yamaha acculader voor e-bike

Dit topic is gesloten

Ik heb een (oud-model Sparta Pharos) e-bike gekregen van een kennis , volgens hem moet de acculader nog werken , maar hij doet niks. de schroefjes liggen verzonken , maar zijn volgens mij ook geen gewone kruiskop-schroefjes, hoe krijg ik die los en het apparaat dus open ?? Acculader : Yamaha Battery Charger , model X07G

Ik denk dat de schroeven onder de rubber dopjes zitten?

kun je er een duidelijke foto van plaatsen? ik kan niet zien welke schroefjes het zijn.

waarom moet de lader open als de kennis denkt dat hij nog werkt?

GMT+1
mel

Golden Member

een beetje techneut maakt toch altijd alles open? :)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Ik ben dus niet echt een techneut , maar denk toch dat ik de oplossing gevonden heb . Het zijn waarschijnlijk (bijna zeker) z.g. sleuf- of spannerschroeven , en daarvoor ga ik nu dus nog ff op zoek naar de benodigde schroevendaaier . Progger : hij beweerde dat het ding werkte , maar hij doet dus niks , toch maar eens ff openmaken en de binnenkant bekijken dis ! Bedankt .

fred101

Golden Member

Waarom zou je als niet techneut het ding open maken ? Beter dicht laten aansluiten op de accu en meten wat hij doet.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

ja, zo slim ben ik ook nog wel , haha. het ding doet gewoon niks en daarom wil ik me dat eens van binnen bekijken .

wat is het ding? de lader, de accu, de fiets of een verzameling van die 3?

[Bericht gewijzigd door Progger op vrijdag 24 april 2015 14:30:52 (26%)

GMT+1

Voor mensen die deze thread vinden: mijn Yamaha charger heeft torx schroefjes met beveiligingspinnetje in het midden.

Ik zal de maat nog toevoegen wanneer ik de mijne openmaak...

Los hiervan was de eindspanning van mijn laadcyclus maar 27,2V en staat op de lader zelf staat 26,4V geschreven.
Overigens is die 27,2V gemeten met een goedkoop chinees voltmetertje (1€) die de spanning uit de accu trekt, mijn ook aangesloten Fluke wilde ik niet steeds aan laten staan en vergat ik voor deze meting aan te zetten...
Dit lijkt me erg laag voor een 20 cel NiCd.

Voor mensen die deze thread vinden: mijn Yamaha charger heeft torx schroefjes met beveiligingspinnetje in het midden.

http://csimg.koopkeus.nl/srv/NL/00000231888828/T/340x340/C/FFFFFF/url/bout-vk-pin-torx-m6x50-10.jpg

Ik zal de maat nog toevoegen wanneer ik de mijne openmaak... (edit: opengekregen met T10)

Los hiervan was de eindspanning van mijn laadcyclus maar 27,2V en staat op de lader zelf maar 26,4V geschreven. ("DC26.4V or 24V == 1.4A")
Overigens is die 27,2V gemeten met een goedkoop chinees voltmetertje (1€) die zijn benodigde vermogen uit de accu trekt, mijn ook aangesloten Fluke wilde ik niet steeds aan laten staan en vergat ik voor deze meting even aan te zetten...
Dit lijkt me erg laag voor een 20 cel NiCd.

Yamaha chip XS911A0 of O

http://i.imgur.com/oeZZ4Uqm.jpg

Waarom lijkt 27.2V te laag ?.
Laden van een cel +/- 1.35V tot 1.40V per cel .
Bij 20 cellen is dat +/- 27V tot 28V ..

Je lader is prima als er 27.2V uitkomt ..

De kwaliteit van de cellen ,,,, dat is een ander verhaal.

Dit topic is gesloten