vele malen meegemaakt en opgelost na lang zoeken en dan komt er wel weer een nieuwe storingsbron.Eén keer in eigen huis door een Chinees adaptertje (van het merk ENG,hoe toepasselijk) wat bij een UPC modem zat.En een DVD speler.Ik ben eens een uurtje de stad doorgelopen met een sony icf10, je hoort de meest vreemde storingen uit de gevels stralen.Daar kan niemand naar de am of kortegolf luisteren. Dat doen ze ook niet. Ze weten het bestaan ervan niet.Ik heb een DAB+ geprobeerd, maar dat vind ik niks.Het is het verschil tussen een kaars en een spaarlamp) wat gezellig luisteren betreft.Als deze link het doet kun je letterlijk verder luisteren, http://websdr.org/(Ik luister(de) met een lowe150 met dak (vertical) antenne maar die verrekte storing.God hoort me brommen! Blijf kalm. blijf kalm..... BLIJF KALM!!!!!

evdweele

Overleden

Ik ben er toch wel nieuwsgierig naar hoe dit verhaal is afgelopen.
De TS had de woning waaruit de storing kwam gelokaliseerd, maar heeft hij daarna nog verdere actie ondernomen en contact met de bewoners opgenomen en het storende apparaat gevonden?

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

Op 20 november 2014 19:21:43 schreef evdweele:
Ik ben er toch wel nieuwsgierig naar hoe dit verhaal is afgelopen.
De TS had de woning waaruit de storing kwam gelokaliseerd, maar heeft hij daarna nog verdere actie ondernomen en contact met de bewoners opgenomen en het storende apparaat gevonden?

Ik heb contact met de bewoonster van de storende woning opgenomen, maar die wil niet meewerken. Ik heb het nu overgedragen aan de huismeester en de wijkconciërge van de woningstichting.

Zorg dat je er bij komt, bij de Marine. Sympathisant van de Koninklijke Marine. Luistert graag naar militaire muziek.
evdweele

Overleden

overgedragen aan de huismeester en de wijkconciërge van de woningstichting

Het zou me hogelijk verbazen als dat tot iets leidt.
Die personen en de instantie waar zij voor werken gaan daar niet over.

In de wijk waarin ik woon zijn alle woningen van een en dezelfde woningstichting, maar daar hoef ik echt niet te klagen over het niet werken van de afstandbediening van mijn auto door storing van weet-ik-veel-wat op 433MHz.
Dat is niet de verantwoordelijkheid van een woningcorporatie.

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

Dawmast; Je kunt er echt niets tegen ondernemen.Maak je niet druk want het is voorbij .Ik heb luister noodgedwongen naar de websdr ontvanger van Twente of Greenhack in de U.K. als ik naar de 80 meter luister.M'n radio's staan voor de sier op de kast.Verkopen is zelfs bijna niet mogelijk,kijk maar op marktplaats hoe weinig er geboden wordt.De storing is een wereldwijd einde hobby voor radioliefhebbers.Je kan deze storing niet weg (laten) halen.Op het nachtuilennet hoor ik de amateurs ook klagen over hun door storing, dezelfde die we allemaal hebben, onbruikbaar geworden ontvangers.Dus vaak luisteren op websdr en zenden vanaf eigen zender.Ik vind via een computer luisteren weinig charme hebben,maar het kan (nog!) wel.Wil je tóch per sé naar je radio luisteren dan heb je een laag vermogen zender nodig zoals deze man in Engeland,luister maar wat hij erover zegt. ;https://www.youtube.com/watch?v=cKCL3jA9Jzg

mel

Golden Member

ze willen binnenkort alle kWh meters in alle huizen gaan vervangen door slimme meters....
dan kan je het hele kortegolf gedoe wel vergeten...

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Ik heb een slimme meter, maar heb geen storing op de radio.

Een ander verhaal is dat ik van vermoedelijk bij één van de buren de cv. ketel hier enorm staat te storen of anders van een tv. in de stand-by stand de smps stoort.

Telefunken Sender Systeme Berlin
maartenbakker

Golden Member

@MartinV: klinkt logisch, want

@mel: Slimme meters werken in het hoge deel van de UHF band via een separate antenne, dus ik zie het probleem niet helemaal.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ik had nooit last door slimme meters.Luister nou eens een keertje via de websdr van uttwente op websdr.org (de bovenste, er staat een hele lijst ,je kan dan zien dat de ruisvloer van de ontvangst al een S5 is. Ik kwam met een DVD speler thuis en ik maar zoeken naar die storing,ja hoor...zelf gekocht, Aristona, made in P.R.C. Ik kijk nooit TV meer ik vind er niks meer aan en luister ik graag naar de radioBBC of een Duitse zender of frans en op de kortegolf zo ver mogelijk. Het kan niet meer, Radio 5 op 747 zit een brom er de rest is zachter,dus helemaal weg.Gelukkig vind ik op de VLC player zenders van over de hele wereld. Ik heb vele keren de storing moeten zoeken,deze storing heeft iedereen,kijk op youtube penty radioverdriet,al jaren.Bespaar je de stress.Acht kortegofradio's staan hier mooi te wezen, maar ik ga ook niet met paard en wagen de stad in tegenwoordig.Groeten allemaal!

