AD9850 IQ Generator

Iedereen kent waarschijnlijk wel de AD9850 bordjes die op eBay rond de 8 EUR kosten. Leuk speelgoed, maar het zou natuurlijk nog interessanter zijn om twee van die dingen te fase locken. Op die manier kan je twee AD9850's gebruiken als I en Q voor een SDR bijvoorbeeld.

Volgens een App Note van Analog Devices (meerbepaald deze) is dat vrij eenvoudig.

Mijn idee is om een PCB te laten afdraaien in het Verre Oosten met daarop een snelle flip flop (little logic, 74LVC1G79 (free sample TI?)) en twee buffer amplifiers. Daarnaast zouden de kristallen van de PCB's gedesoldeerd worden en de AD9850's een gezamelijke klok krijgen. Ik zou de optie laten om ofwel zelf een klok te voorzien, ofwel het kristal te recupereren.

De buffer amplifier zou uit off-the-shelf 2N3904's bestaan, maar misschien in SMD vorm. Een prototype heb ik al eens gebouwd, kijk maar naar mijn bijlages. Het 3dB punt van de amp zit rond 45MHz voor mijn crappy prototype.

Nu mijn vraag naar het forum: zouden jullie geinteresseerd zijn in zulks een PCB's, die elks circa 1,5 EUR zouden kosten?

Als je commentaar hebt op de buffer amp, laat natuurlijk ook maar weten.

Groeten!