meerdere servos aan uC

Weet iemand ook een cool schema om van je PIC chip meerdere servos aan te sturen? Minimaal 8 stuks. Over een 8bits TTL poort.

¨10A 12VDC pwm motorregeling met TTL-ingang¨

Ik heb de H-Brige als topic hierboven, inmiddels af, Ik wacht nog op de radio markt, de eerste is in het harde geloof ik, Op een 12v x 12v voeding zodat ik het schema van het vorige topic hierboven voor het eerst kan aanzetten. Vanaf een auto accu. Ook moeten de ADPs nog optijd binnen komen om in de sockets te clicken.

Ik wacht op reacties voor het PIC servo schema tijdens de wachtijden zoals uitgelegt hierboven.

Deze of volgende week post ik nog wel effe wat fotos van het vorige project. Flash card is in de war zie.

Groet,

Wouter van Wegen

*************************************************************
PIC MikroE pascal, Win32 Delphi, Raspberry ARM lniux Lazarus
*************************************************************

Delphi WIN10 / www.freepascal.org AVR Pascal / www.freepascal.org RPI /

Er is jaren geleden ook zo'n topic geweest over het aansturen van meerdere Servo's.
Er was een of ander Frans IC die dat kon.

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)
fatbeard

Honourable Member

... alleen lijkt die fabrikant in rook te zijn opgegaan ...
Zelf bouwen met een multi-channel PWM chip (kan ook een microchip controllertje zijn).

[edit]
Als ik dat schema zo bekijk lijkt dat verdacht veel op een PIC16F84 of aanverwante...
Tip: tegenwoordig zijn die dingen vaak uitgerust met een UART, dat scheelt een hoop geprogrammeer...

[Bericht gewijzigd door fatbeard op maandag 19 januari 2015 18:01:00 (40%)

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
GJ_

Moderator

8 stuks is een eitje met een Propellor.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

Met dit bordje https://www.adafruit.com/product/815 kan je 16 servo's aansturen. Je moet dan wel gebruik maken van een I2C-verbinding tussen PIC en het bordje.

Depeet

Vermoedelijk gaat het hier om dc motoren op pwm en geen servo's voor besturing.

LDmicro user.