Q1 en Q2 wisselen met tussenliggende pauze

Ik heb het werkend, maar er zit nog een probleempje in. Als ingang 1 hoog is gaat alles netjes lopen zoals gewenst. Maar als ik tussentijds ingang 1 laag en weer hoog maak lopen de timers niet meer synchroon en werkt het niet meer.

Inmiddels wat aangepast. Q1 is nu 10 sec hoog, dan 5 sec pauze, dan q2 10 sec hoog, daarna herhaalt de cyclus zich, dus dat werkt goed. Zit ik alleen nog met het probleem dat bij tussentijds i1 verbreken de timers niet meer gelijk lopen.

Heb het voor elkaar, bedankt. Op het goede spoor gezet door Zylar.

Toeternietoe

Dubbelgeïsoleerd

Je wil mijn voorzetje niet gebruiken, oké je eigen wil.
Maar het levert toch een eenvoud programmaatje op.
In de bijlage beide voorstellen van me.

Simpel en rechtaan.Niet verder uitgewerkt.
Het kan in een LOGO! vanaf 0BA4

Daar waar een schakeling rookt, vloeit de meeste stroom (1e hoofdwet van Toeternietoe)

Nee hoor, niet dat ik het niet wil maar ik zat er zelf al een tijd aan te klooien en zodoende wilde ik het afmaken.
Jouw progjes zijn fantastisch in hun eenvoud.
Nadeel is dat als het roerwerk aangezet wordt er eerst 3 seconden niets gebeurt, ik vind dat in deze situatie te gevaarlijk, omdat ze met hun handen bij het roerwerk kunnen komen.
Zodoende vind ik het veiliger dat hij meteen begint.
in ieder geval heel erg bedankt voor het meedenken!

[Bericht gewijzigd door Henry S. op maandag 15 december 2014 20:37:27 (27%)

Toeternietoe

Dubbelgeïsoleerd

Jouw progjes zijn fantastisch in hun eenvoud.
Nadeel is dat als het roerwerk aangezet wordt er eerst 3 seconden niets gebeurt, ik vind dat in deze situatie te gevaarlijk, omdat ze met hun handen bij het roerwerk kunnen komen.
Zodoende vind ik het veiliger dat hij meteen begint.

Die aanpassing is dan zeer eenvoudig te maken.
Ik ga juist voor de omgekeerde versie.
Als het roerwerk uitgezet wordt, en dan gelijk weer aan, dan begint deze direkt weer te lopen, je weet niet of deze al stil stond.

Optie:
Een schakeling zo maken dat binnen 3 sec na het uitschakelen het roerwerk niet ingeschakeld kan worden.
zg anti-pendelschakeling.

Zie bijlage

Daar waar een schakeling rookt, vloeit de meeste stroom (1e hoofdwet van Toeternietoe)

Vind het heel mooi gemaakt.
Ter info mijn schakeling in de bijlage. Zijn 3 dezelfde schakelingen omdat het 3 ketels betreft.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op maandag 15 december 2014 20:37:41 (66%)

Toeternietoe

Dubbelgeïsoleerd

Ter info mijn schakeling in de bijlage. Zijn 3 dezelfde schakelingen omdat het 3 ketels betreft.

Als je meerdere dezelfde schakelingen maakt, maak dan elke schakeling op een apart vel.
Trek de blokken uit elkaar.
Nu lopen er verschillende lijnen over elkaar, springen signalen van rechts naar links.
Dit laatste kun je niet altijd verhinderen, maar moet je tot een absoluut minimum beperken.
Zo blijft het allemaal overzichtelijk.

Welke LOGOSoft versie gebruik je?
In versie 8 heb je een icoontje bovenop de werkbalk, een blokje bestaande uit 4 blokjes, Page Layout.

Daar waar een schakeling rookt, vloeit de meeste stroom (1e hoofdwet van Toeternietoe)

Ik gebruikt versie 8. Bedankt voor de tip, wist ik niet.
Ik ga jouw schakeling gebruiken, die van mij werkte weliswaar ook, maar die van jou is eenvoudiger en overzichtelijker.
Bedankt.