Op 21 december 2014 00:07:54 schreef eindelijk koffie:
Ik had nooit last door slimme meters.Luister nou eens een keertje via de websdr van uttwente op websdr.org (de bovenste, er staat een hele lijst ,je kan dan zien dat de ruisvloer van de ontvangst al een S5 is. Ik kwam met een DVD speler thuis en ik maar zoeken naar die storing,ja hoor...zelf gekocht, Aristona, made in P.R.C. Ik kijk nooit TV meer ik vind er niks meer aan en luister ik graag naar de radioBBC of een Duitse zender of frans en op de kortegolf zo ver mogelijk. Het kan niet meer, Radio 5 op 747 zit een brom er de rest is zachter,dus helemaal weg.Gelukkig vind ik op de VLC player zenders van over de hele wereld. Ik heb vele keren de storing moeten zoeken,deze storing heeft iedereen,kijk op youtube penty radioverdriet,al jaren.Bespaar je de stress.Acht kortegofradio's staan hier mooi te wezen, maar ik ga ook niet met paard en wagen de stad in tegenwoordig.Groeten allemaal!

Dus eigenlijk is de zijn de CE-EMC-eisen maar een wassen neus, waarom wordt dat niet eens gehandhaafd door de wetgever?

Zorg dat je er bij komt, bij de Marine. Sympathisant van de Koninklijke Marine. Luistert graag naar militaire muziek.

CE keurmerk?,kijk naar deze twee radar afleveringen, http://www.uitzendinggemist.net/aflevering/297071/Radar.html en schrot im körper,https://www.youtube.com/watch?v=ggglgbd6gh8 dat begin dit jaar op tv was.Na de radar uitzending was het oeh en arghh...ze hebben dus geen Duits geleerd op school of denken dat wij het niet hebben geleerd,ze voelen zich nogal superieur n.l.Als je dit gezien hebt begrijp je waarom dreamliners stuk gaan,de JSF elke keer stuk gaat en er storing in de ether zit.(borstimplantaten,pacemakers,kunstheupen,allemaal CE keur!

https://www.youtube.com/watch?v=rgqnv8b0AaU
https://www.youtube.com/watch?v=Yw-CvGrV73o
https://www.youtube.com/watch?v=-M4u78aUn6U&index=20&...c_MnaY…

En nu... "we pikken het niet langer" op het Binnehof ofzo?

[Bericht gewijzigd door GJ_ op zondag 21 december 2014 14:56:56 (17%)

GJ_

Moderator

Op 21 december 2014 11:23:02 schreef dawmast:
Dus eigenlijk is de zijn de CE-EMC-eisen maar een wassen neus, waarom wordt dat niet eens gehandhaafd door de wetgever?

Is hier niet van toepassing

Op 21 december 2014 14:32:33 schreef eindelijk koffie:
CE keurmerk?,...
...allemaal CE keur!

Nog maar een keer: het is geen keurmerk. Voor je op het "binnehof" wil gaan klagen misschien eerst even verdiepen in de materie zodat je ook weet waarover je klaagt? >:-) ;-)

En aub niet zoveel posts achter elkaar plaatsen, gebruik de edit knop.

[Bericht gewijzigd door GJ_ op zondag 21 december 2014 14:58:33 (12%)

GJ_

Moderator

Er hoeven maar zelden producten gekeurd te worden.

Ach het doet er niet aan af dat producenten voor een CE sticker bij een onduidelijk buro een goedkeuring krijgen,kijk "schrot im körper" het betreft hier o.a.op een velletje papier getekende kunstheup,of zo je wilt toestemming.Het is een tamelijk schokkende uitzending, ik waarschuw maar.De storing op de radio valt ineens in het niet.

GJ_

Moderator

Er zijn in principe geen onduidelijke buro's. Voor sommige producten moet je lans een NB,maar vvor het overgrote deel plaats je gewoon zelf je CE markering.

Frederick E. Terman

Honourable Member

Voegâh stoorde ALLES. Of het nu een speelgoedtrein, een stofzuiger, een boormachientje of wat dan ook was: radio luisteren ho maar.

Nu zijn er een miljoen keer zoveel apparaatjes, maar de storing is gelukkig niet een miljoen keer zo veel geworden.
Dat is aan regelgeving te danken. Ik zou niet graag terug willen naar die goede oude tijd.

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org

In het youtubefilmpje van 1 1/5 uur! kan je wat regelvoering zien, als we onverhoopt een een nieuwe heup nodig zouden hebben.Hij breekt gewoon af. En een en pacemaker die explodeert.

joopv

Golden Member

1 - CE is geen keuring of keurmerk. Het is een *markering* waarmee de fabrikant zegt dat het product aan bepaalde normen voldoet

2 - zou je ieder product afzonderlijk gekeurd willen hebben door een instantie? Ieder stuk plastic speelgoed bijvoorbeeld? Heb je enig idee wat voor effect dat op de kostprijs zou hebben?

rob007

Yarr, Matey!

.
Laten we hopen FET dat ze niet te veel gaan verzwakken met die regeltjes,
naar mijn idee is dit nu wel het geval!
.
en,
voor iedereen die dit leest fijne daagjes toegewenst -
met veel en succes volle HF projecten!

VrGr Rob.

Als ik je erger, lees en schrijf hier dan niet?