Philips FA-91 / FW91/22 versterker - Service manual

Hallo,

Voorafgaand aan een smeulende geur werd het letterlijk even stil...

Philips FA-91 audiosetje, waarvan de versterker type FW91/22 na openen van de behuizing enkele verbrande componenten herbergt.

Weerstand is nog te meten, maar heb vraagtekens bij de betrouwbaarheid van de waarde in de verbrande conditie en de (zener)diode is zijn identiteit verloren.

Kan iemand mij helpen aan een service manual van deze versterker?

Heeft iemand ervaring met deze versterkers, oorzaak -> gevolg??

BVD

De documentatie van dit toestel zou ik nog ergens moeten hebben liggen. Ik ga op zoek, kan even duren.

Groeten, Ron.

maartenbakker

Golden Member

Anders even in de lijst kijken op freeservicemanuals.info als hij erin staat maar nog niet downloadbaar is kan het ook een paar dagen duren.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

@Maarten; Bedankt voor de tip. Heb een verzoek ingediend.

@Ron; super dank je! Mocht ik eerder een reactie hebben van freeservicemanuals dan laat ik het je weten.

De documentatie ligt op tafel.
R3629 is een veiligheidsweerstand 15 Ohm, 0.5W, D6603 een BZX79-C5V1.
Ik zal een dezer dagen het doc scannen.

Groeten, Ron.

Dankje Ron, ga ik die onderdelen vervangen en dan voorzichtig testen.

Houd me aanbevolen voor de documentatie...

BVD,

Groeten,
Arthur

Houd me aanbevolen voor de documentatie...

Als je even je mail adres openbaar maakt in je profiel...

Groeten, Ron.

Heb de documentatie ontvangen Ron.

Super bedankt!!!

Soldeerbout aan met de kerst, ga het huis eens extra verwarmen.
Wordt het een ouderwets gezellige kerst :)

Groet,
Arthur

Hoi Arthur,

Ik ben benieuwd of het gelukt is. Ben sinds een par weken ook de gelukkige eigenaar van deze versterker en ben benieuwd of het eenvoudig is deze stappen te doorlopen zodat ik weer lekker kan spelen :)

Al vast hartelijk dank voor jouw antwoord, Bram

heb zo'n versterker ook staan, het was een compleet setje, maar de cd en cassette waren te ver heen dus die zijn al exit. de versterker zelf was na een volumepotmeter reiniging weer prima. had er ook de speakers bij, maar die waren na 2 minuten op enig volume meteen de rotte foam randen kwijt, ook weg gedaan want ze hadden al vochtschade.

goed setje uit oostenrijk nog, van begin 90's.

waar rook was, werkt nu iets niet meer