Nieuwe knop bijlage toevoegen

Shiptronic

Overleden

Ik zie net een nieuw knopje staan, kan je daar ook foto's mee toevoegen ?

hier maar even prutsen hoe eea. werkt , kon het in de FAQ niet vinden ?

Blijkbaar dus , hoera!!! geen heen en weer geswitch meer met uploadarchief ;)

nog een probeersel :

of zoiets :

AD594_595.pdf

Ik denk dat ik het door heb >:)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Nou, dat wil ik ook even proberen...

en wat nu als ik een bestand verwijder, moet ik dan handmatig alle nummering opschuiven voor de bestanden die daarop volgden, en al in het bericht waren opgenomen??
[attachment=2]
Ja, helaas...

Maargoed, dat is een kleinigheid.

If you want to succeed, double your failure rate.
Shiptronic

Overleden

Op 24 november 2014 11:35:27 schreef Jochem:
Nou, dat wil ik ook even proberen...
[bijlage]
en wat nu als ik een bestand verwijder, moet ik dan handmatig alle nummering opschuiven voor de bestanden die daarop volgden, en al in het bericht waren opgenomen??
[bijlage]
Ja, helaas...

Maargoed, dat is een kleinigheid.

Ach een kleinigheidje houd je toch, dit is al een hele verbetering.

[edit] in een gequote bericht word ook niet naar de juiste inhoud gelinkt ;)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Dit zou mijns inziens een gewenste situatie voor de quote zijn, overeenkomstig de huidige gang van zaken bij gequote afbeeldingen:

Op 24 november 2014 11:35:27 schreef Jochem:
Nou, dat wil ik ook even proberen...
[bijlage]

If you want to succeed, double your failure rate.
Shiptronic

Overleden

Bij jouw doet ie het wel, blijkbaar alleen als je iets van jezelf quote?

Maar weer een dikke pluim voor Jeroen, word steeds beter zo, deze functie miste ik al heel lang. Gelijk maar een paar fotos foto's
op het forum gezet waar ik een DS van zocht, voorheen een geeikel met formaten en grotes, nu 1x op de muis klikken ;) ( je kan een serie selecteren dat werkt ook !!)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
Shiptronic

Overleden

Op 24 november 2014 11:05:32 schreef Shiptronic:
Ik zie net een nieuw knopje staan, kan je daar ook foto's mee toevoegen ? [bijlage]

hier maar even prutsen hoe eea. werkt , kon het in de FAQ niet vinden ?

Blijkbaar dus , hoera!!! geen heen en weer geswitch meer met uploadarchief ;)

nog een probeersel : [bijlage]

of zoiets : [bijlage]

Ik denk dat ik het door heb >:)

Ook mezelf maar even gequote, werkt niet , wat heb je uitgevreten >:)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Kun je op deze site je geüploade bestanden hier ook beheren? Op uploadarchief kan dat wel.

Zorg dat je er bij komt, bij de Marine. Sympathisant van de Koninklijke Marine. Luistert graag naar militaire muziek.
maartenbakker

Golden Member

Maar bij vrijwel geen enkel ander forum kan dat bij mijn weten, dus lijkt me een optionele extra.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 24 november 2014 12:49:40 schreef Shiptronic:
Ook mezelf maar even gequote, werkt niet , wat heb je uitgevreten >:)

Nee, dat had ik even met de hand gedaan, als voorbeeld van wat mij de wenselijke situatie lijkt.

If you want to succeed, double your failure rate.
Jeroen

Moderator

Op 24 november 2014 11:35:27 schreef Jochem:
en wat nu als ik een bestand verwijder, moet ik dan handmatig alle nummering opschuiven voor de bestanden die daarop volgden, en al in het bericht waren opgenomen??

Ja, door de manier waarop het opgeslagen wordt en hoe de preview werkt gaat dit niet anders.

Op 24 november 2014 12:43:42 schreef Jochem:
Dit zou mijns inziens een gewenste situatie voor de quote zijn, overeenkomstig de huidige gang van zaken bij gequote afbeeldingen:[...]

Dat is inderdaad een mooie oplossing, zal alleen dan een extra UBB-tag bij moeten komen omdat ik niet de URL wil hardcoden... maar dat lukt wel.

Op 24 november 2014 12:53:34 schreef dawmast:
Kun je op deze site je geüploade bestanden hier ook beheren? Op uploadarchief kan dat wel.

Nee, momenteel niet. Ik zit wel te denken aan een overzicht met eerder geuploade bestanden zodat je die makkelijk kunt hergebruiken, maar dat is voor de toekomst.

Ik snap dat je de url niet wil hardcoden. Maar dan zouden de attachments op een andere manier globaal identificeerbaar moeten zijn. En dát zou weer betekenen dat je ze ook al met die identifier in je eigen post zou kunnen gebruiken. En dan zou dat gelijk een oplossing vormen voor het niet hoeven opschuiven van attachment nummers zodra je een attachment uit je post verwijdert.

Zo, en vergeet nu maar weer wat ik gezegd heb, want ik vind de huidige implementatie ook al geweldig hoor! :)

If you want to succeed, double your failure rate.
Jeroen

Moderator

Attachments zijn nu inderdaad al globaal identificeerbaar (er staat een ID in de URL van een bestand), maar het probleem is dat ik ook graag wil dat het werkt in de preview. En in de preview is je post (en de uploads) nog niet opgeslagen dus ze hebben nog geen ID.

Hm, de identifier hashen vanuit de bestandsnaam icm message ID? Beetje omslachtig misschien.

Achja, het is ook maar een klein ongemak, met dat opschuiven. Het is eigenlijk alleen bezwaarlijk als je een heel epistel hebt geschreven met begeleidende foto's en daar dan de tweede foto toch maar uit schrapt. Dan moet je een hoop aanpassen in de tags. Maar verder zal het amper voorkomen.

If you want to succeed, double your failure rate.