CO international

High met Henk

Special Member

As we're getting more internation users. Is there a possibility to make Circuitsonline in multilanguage?

I know this is not gonne go over one night of ice (dutch joke, to mention it won't be an instant addition).

The proposal is to design a forum section international, where the normal spoken/written/typed language will be english. By doing this, we can make a try out to see if there is a platform to support this international section. This will require modest modifications to already put the site in English.

Will the moderators support this? And will the webadmin support this?

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
EricP

mét CE

Ah, that's going to be fun. A lot of posters are barely capable of typing a piece of text in their native language. I'm curious what's going to happen when they use a foreign language!

The general idea isn't bad IMHO.

chuckie

Honourable Member

There are plenty foreign site's with an outstanding reputation.
I guess it's a bit late for that, you'll have to come with something extraordinary to set yourself apart.

Ervaring is de naam voor de som der fouten die we gemaakt hebben--Oscar Wilde
Dat kump er noe van....
Lambiek

Special Member

This is a Dutch forum, keep it that way.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.
fred101

Golden Member

Yes, kiep dis forem Dutsch ;-)
Er zijn al genoeg internationale forums.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
Shiptronic

Overleden

Sfen volunteers als modereter ;)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
Jinny

Golden Member

No problem with an non native language section, but others already said, enough international sites....

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen
Evarist

Golden Member

Vlaams en Hollands. Ugh, ik heb gezegd.

Nihil est verum, quod non probatur primo.

Wellicht is het handig om deze discussie nog wel even in het Nederlands te voeren.

Ik schat de kansloosheid van dit idee ook vrij hoog in, eerlijk gezegd. Er zijn talloze Engelstalige elektronica fora (o.a. het EEVblog forum), en het lijkt me onwaarschijnlijk dat internationale gebruikers dit forum zouden vinden. Daarbij kunnen ze de zoekmachine, artikelen en schakelingen, etc. niet gebruiken, dus alle bestaande topics zijn voor hen ook niet toegankelijk.

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken

I think we could open a multilanguage subforum here. The RadioBoard has a German Language Section called "Litze und Lötkolben".

Zorg dat je er bij komt, bij de Marine. Sympathisant van de Koninklijke Marine. Luistert graag naar militaire muziek.
Frederick E. Terman

Honourable Member

Utlendinger kommer med Google Translate ganske godt frem, slik at en fremmedspråklig avdeling ikke vil være nødvendig.

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org
Lambiek

Special Member

Op 14 november 2014 12:19:27 schreef SparkyGSX:
Ik schat de kansloosheid van dit idee ook vrij hoog in,....

Helemaal mee eens.

Nederland verengelst toch al vindt ik, dus laten we daar niet nog eens aan mee werken.

Ik weet dat elektronica allemaal op Engels gebaseerd is, en dat is al erg genoeg. Als je dan zo nodig in het Engels wil discussiëren, er zijn genoeg Engels talige sites.

Op 14 november 2014 12:41:59 schreef Frederick E. Terman:
Utlendinger kommer med Google Translate ganske godt frem, slik at en fremmedspråklig avdeling ikke vil være nødvendig.

Ja, maak jij het nog even erger, :)

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.
High met Henk

Special Member

I know, there are enough international sites.

however: some international users will find their way to this place.
That's why I tink we can start an international section as a pilot project just for trail to see if there is sufficient demand for it.

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

En met trail bedoel je zeker trial??? Laten we het maar lekker nederlands houden. Voor je het weet is er ook iets mis met St. Maarten :)

[Bericht gewijzigd door paulp op vrijdag 14 november 2014 13:41:00 (22%)

I thought, I thought of everything
Arco

Special Member

Da's toch niet Engels, maar half Frans?... ;)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
fripster

Golden Member

I want to second the motion. I think it is a good idea IMHO.

Fripster

Eens een wirehead,altijd een wirehead.... gopher://fripster.ydns.eu
Lambiek

Special Member

Op 14 november 2014 13:39:49 schreef paulp:
Voor je het weet is er ook iets mis met St. Maarten :)

Over Saint Nicolas doen ze ook al moeilijk, straks zijn we die ook kwijt. :)

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.
Sine

Moderator

Een enkel engels topic of engelse reacties van engelstaligen in een topic lijkt geen probleem.

Mij lijkt het idee van een CO international al een beetje gevaren.

Hewlett

Honourable Member

Ja jong, al die frjemde talen. Nederlân is een twa talig lân, dêrom ha wy hjirre een Fryske ôfdieling noadich.

HamRadio PA2HK // Keep Calm and Carry On.

Chinees, hebben die spammers eindelijk een eigen plek.

Action expresses priorities LH
Sine

Moderator

Op 14 november 2014 14:14:44 schreef Hewlett:
Ja jong, al die frjemde talen. Nederlân is een twa talig lân, dêrom ha wy hjirre een Fryske ôfdieling noadich.

Waat zees se? As we hie al fries beginne te brabbele dan is 't al gauw veur normaal lui neet meer te begriepe.

Dat onze Nederlandsche taal al zo verloedert wordt door al dat Engels wat er doorheen gemixt word is al erg genoeg. Het is juist prettig dat er een forum is voor elektronica wat in het Nederlands is, zodat het voor iedere Nederlandstalige normaal te begrijpen is en er op kan reageren, zonder een taal te hoeven gebruiken die hij/zij misschien niet helemaal meester is. En daarbij, het meeste is gewoon taal gebruik waar maar meestal enkele (Engelse)technische termen in voorkomen. En zelfs die zijn vaak nog te vertalen, of uit te leggen, in het Nederlands. Dus om alleen voor een fractie van een discussie alles maar in het Engels te doen, is naar mijn mening voor Nederlandstaligen onderling, een minachting naar je eigen taal.

Die hele enkele buitenlander die hier eens iets vraagt in het Engels, kan natuurlijk in het Engels geholpen worden. Maar er zullen toch niet veel buitenlanders bij CO terecht komen. Alleen omdat enkele technische termen op CO in hun google zoekopdracht toevallig naar voren komt, zal hen nog niet meteen naar dit forum doen kijken. De rest van de text die je bij de beschrijving ziet is in een voor hen onbekende taal. En dan slaan ze het vaak wel over.
Zo ben ik vaak genoeg op oost Europese elektronica fora terecht gekomen. Even rondgekeken of er iets bruikbaars op stond, schema o.i.d. en weer verder.

CO is Nederlands en moet Nederlands blijven.

(Ja, noem mij maar een chauvinist ;-) :+ )

@Sine:
Veur kenne ten minste nog met elkaar kalle :-)

Elke chaos kent zijn orde. Maar creër je orde, dan krijg je chaos.
Sine

Moderator

De wits toch dat dat neet veur niks een Frans woord is?

Joa, en kiek mer wie chauvinistisch die Franse zin. Die hubbe teminste nog hun eige taal.

Elke chaos kent zijn orde. Maar creër je orde, dan krijg je chaos.