Brandt WFH1677 D stopt programma

klinkt als versleten koolborstels van de motor. de pressostaat kan weleens een model zonder fysieke contacten zijn. het klikken is doorgaans de motorregeling welke de draairichting verandert..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Pressostaat valt niet zomaar door te meten, dit is een frequentie regeling nivo regelaar. Dus spanning er op en dan frequentie verschuiving meten. Ik denk ook koolborstels

jerome

Golden Member

En terwijl het open is de pcb hersolderen bij de relais. Voor deze van de verwarming het masker wat verder weg schrapen zodat het tin wat beter uitvloeit. De dochter had ook zo een toestel. Na een jaar of 4a5 begint het en houdt nauwelijks nog op. Ga de machine ook niet te vol proppen zodat het niet extreem gaat trillen bij het centrifugeren. De motorophanging kan/zal dan gaan uitscheuren en de lagers van de trommelas zullen je dankbaar zijn.

Een van deze relais is van het verwarmingselement neem ik aan. Alle 4 maar hersolderen?
Ik hoop dat het is opgelost met de koolborstels vervangen!

Allen alvast bedankt!

Ps nog een klein vraagje van dezen aard, onze droogtrommel werkte ook niet en heb de condensator vervangen. (... Ehm, ja ook een Brandt) Hij werkte weer als een zonnetje tot gisteren ( jep beide automaten kaduuk ).
Ook koolborstels? Raar dat het na vervangen van de condensator weer werkte....
Ik hoor het graag.

Ik heb dezelfde klacht gehad, ook met een brandt.
Bij mij was het een kabel breuk, net onder de connector van de motor.
Kijk dat ook even na.
Pas na het uitnemen van de motor was het zichtbaar.

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

Gadget, bedoel je van de wasautomaat of de droger?
(Sorrie, ik had een nieuwe topic moeten starten)

Wasautomaat :-)
Iedere keer als ik het ding open schroefde werkte hij weer voor een tijdje...
Fijn zoeken...

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

Thanks Gadget!
Heb er nu al zin in :0)

Komt goed....

weet het nog toen een kennis het verhaal vertelde wat de verkoper had verteld over het toen nieuwe geweldige merk brandt ( zat vast veel marge op voor hun ), kende het merk niet maar had er weinig vertouwen in, toen al. binnen 5 jaar trommellagers wasmachine stuk en half jaar later de pomp weer. ze hebben een miele gekocht toen de pomp is vervangen en vlug verkocht dat ding.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Toch was het geen verkeerd merk.

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

Deze automaten hebben wij vanaf 08-2006 en nog nooit problemen gehad op een deurslotje na.

Terug naar de orde van de dag ;0)

Op! Lijkt me duidelijk.... Nu snel bestellen, vol verwachting klopt mijn hart. (Pfff, en de sint is net weg)

bjokal

Golden Member

Mod-edit: Uit dubbeltopic http://www.circuitsonline.net/forum/view/123467

Op 8 december 2014 12:27:22 schreef Pinillie76:
Hallo,

Onze Brandt EFE 710 K werkte niet meer. Ik heb de condensator door gemeten en deze was defect. Vervangen voor een nieuwe ( iets hoger uF ) en de droger werkt weer als vanouds.

Tot gisteren, het zelfde ratelende geluid... geen droger :0(
Vandaag weer eens geprobeerd (van de wasmachine afgehaald), en hij werkt weer...
Zojuist de droger toch open gemaakt en direct condensator bemeten, welke okay is.. (10uF)
Bedrading nagelopen maar hij blijft draaien.
Iemand een idee???

Kan iemand mij ook vertellen wat dit is? Tijdens het draaien heb ik deze opgetild van de trommel, maar hij blijft gewoon draaien?[bijlage]

Alvast bedankt!!!!

...vraag naar de bekende weg, n aardstrip.... Sorrie :0)
Maar er zit ook een grijze draad bij, waar is deze voor?

Die borstels dienen volgens mij voor de vochtmeting in de trommel.

zie ook dit topic.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op maandag 8 december 2014 20:26:32 (4%)

"Of all the things I've lost I miss my mind the most"

HIJ DRAAIT WEER !
Wel met een enigzinds ratelend geluid maar dat zullen de koolborstels zijn die gelijk moeten slijten met de stator, niet???

Als dat zo is, Superrr thanks jullie allen!!!!
( zo niet hoor ik het graag )

De wasmachine de eerste keren LEEG laten draaien, dit om de borstels in te laten slijten op de collector. Indien je dit niet doet, brand de collector te veel in en dan.... einde motor. Indien ratelen minder word met halve wasjes opbouwen. Er zijn speciale collector reinigings sticks voor, slijt het iets sneller en beter in.

.... Oeps, eerste wasjes zijn al weer klaar. Ik lees dit net te laat.
Laten we hopen dat de automaat in een goeie stemming is.

Toch bedankt!

jerome

Golden Member

Komt wel goed. Meestal ga ik de borstels lichtjes opronden met fijn schuurpapier omdat de collector bijna altijd ietsje hol is uit gesleten. De eerste wasbeurten niet overladen en niet het hoogste centrifugeer toerental kiezen lijkt mij voldoende om borstels zonder risico te laten inslijten.
Edit. Ben toch nieuwsgierig hoe jij het klaar speelt om tegen 16.10u de machine draaiend te hebben waarbij je op dezelfde dag, net voor de middag, je bestelling gaat plaatsen.

[Bericht gewijzigd door jerome op maandag 8 december 2014 22:43:10 (23%)

Ha ha, Jerome... Ik ben ongeduldig en ben op pad gegaan voor de koolborstels.
'S-middags de koolborstels opgehaald en geplaatst.

Is het trouwens een probleem dat ik in onze condensdroger een condensator van 10uF heb geplaatst ipv 8,5uF? (Aanloop)

Nee hoor, meestal is hij al een 9,5 uF en verloopt toch naar beneden. Gewoon mee draaien!!!.

Shiptronic

Overleden

Er is een foutje gemaakt met je andere topic (mod. weet ervan word opgelost ), maar de sensor die je daar laat zien is de vochtsensor.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Geen probleem Shiptronic, de droger werkt nog steeds.
Hopelijk blijft deze werken...

Hallo,
Ben ik helaas weer.
In tussen heb ik de koolborstels wéér een keer vervangen. Precies één jaar later.
Deze netjes laten in lopen door lege trommel en lage toeren te draaien.

Nu is dit net voor de kerst geweest en nu stinkt de wm enorm.
Wat ik nu heb gezien is het volgende op de foto.
Zou dit het eind van de motor zijn of is dit nog te redden.

Ik hoor het graag!

Gegroet Martijn

De motor is defect,niets meer aan te doen

idd motor heeft een dode wikkeling. dat is de reden dat de borstels op waren zo snel. door het vonken knetteren ze weg..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Balen, dank jullie voor het antwoord!
Op naar een nieuw machine. €100 voor 'n vervangende motor is te veel voor deze leeftijd en n tweede hands motor is ook geen optie lijkt mij.
Losse onderdelen voor de verkoop op internet.