Behuizing voor mijn GIP

Ik maak voor mijn GIP een audio spectrum analyzer.
Nu wil ik mijn GIP + de voeding die ik gemaakt heb in een behuizing steken. Iemand een idee waar ik een behuizing zou kunnen laten aanmaken(een aluminium liefst)? Alvast bedankt.

Lambiek

Special Member

Is daar geen passende behuizing voor te vinden dan?

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Ik heb daar de middelen niet voor en geïntegreerde proef/eindwerk.

Thevel

Golden Member

Behuizing kun je zelf maken van (epoxy)print met koper.
Print is makkelijk te zagen/knippen en te bewerken.
Delen kun je aan elkaar solderen.
Een voorbeeld van het internet geplukt:
http://www.hvde.nl/electronica/80m_nl.shtm

Ik moet mijn printen aan mijn behuizing schroeven die methode zal niet lukken. Zal proberen foto's te uploaden voor verduidelijking.

Lambiek

Special Member

Op 24 april 2015 17:14:40 schreef jordydewaele:
Nee het is een custom design.

Het goedkoopste is zelf iets maken, als je het wil laten maken ben je aan de beurt. Qua prijs dan hé.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Ik bevestig ook zelf gemaakte printen met afstandbusjes in gekochte behuizingen van metaalplaat. Dus dat kan toch geen overwegend bezwaar zijn?

Al plaat te halen bij een bouwmarkt, twee U's buigen tussen twee stalen warmgewalste hoeklijnen in de bankschroef,

[Bericht gewijzigd door Dr Blan op vrijdag 24 april 2015 19:16:24 (19%)

Op 24 april 2015 17:36:10 schreef Ex-fietser:
Zelf maken. En wat is een gip?

Geen antwoord. Ik vraag het mij ook af. Gelet op de vragen die met GIP gerelateerd zijn vermoed ik Belgische opleiding ongeveer op niveau van Nederlandse MBO
GIP Soort eind- of afstudeerwerk. Acronym van GeIntegreerdeProef

Blijkt inderdaad een soort van eindwerkstuk te zijn. Volgens mij is het inderdaad de bedoeling dat je dat zelf maakt. Bij mij op school was dat in elk geval wel zo. iets kopen was niet de bedoeling.
En op school was alles aanwezig om iets moois te kunnen maken.

Wat voor opleiding doet de TS eigenlijk? Ze vragen daar onmogelijke dingen aan de studenten.

Het vouwen en buigen van kastjes met openingen er in voor knopjes, display's en metertjes. Een mooie net-entree. Drie a vier uur werk? 70 euro per uur. Duur kastje.

Wat is er mis met een kastje van printplaat. Gereedschap is een soldeerbout, stevig stanlymes, zoetvijl, stalen liniaal, en een bankschroef. En je kunt er alles ermee maken. Spuitbus zwart van de action om het mooi te krijgen. Klaar.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op dinsdag 28 april 2015 21:19:43 (12%)

er zijn tal van behuizingn te verkrijgen in de winkels. moet je zelf het goeie formaat maar nemen en de gaten maken voor knoppen en displays.

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken
Shiptronic

Overleden

3D-printer, en tja die bouw je gewoon ook even zelf :) das gaan voor de extra punten ;)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Nah, met een 3D printer krijg je geen mooie resultaten. Gewoon een strak kastje kopen en een paar gaten boren. Laten maken kost enorm veel geld voor zo'n eenmalig project.

Ik vind dit altijd mooi spul, maar of dat past voor de TS is de vraag:
https://www.conrad.nl/nl/proma-1030-universele-behuizing-168-x-103-x-5…

[Bericht gewijzigd door flipflop op zaterdag 25 april 2015 10:13:19 (39%)

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
Lambiek

Special Member

@ TS,

Als je op school iets kan laten frezen, is MDF ook mooi spul.
Als dat in de kleur gespoten is ziet het er mooi strak uit.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Op 24 april 2015 17:14:40 schreef jordydewaele:
Nee het is een custom design.

Er zijn in de handel zoveel verschillende soorten en maten kasten te koop dat ik me afvraag wat er zo custom aan een audio spectrum analyzer is dat je niets geschikts kan vinden. Laten maken? Vergeet het maar, kost je honderden Euro's.

marcob

Golden Member

People tend to overestimate what can be done in one year and to underestimate what can be done in five or ten years
mel

Golden Member

Eeen beetje techneut bouwt nooit iets in .is de moeite niet waard, hij gebruikt het toch weer ergens anders voor.

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
Shiptronic

Overleden

Vandaag op de vrijmarkten weer genoeg behuizingen gezien. als je om je heen kijkt vind je altijd iets.

Al je eens een foto post van wat je gebouwd hebt, of een link, dan weten we ook waar het om gaat .

Hand held 4 Ich lcd scherm ? buizen? RGB-LED BAR? 19" Rack ?

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op maandag 27 april 2015 23:02:14 (45%)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.