In- en uitgangen testen robotino

Frederick E. Terman

Honourable Member

Op 3 maart 2015 14:46:19 schreef GJ_:
[...]Dit is wel heel vreemd gesorteerd :-)

Nou ja, dàt was gewoon de Gray-naar-binair omzetting.
-
Met een vaste offset aan de binaire kant moet je toch houden dat de Gray-code per stapje maar op één bitplaats verandert. En daar voldoen de tabellen niet aan, of je nu van IN naar UIT gaat (zoals je zou verwachten, maar dat is hier van rechts naar links), of van UIT naar IN (hier van links naar rechts). Daarom dacht ik dat hier geen Gray-code gebruikt is.

Op 3 maart 2015 15:16:35 schreef depeet:
[...]Zijn tweede tabel ziet er zo uit

Dat is ook geen Gray-code. :)

Ik weet ook helemaal niet of het de bedoeling was Gray-code te maken hoor, dat hoeft natuurlijk niet.
Maar eigenlijk moet je, om de ingangen en verwerking te testen, eerst wel zeker weten welke tabellen de juiste zijn.

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org

Ik vraag me eigenlijk af dit in de praktijk ook is te maken met en LOGO! Want ik heb het nu in en programmeer omgeving van de Logo gemaakt dus ik vraag me eigenlijk af of ik mijn toepassing ook voor een Logo kan gebruiken.

High met Henk

Special Member

De vraag kun je beter stellen: Waarom niet?

Ben je nog eens flexibeler ook en minder storingsgevoelig.

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Nadat ik verder ben gegaan met het idee van de LOGO heb ik van mijn opdrachtgever te horen gekregen dat hij het hier niet helemaal mee eens is en als nog liever een ander alternatief wil hebben.

Door deze terugval ben ik nu hopeloos opzoek naar een andere oplossing maar het probleem is dat ik geen verschillende manieren kan bedenken. Ik heb mezelf zo bezig gehouden met het schakelen in combinatie en de LOGO dat ik nu geen andere goede mogelijke heden zie..

Als er iemand is die mij een andere toepassing zou kunnen voorstellen zou ik dit zeer op prijs stellen!

Shiptronic

Overleden

Opdrachtgever eerst eens om een duidelijke taak omschrijving vragen?

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
High met Henk

Special Member

post ja logo schema eens hier?

Vaak is dat simpele relais logica

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

In deze afbeelding is terug te vinden hoe het geschakeld is in het LOGO schema. En op de vorige pagina van deze post is het LOGO schema gepost

http://oi58.tinypic.com/281zehg.jpg