I²C Oled werkt opeens niet meer?

Alleen berichten met de trefwoorden “breadboard” worden getoond. Alle berichten tonen

Dag allen!

Ik heb hier een mini-oled schermpje dat aangestuurd kan worden op I²C liggen. Op breadboard werkte dit perfect, zowel het testprogramma van de fabrikant, als een zelfgeschreven programma dat op het schermpje het woord "Test" liet zien.

Gisterenavond heb ik het op een gatenprint gesoldeerd, en het testprogramma nog eens gedraaid: werkte perfect!

Nu... een uurtje geleden probeerde ik er een andere tekst op te laten zien, maar dit gebeurde niet. Er bleef "Test" op staan van het andere programma. Na het uittrekken en opnieuw insteken van de spanning werd het scherm zwart, en sindsdien heb ik er niets meer opgekregen.

Iemand die misschien weet wat ik fout kan gedaan hebben? (Ik weet het, weinig info, maar ik zit met mijn handen in mijn haren =/ )

Misschien niet onbelangrijk om te vermelden: Ik was eerst de pull-up weerstanden vergeten mee te solderen (op het breadboard stonden ze er wel), maar omdat het blijkbaar wel werkte zonder en omdat ik op het internet las dat een Atmel µC internet pull-ups heeft die genoeg zijn voor 1 a 2 devices heb ik ze er afgelaten.
Heb ze er daarnet terug bijgesoldeerd, maar het werkt nog steeds niet. Kan er iets kapot gegaan zijn door geen pull-ups te gebruiken?

Alvast bedankt!

Een soldeerfout dacht ik ook, maar heb het ondertussen al ontelbaar keren nagekeken en uitgemeten. Alles lijkt goed te zitten.

Ik ga straks het schermpje eens terug lossolderen en terug in een breadboard uitproberen. Ik hoop dat het niet stuk is =/

Ik heb het schermpje vandaag losgesoldeerd en opnieuw geprobeerd in het breadboard, en krijg het niet meer werkend. Ik zou zoals hierboven aangeraden is geweest het schermpje los kunnen maken van het pcb'tje en proberen met SPI, maar het is denk ik veel eenvoudiger om gewoon een nieuw te bestellen voor 2 euro. (En een paar op reserve^^)

Maar nog even een vraagje: Hoe solderen jullie headers (of componenten met headers/componenten met veel pinnen) los? Met een desoldeerpomp of met desoldeerlitze krijg ik niet genoeg solduur weg, want het stolt telkens terug vast. Ik heb geprobeerd mijn bout op het maximum te zetten, en deze dan schuins tegen alle pinnen tegelijk te houden maar meestal werkt dit ook niet zo goed...
tips iemand?