Hackersspace Zwolle

Open dag is daar aanstaande zaterdag denk ik?

[Bericht gewijzigd door Benadski op woensdag 25 maart 2015 10:38:41 (85%)

Kom eens langs bij RevSpace of één van de andere spaces!
Shiptronic

Overleden

De Opendag, officiele opening , is op 11 April 2015 ; zie http://bhack.nl/category/uncategorized/
(helaas tegelijk met Tytsjerk, anders had Zirconium er ook gestaan)

23 April is er een meetup over home automation met o.a. Fhem Openhab, domotics.

Nog enthousiatelingen gezoch die een project willen showen

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
Diamon

Golden Member

Woon ook in Zwolle en dit was bij mij ook niet bekend.
Misschien eens naar toe gaan en neuzen :)

Shiptronic

Overleden

Zaterdag is er open dag : http://bhack.nl/

Het is zover, we gaan officieel open. Natuurlijk hebben we al een tijdje open dinsdagavonden, maar een officiële opening hebben we nog niet gehad! We gaan er een mooie dag van maken waar veel te zien en beleven valt. Iedereen is van harte welkom om langs te komen; Kijken, zien, beleven en meedoen!

Vanaf 13:00 uur gaan we open en zijn open tot 18:00 uur, of later als het nog gezellig is.

Programma:
14:00 en 16:00 Presentatie: Wie zijn wij en wat doen we ?

Gedurende de hele dag:
•Radiografisch racen met een videoverbinding; wie is het snelste? , win een prijs.
•Zie een 3d printer in actie
•Leer solderen; maak zelf een joulethief of wisselende kleurenled
•Teken je eigen circuit, en test deze gelijk uit met circuit scribe
•Probeer onze demo software te hacken
•Programmeer onze batman sign met je eigen lichtpatroon
•Bekijk hackers in actie, stel je vragen of doe gezellig mee!
•Neem je eigen project mee

Natuurlijk is er ook aan de kleinsten gedacht; er is een gezellig speelhoekje met (technisch) lego en kleurplaten.

We zien jullie graag op 11 april in de kelder van sassenstraat 26 in Zwolle!

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
Shiptronic

Overleden

Bump opendag, Ik ben er en een ieder Is welkom

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
Shiptronic

Overleden

Bump, Vanavond alles over Domotica, een ieder is welkom !!

TOT straks allemaal !!

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
Shiptronic

Overleden

Vanavond weer aanwezig : http://bhack.nl/

@Neovo, mocht vervoer een probleem zijn kan ik je altijd een keer op pikken!

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op dinsdag 23 juni 2015 17:46:40 (49%)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
Shiptronic

Overleden

Nog liefhebbers uit de buurt van Zwolle die ook even langs komen ?

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
dijkmane

Golden Member

misschien wip ik nog wel een keertje aan
ik begrijp dat op dinsdag de meeste kans is dat er iemand aanwezig is ?

In no Sense, Nonsense
Shiptronic

Overleden

Dinsdag is de vaste Hack avond en is de space open voor een ieder.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
Shiptronic

Overleden

A.s. zaterdag 12 november 2016 is er weer opendag bij Bhack http://www.bhack.nl

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
Lambiek

Special Member

Het lijkt me wel leuk, maar het is mij te ver weg. 440Km heen en terug, dat gaat hem niet worden. Wel jammer dat er zo weinig van die plekken zijn. :)

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Neem me al vanaf de opening voor om eens te gaan kijken, helaas nog niet van gekomen terwijl ik er 5 minuutjes fietsen vandaan woon.. :)

Iemand de afgelopen keren nog geweest? Nog interessante zaken? (3d printen bijv?)

Shiptronic

Overleden

Niet vergeten , morgen middag van 12:00 tot 18:00 !!

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
evdweele

Overleden

Het lijkt me erg leuk die initiatieven voor hobbyclubs. Helaas ben ik wat minder mobiel, dus eraan deelnemen zal niet gaan.
Het doet me denken aan het boek "De jongens van de hobbyclub" (1947) van Leonard de Vries, voor mij lang geleden een stimulans om me te verdiepen in de wondere wereld van de radio, dat later werd uitgebreid naar 'elektronica' in het algemeen.
Naar verluidt schijnen er in die tijd ook landelijk (in Nederland) lokaal zulke hobbyclubs te zijn opgericht. Maar helaas bestond er toen nog geen internet, daardoor ontdekte ik het bestaan ervan pas 50 jaar later.

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
Shiptronic

Overleden

WE zijn OPEN !!

@ Evdweele, als vervoer een probleem is kan daar wel wat voor geregeld worden .

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Echt weten doe ik het niet, maar in mijn beleving lopen de HobbyClubs, daaropvolgende Jonge Onderzoekers (Stichting DJO, waar ik zelf in Haarlem in de jaren '80 en '90 een jaar of tien blij geknutseld heb) en alle huidige verschijningen een beetje in elkaar over.

Heel algemeen gesproken lijkt het individualistischer geworden te zijn, en daarmee minder geschikt voor jongeren.

Ik ben nu met plezier actief bij de Makerspace Leiden :)

[Bericht gewijzigd door Aart op zaterdag 12 november 2016 13:09:17 (16%)

evdweele

Overleden

@Shiptronic
Vervoer is niet het probleem. Zwolle is me ook te ver weg. Als ik naar zoiets zou willen toegaan zou het in de provincie Utrecht moeten zijn.

@Aart
Met het in elkaar overgaan van Hobbyclubs via DJO naar de huidige vorm zou je gelijk kunnen hebben.
In de jaren '50 en '60 toen ik in Haarlem woonde en begon te knutselen heb ik echter nooit van een Hobbyclub gehoord.
Ik vraag me ook af hoe destijds bekendheid aan het bestaan gegeven zou kunnen zijn. Hooguit een artikeltje in het Haarlems Dagblad denk ik, maar dat heb ik dan blijkbaar gemist.

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

Ben "even" bij jullie geweest, leuke plek om samen bezig te zijn, mooie dingen gezien, ik had maar twee uur in de parkeermeter en die was te snel op.

Groet, RWK

Hubie

Special Member

Op 11 november 2016 21:26:29 schreef evdweele:
Het lijkt me erg leuk die initiatieven voor hobbyclubs. Helaas ben ik wat minder mobiel, dus eraan deelnemen zal niet gaan.
Het doet me denken aan het boek "De jongens van de hobbyclub" (1947) van Leonard de Vries, voor mij lang geleden een stimulans om me te verdiepen in de wondere wereld van de radio, dat later werd uitgebreid naar 'elektronica' in het algemeen.
Naar verluidt schijnen er in die tijd ook landelijk (in Nederland) lokaal zulke hobbyclubs te zijn opgericht. Maar helaas bestond er toen nog geen internet, daardoor ontdekte ik het bestaan ervan pas 50 jaar later.

Ik heb het boek enige tijd geleden gedownload en met veel plezier gelezen.http://www.therenfrews.com/sitebuildercontent/sitebuilderfiles/vries-j…

Het is een mengeling van fictie en waarheid.
Zo vond ik op youtube een filmpje(1935) van Leonard de vries op bezoek bij pa0asd.
Feit is dat na het verschijnen van het boek de hobbyclubs als paddenstoelen uit de grond schoten.(zie interviews Leonard de Vries op youtube)

Het boek is van 1947 dus sommige termen moest ik even opzoeken zoals b.v."koolspitsenbooglampen" en "marmerblok-Reisz-microfoon" en Pyral-platen etc.etc.

evdweele

Overleden

Het boek "De jongens van de Hobby Club" kreeg ik van mijn oudere broer die het weer van een nog oudere neef had gekregen.
Intussen heeft de tand tijds danig huisgehouden in het boek. Het papier is donkerbruin geworden en sommige pagina's vallen uit elkaar. De meeste pagina's liggen los doordat ze zijn afgescheurd op de vouw waar ze aan de rug waren vastgenaaid.

Omdat ik het boek toch wilde bewaren heb ik het gescand, ge-ocr'ed en met een tekstverwerker bewerkt zodat het elektronische bestand er net zo uitzag als het oorspronkelijke boek.

Een paar jaar later ontdekte ik op internet dat iemand anders hetzelfde had gedaan en het hele boek op internet had gezet.
De link naar het PDF-bestand staat onder de foto van de omslag.

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
dijkmane

Golden Member

jullie nog actief op de dinsdagavonden ?
( website lijkt ook al 8 maanden niet geupdate )

In no Sense, Nonsense
Shiptronic

Overleden

ja in de space wel, online op de website iets minder:) bij de laatste leden-vergadering het er ook over gehad hoe we dat beter kunnen krijgen. We kunnen nog leden, hulp en gezelligheid gebruiken, kom eens een keer langs om te kijken.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Wat het Hobbyclub boek betreft, ik heb een heel andere herinnering van de omslag. Zal het eens opzoeken. Ik las het op de lagere school voor het eerst. Ik snapte er geen barst van.